• Publicerad av wind_freak på 14 december, 2003 vid 20:25

    nu när jullovet närmar sig med stormsteg så tittar jag ut genom mitt fönster och se bara regnmoln och en termometer som visar +1 = dåligt väder om man inte är duktig entusiast som inte har några problem att hålla sig ovanpå vattnet mer än i/under.

    efter som jag inte är en så duktig antusiast så går mina tankar istället mot snokiting men här i stockholms området så är det ju dåligt med snö så jag undrar om det finns något ställe som har snö som hade tänkt ligga kvar resten av året som man kunde fara till så man kunde få göra en liten kite resa.

    Det vore även kul om man kunde samla några kitare på samma ställe så man kunde köra tillsammans och på så sätt lära känna lite fler likasinade jag menar alt som behövs är ju bara en STOR ÖPPEN yta med lite snö på och så något billigt ställe att bo på

    aja bara en funderig men i mitt huvud lät det som en kul grej

    hur som helst är jag intreserad av bra snokiting spots helst inte så JÄTTElång ifrån Stockholm

    ps det här är nog mitt längsa inläg hitils ds

    hengo svarade 20 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • cortex

    Medlem
    15 december, 2003 vid 09:25

    En sak man borde göra är att samla ihop ett gäng och dra till Geilo den 28 mars – 6 april då en av deltävlingarna i snowkite Worldcup’en körs. Lär ju rocka lite. smile.gif

    Annars är ett hett tips för Stockholmare att dra till Uppsala och snowkite’a eftersom det är mycket snösäkrare. Den klimatologiska snögränsen går tydligen någonstans runt Knivsta har jag fått förklarat för mig. smile.gif
    Hur som helst brukar det vara bättre isar och mer snö i Uppsala än i Sthm på vintern.

    Ligger lite snö redan nu… men inte ens i närheten av så mycket som behövs för att kunna åka på den. Men om 2-3 veckor borde det funka.

    /Kaj(Tech)

  • hengo

    Medlem
    15 december, 2003 vid 14:48

    Svar till:


    En sak man borde göra är att samla ihop ett gäng och dra till Geilo den 28 mars – 6 april då en av deltävlingarna i snowkite Worldcup’en körs. Lär ju rocka lite. smile.gif

    [/ QUOTE ]

    Är riktigt sugen på det!!! iallafall om det ligger över en helg och inte kostar så mycket wink.gif

  • cortex

    Medlem
    15 december, 2003 vid 19:52

    Fanken Hengo, du får ju ställa upp i tävlingen! wink.gif
    Det ligger över iaf en helg så det borde ju gå att klämma in trots lite studier… sedan kan man ju bli “förkyld” också. *host* *host* *snörvel* cool.gif

    /Kaj(Tech)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 december, 2003 vid 12:28

    Jo Hengo, det är ju bara 100 mil, enkel väg från Umeå till Geilo. Det blir nog tight med tid gissar jag. Flyga går ju men det lär ju inte bli billigt. Fast det hade varit kul att dra dit och kolla på spektaklet.

    /Urban.

  • hengo

    Medlem
    16 december, 2003 vid 15:10

    hade varit mycket kul!! vi får väl se pågår tävlingen hela tiden mellan 28 mars – 6 april?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.