Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedställe på Lanzarote?

  • Speedställe på Lanzarote?

    Publicerad av danielt på 4 december, 2006 vid 21:47

    Hej,

    Vet någon om det finns något plattvattenställe för speed på Lanzarote då det blåser hård nordlig vind? Åker dit i några dagar och funderar på om jag skall ta med prylar för speed, våg eller hyra.

    Hur funkar Fuerteventuras Sotavento på nordlig vind? (Kanske skall ta färjan dit…). Finns det boende med OK pris i det området?

    Tack!

    Daniel, S-245

    danielt svarade 17 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • getwet

    Medlem
    5 december, 2006 vid 09:01

    Nu minns jag inte riktigt, men rätt vindriktning för speed på Sotavento är N eller NO, har jag för mig iaf. Vinden är däremot osäker så här års. Det är från våren och framåt sommaren som gäller. Och det tror jag gäller både Fuerte och Lanzarote.

  • danielt

    Medlem
    5 december, 2006 vid 09:12

    …Tack för information. Enligt Windguru skall det blåsa nord-nordostlig kuling lördag och söndag på Fuerteventura så det verkar vara OK. Men som du säger är vinden osäker under vinter. Har varit på Fuerte två gånger tidigare under vintern och då har vinden inte varit något vidare så man kanske inte skall lita helt på Windgurus prognos…

    /Daniel

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedställe på Lanzarote?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.