• marden

    Medlem
    15 juni, 2014 vid 05:49

    Tack för bilderna, kul med något bättre än sunkiga mobilbilder
    Det va riktigt bra punch i vinden igår, nästan för bra för min årsdebut…

  • pete

    Medlem
    15 juni, 2014 vid 07:06

    Sandvikens brygga funkade som sagt riktigt bra hela dan. Hur var det norrut? Väddö? Rullsand? Måste varit ganska brutalt emellanåt, Viva hade kring 20 på Svartklubben såg jag.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 juni, 2014 vid 16:53

    Härliga bilder från Görveln!

    Söndag – Grundvind på Horsan var ca 4 m/s. Byarna med 5-6 m/s räckte till planing med 9.2 på eftermiddagen och det spelade ingen roll vilken tid man var ute. Det var varken mer eller mindre. Byarna var korta och räckte sällan till 500-metersrepor.

  • johanvm

    Medlem
    15 juni, 2014 vid 20:47

    @sailortrash: Vi var ca 20-30st som seglade på kråkudden. Mestadels återfallsgubbs, som jag …men faktiskt även några tonåringar samt en tjej – Skitkul!!!
    På vattnet körde folk med allt från 4.5 till 7 kvadrat. Oavsett storlek så var det ömsom vin ömsom vatten. Byarna kom mestadels i långa stråk, men ibland kunde det dunka till som ett klubbslag i ryggen.
    Dagens söta lilla nostalgiska tillbakablick kom vid avriggningen då Johan Sahléns gamla morsa kom förbi och berättade minnen och vad Johan gör idag.
    Jisses vilken kul dag det var!
    /Johan

  • dr-masse

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 06:11

    På Väddö vare fullmacka 3.7 i stort sett hela dagen. Flera som körde Salnö, inklusive jag själv. Rätt bra size på utsidan, de största bussarna var nog över 4 meter.

  • johanb

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 08:16

    Hej, jag är på Salnö från 12 idag (måndag). Någon mer som kommer? Mvh johan

  • rad

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 09:29

    Masse, vad var det för typ av segling? Loopar folk? Bökigt att kryssa ut? Har aldrig varit där när det blåst ordentligt så är nyfiken:)

  • dr-masse

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 09:42

    Typ av segling? Hardcore onshore på revet vid hård rak nord. Salnö förtjänar respekt när det är sådana här dagar, inge bra ställe alls för haveri när man kryssar upp rätt långt ut bland dyningarna. Även mindre blåsiga dagar och vid NV skulle jag ändå säga att Salnö aldrig blir “lättseglat”.

    Bökigt att kryssa ut? Japp.

    Loopar folk? Jodå.

    Om du åker dit – kör INTE ner med bilen förbi skyltarna med “fordonstrafik förbjuden” och parkera rätt. Respektera både natur och de som bor eller har sommarställen där så får vi behålla tillgången till detta fina spot norr om Stockholm.

  • raggarn

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 10:20

    Shit …!!! fångad på bild på Årspremiären på Semi-secret Ekerö av Papparazzi……

    med senaste Mistral-prototypen……

    he-he-he…. just kidding….

  • henryk

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 17:53

    Bra FLOW ser jag 🙂

  • raggarn

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 21:23

    @henryk 724198 wrote:

    Bra FLOW ser jag 🙂

    Spot-on………….
    och ……… 59.32008 …… 17.66743 ……. 🙂

  • zeke-sandquist

    Medlem
    18 juni, 2014 vid 11:20

    @dr Masse 724176 wrote:

    På Väddö vare fullmacka 3.7 i stort sett hela dagen. Flera som körde Salnö, inklusive jag själv. Rätt bra size på utsidan, de största bussarna var nog över 4 meter.

    Tänkte köra Salnö några timmar midsommarafton, vore kul med sällskap. Tar med portabla gasolgrillen till stranden om det kan locka någon…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 juni, 2014 vid 20:04

    I morgon kan det bli ok med NV 5-8 m/s om proggen håller för södra!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 juni, 2014 vid 06:51

    Söndag – vajande talltoppar o det bygger på till en hyfsad grundvind runt 4-5 m/s med 6 i byarna. Inga gäss men surfbart med större grejer! Många är säkert sugna på att ge sig ut på NV i sommarkylan på dryga 10 grader.

    Framåt 10.00 så gässar det i stråk i södra.

    10.20 kom en riktig dipp. Vinden bara dog men förhoppningsvis var det bara tillfälligt.

    Vi körde 8.4, 8.2 o 7.0. Allt mellan 4 o 8-10 m/s mellan kl 10.30 14.00. Choppigt när det tutade i!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juni, 2014 vid 14:41

    Uppenbarligen är det semestertider. Så här dött brukar det inte vara i denna tråd två blåsiga dagar i rad(!).

Sida 47 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.