Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 14/9 kulingvarning!

  • malteaserr

    Medlem
    14 september, 2012 vid 20:00

    Kul var det på Dalarö.

    På vägen hem höll jag på att köra över ett…vildsvin?! En stor jäkla gris var det i alla fall mitt på vägen.

  • vindsokaren

    Medlem
    14 september, 2012 vid 20:50

    Bara 5st vid Årsta havsbad idag.
    Trodde att 4.0:an skulle få jobba ,men det vart 4.7 istället perfekt i början ,men sen behövdes det 5.3 tillsammans med lite sol.
    vart en del hopp med lillbrädan,men också lite speeding också
    Grym dag.

  • pete

    Medlem
    14 september, 2012 vid 22:00

    Torö K-viken var en riktig lekpark idag med setvis inrullande vågor att nojsa runt i! Regnet upphörde vid tretiden, vid halvfem blev det tillåmed solsken. Jag hann med att köra 4.0, 4.7 och 5.4 som började bli lite klent vid sexdraget. Bra utdelning på det hela taget!

  • maca

    Medlem
    15 september, 2012 vid 08:19

    K-viken var supernajs med 4.0 ca kl 13-15.30 Sen vred det nog över 220 grader och jag roade mig ist med att fota de 3 som launchade på stenstrand. Det var rejäl size, stökigt, dålig vinkel och strömt som attan. Det såg på inget sätt lättseglat ut. Cred till Mats, Christian och ? som utmanade förhållandena. Sorry, minns inte ditt namn -polare med Perrapos har jag för mig 😉

    Massor av saltstänk på linsen, men här är iaf några.

  • goose

    Medlem
    15 september, 2012 vid 08:43

    Lugna och trevliga förhållanden i kärringviken, perfekt efter två månaders uppehåll. Och min 3.7:a fick äntligen se dagens ljus! Går knappt och skriva detta, mina händer är som köttfärs….

  • larry

    Medlem
    15 september, 2012 vid 09:57

    Shit. Imponerande grabbar. Trodde inte det var seglingsbart på stenstranden. Såg att nån riggade där när jag rullade hem, men trodde endast det var ett mast-test som skulle genomföras. Ni måste fått vatten i näsan. Det var nasty.

  • macedu

    Medlem
    15 september, 2012 vid 17:11

    Faen va najsa bilder, ser inte ut som i Sverige, kul att se.

    /mac

  • dr-masse

    Medlem
    15 september, 2012 vid 19:59

    Synd att det vred ner på syd, var ju lovande med SV som skulle vrida mer mot V när vi väl tog oss ut. Med rejäla mängder saltvatten i näsorna, det skall erkännas…

    Kul att just den vågen kom på bild, kändes som en skaplig knöl. En av mina större på Stenstranden, ofta tror man ju själv att de e större än vad det faktiskt är men den där var ju rätt stor. :santa:

  • stoorfaen

    Medlem
    17 september, 2012 vid 07:46

    ‘MÄKTIGT o FOSTRANDE’ blir min sammanfattning av fredagen! Efter ett misslyckat försök att ta mig ut på stenstranden med lite lite tryck i grejerna så tog jag långa vägen runt vid k-viken. Det var nog närmare kl 19 som jag hade samlat mod att ta mig ut och djävlar va stora prylar som dundrade fram där! Vid första mötet blev jag stående i stiljtet framför en vägg som bara blev högre och högre. Jag trodde att jag skulle behöva tvätta dräkten ett tag men med lite tur så kom brytet preciiiiiiiiiiiiiiiiiiis bakom mig. En våg senare (och bra många fler spolningar) hade jag tagit skydd i k-viken igen något ödmjukare och sjukt mycket mer levande! Riktigt imponerande att ni andra tog er ut från stranden, REEEESPECT! Jag ser fram mot nästa gång!

  • maca

    Medlem
    18 september, 2012 vid 11:18

    Hmmm, dåligt me bilder från fredagen…
    Såg kameror i K-viken, någon som sitter och håller på de?
    Bidrar med några till från stenstgranden

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 14/9 kulingvarning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.