Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skaderisken vid speed

  • joth

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 13:53

    Jag kommer att köra 6.5 och 7.5 med 460 joystick 75% och tyvärr 5.5 med 430 vågmast av annat märke. Kommer att behöva en 430 typ joystick så småningom, men testar med den jag har nu.

    men klart att vi kan utbyta erfarenheter efter ett tags seglande. Jag skall i år testa med Viper Slam fenor i stl 31, 33 och 35 till min 105 litare.

    Jag har seglat 7.5 med joystick och äldre sailworks mast som har annan böjkurva och mjukhet. Det är som natt och dag. Seglet står bättre, reagerar bättre och blir helt enkelt bättre med joystick. Speedsticken skall ju ge samma effekt. Kommer nog ge ännu mer tom. Men jag valde joysticken för att den inte är lika ömtålig och lite billigare.

    Har också beställt uthalstrim så det skall bli intressant att testa.

    tror vi inväntar samma order. kommer att dyka upp efter den 9:e april trodde Kent.

  • joth

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 14:19

    Sedan så får du ge ett utlåtande på Hawken. Är den årets modell? Jag har en kompis som är intresserad av 93 liters modellen.

  • rasmus_w

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 15:37

    @JohanC 373116 wrote:

    Det som nog är jobbigast att komma tillbaka från är väl rejäla ligamentskador i fot och knä så man skall i det längsta undvika att ena foten står kvar i brädan när resten flyger.. Å andra sidan vill man ju ha bra tryck på brädan så; ge fan i kastfall helt enkelt. Å vila. Å träna.

    Det där tror jag på. Sist jag var i Varberg (typ 2001) träffade jag på en kille som var i färd med att sälja alla sina prylar. Han hade brutit fotleden och även om det var läkt så hade läkarna talat om för honom att han aldrig mer skulle kunna surfa igen.

  • filipl

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 11:49

    Jag har inte hunnit testa Hawken, som är årets modell, ännu. Jag har dock nog aldrig tidigare sett en bräda som har fått så genomgående översvallande recensioner som årets Hawk-linje. Det finns lite citat från tester på Fanatics hemsida. Boards testade t ex Hawk 93 i sitt jan/feb nummer.

    Jag berättar vad jag tycker när jag testat den!

    Filip

  • johanc

    Medlem
    1 april, 2007 vid 19:21

    Lita aldrig på en ortoped!!

    😉

    JohanC

    @Rasmus_W 373293 wrote:

    Det där tror jag på. Sist jag var i Varberg (typ 2001) träffade jag på en kille som var i färd med att sälja alla sina prylar. Han hade brutit fotleden och även om det var läkt så hade läkarna talat om för honom att han aldrig mer skulle kunna surfa igen.

  • speedkenta

    Medlem
    1 april, 2007 vid 20:41

    @JohanC 373856 wrote:

    Lita aldrig på en ortoped!!

    😉

    JohanC

    Jag litar på dig.
    Du är min chefsortoped.
    Skulle du inte plugga upp dig i surfparadiset Uppsala.
    Bor du kvar i Kalmar

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skaderisken vid speed

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.