Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spot runt Nylköping/Oxelösund?

  • bohn2fly

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 10:58

    Tjaba!

    Jag har kollat Strandstugeviken ute vid Arnö. Där har vindsurfarna ett tillhåll. Fungerar att rigga upp, men det är inte stor yta.

    Själva badplatsen är nog tveksamt om det går att köra på, ligge långt inne i en vik. Det är långgrunt dock.

    /Peter

  • guran

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 13:13

    har du kollat några fler platser runt Nyköping? ringde turistinformationen och de gav en hel del olika exempel på långgrunda stränder ooo.gif

  • bohn2fly

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 15:00

    Nej det är det enda jag kollat personligen.

    Jasså, flera ställen i trakten med stränder…

    Hmm jag vet ett bad som jag bade vid när jag var liten. Men det var en sjö. Nära Stigtomta, där var det en sandstrand.

    Men annars är det väl mest sten och så. Stendörren eller 5-öre är väl inte direkt Kite-Spots?

    vad har du fått mer för uppgifter då?

    /peter

  • guran

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 16:32

    det ska tydligen finnas en till strand mellan Nyköping o Oxelösund… var vet jag inte. ett annat tips var Byggninge, väster om Studsvik. vet du ngt om det?

  • bohn2fly

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 17:28

    Stället mellan Nyköping och Oxelösund måste vara Strandstugeviken. Det är en liten strand, men det går nog helt klatr att starta därifrån med. Hmm, svårt med vind i och för sig. Till vänster en stort berg och mot höger en hel del bryggor och sommarstugur. Men en bit ut är det ju hel lugnt.

    Stendörren ligger ju mot Trosa hållet till, om det kan vara det som är Byggninge. Vet inte så mycket om det.

    Min farsa bor i Arnö och har en sommarstuga i Strandstugeviken. Båt har vi ju med där. Så visst ska det utforskas i sommar…

    /P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spot runt Nylköping/Oxelösund?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.