Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ska vi försöka bräcka vindsurfarna?

  • kirre

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 11:23

    15 km på 15 min är tufft i öppen sjö men inte omöjligt, tror dock inte att det går att hålla det tempot i 100 km.

    Jag kör normalt sett samma 21 km dagligen mer eller mindre och det snabbaste jag gjort det på är 24 minuter men då är man rätt färdig. Då är det blandat mellan chop, hög sjö och plattvatten.

    Men 40 km/ timme brukar kunna gå att hålla även i öppen sjö under lite längre sträckor så länge vinden är bra och att man har lagt rutten så man kan ligga lätt nedvind hela tiden.

    Apropå det så försöker vi göra ett kite marathon här nere i egypten i september om nån är sugen?? Kommer att bli runt 42 km där det kommer att vara en sektion uppvind, en sektion rakt nedvinds och sista 21 km 20-30 grader av edgen. Här räknar vi med att dom snabbaste åkarna kommer att landa på tider runt en och en halv timme lite drygt.

    Är super laddad!!!

    Kirre

  • gh0st

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 11:34

    @pihlblad 479434 wrote:

    15 km på 15-20 min låter inte så troligt!

    Det är ett dokumenterat världscup-race så det är väl bara att kolla upp om du misstror.

  • atte

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 19:35

    Hur många båtar kan man få tag i realistiskt? Det känns som det får begränsa antalet åkare.
    Walle hade du något på gång och hur långt är dom planerna gångna?

    Atte

  • alex-json

    Medlem
    19 juli, 2011 vid 13:49

    Bump

    Var några år sen tråden var uppe, tror folk fortfarande det är omöjligt? 🙂 Tycker det är dags att någon testar

  • krillan82

    Medlem
    20 juli, 2011 vid 14:35
    hugeo;333326 wrote:
    jag vann ju pkra long distans det var fan det värsta jag gjort ever! Det var 15km och tog 15-20minuter

    booom bjumberger

  • wiken

    Medlem
    20 juli, 2011 vid 17:38

    Booom!

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ska vi försöka bräcka vindsurfarna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.