• henryk

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 18:19

    Tycker precis tvärtom, hellre fler trådar med relevanta rubriker på varje blåsig dag, än att allt göms undan i en flerårstråd. Stockholmstråden har ju blivit som ett eget forum med egen moderator. En ny tråd är ju inte jobbigare än ett nytt inlägg i Stockholmstråden. Är det så vi vill ha det, Stockholm för sig ? Roligare när surf från hela landet blandas på samma plattform. Visst är det bra med tråddiciplin, men problemet på Surfzone är ju inte för många trådar och för många inlägg, snarare tvärtom…. Sen är det ju precis som C skriver, mycket lättare att diskutera flera ämnen parallellt i separata trådar, en att bläddra lååååångt fram och tillbaka i en tråd.

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 19:37

    Ok, ska vi lägga ned?

  • vigla

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 20:49

    @challgren 724484 wrote:

    Har faktiskt funderat på att låsa denna tråd nu…den är ju alldeles för lång för att vara vettig…och den motarbetar flera diskussioner…

    Tack…..har väntat länge på detta initiativ. Det är inte så intressant att höra att det e x v gässar på ett visst ställe ett visst klockslag och liknande prognosbeskrivningar, gärna mer diskussioner med stockholmsvinkel om våra vedermödor och framgångar från Arholma till Landsort, men istället utifrån olika tillfällen som utgångspunkt. Tror att enbart rubriken Stockholm avhåller många från att orka engagera sig….

  • henryk

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 21:05

    @Herr Pelegrin 724490 wrote:

    Ok, ska vi lägga ned?

    Haha – got a bit carried away… Visst, tråden e lång, men det är ju inte nån viktig grej.
    Så går det när man sitter och pillar på ajfån i soffan. Är väl bara att inse att forumet har fått konkurrens av fb, lite tråkigt efter som färre får läsa, så bra info och tips kommer färre tillgodo. Sen kan det ju va så att lägga ut några rader/bilder från segling i Stockholmstrakten kan kännas lite blekt jämför med rapporter från kusten och grym vågsegling tex, så att vi som “bara” kör freeride här haft behov en egen kategori kanske ? Men det som är kul med forumet är ju blandningen av helt olika typer på helt olika nivåer som kör i helt olika förhållanden på helt olika spots, så kanske ändå bra avsluta tråden – det går ju alltid att starta en ny 🙂 – och tycker jag en tråd blir lång och seg, så får jag skriva egna inlägg i en ny tråd. Som du säger, behöver ju inte va så märkvärdigt, skriv på bara !

  • hanlar

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 21:48

    So är väl skanssundet? Finns det nåt annat?

  • challgren

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 22:02

    Vi kan väl ha en tråd som heter “Sverige”…eller? 😉

  • challgren

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 22:09

    Ärligt talat!

    1. Ni som vill skriva i den här tråden för varje gång ni är ute och surfar. Gör det!
    2. Ni som vill skapa en ny tråd för varje gång ni är ute och surfar. Gör det!
    3. Ni som inte vill skriva enligt 1 eller 2. Gör det (inte)!
    4. Det är bara en tråd.

    :cool2: :cool2:

  • electric

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 22:45

    @henryk 724479 wrote:

    … Tycker Stockholmstråden e lite trist – just för att den är så oändligt lång…………

    Jag håller inte alls med. OM det vore stor aktivitet här på forumet betr Stocholmsområdet så skulle det vara en annan sak – men det är det ju inte! Därför är det himla praktiskt att få det lilla som rapporteras att rapporteras samlat. Förresten spelar det väl ingen roll att tråden är lång – man behöver ju ändå bara kolla de senaste inläggen. Eller låta bli helt …

    @henryk 724479 wrote:

    … Tänk om forumet bara hade ett par flera år gamla skitlånga trådar; Stockholm, Västkusten och Skåne typ …

    Det vore faktiskt trevligt om det fanns sådana trådar! Som det nu är existerar ju inte Västkusten och Skåne på Surfzone. Är själv på Västkusten nu och skulle verkligen uppskatta en tråd för detta, typ den för Stockholm! Men det känns som om Surfzone är på väg att förlora en stor del av Vindsurfsverige. De hänger väl nånannanstans? På fejjan kanske? Tänk om det blir så för Stockholm? Nej tack, säger jag!! Värna Surfzone! Publicera mera! I gamla trådar eller i nya …

    /Lars

  • electric

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 22:47

    @challgren 724518 wrote:

    Ärligt talat!

    1. Ni som vill skriva i den här tråden för varje gång ni är ute och surfar. Gör det!
    2. Ni som vill skapa en ny tråd för varje gång ni är ute och surfar. Gör det!
    3. Ni som inte vill skriva enligt 1 eller 2. Gör det (inte)!
    4. Det är bara en tråd.

    Bra rutet!

    /Lars

  • henryk

    Medlem
    28 juni, 2014 vid 03:52

    6a6ujany.jpga5yta6ap.jpg

  • challgren

    Medlem
    28 juni, 2014 vid 08:21

    Hur lång är en tråd? 😉

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 juni, 2014 vid 17:07

    Mycket kort. Jag blev förvånad. Stockholmstråden är välbesökt. Om den här, i mina ögon lite trista vändningen, har jag i o f s en del uppfattningar men det känns mer angeläget att blicka framåt i positiv anda. Jag kan väl ändå kosta på mig kommentaren:

    Läs gärna Stockholmstråden om Du gillar den, annars är det ju bara att låta bli och skapa nya egna trådar. Electric och jag har ju lagt ned lite energi för att “gasa” Stockholmstråden och det är väl inget hinder att Vigla och en del andra kör parallella trådar. Det ena utesluter ju inte det andra.

    Lördag – På SO är Bruket alltid en klockren spot. Man har direkt en kilometerrepa med sidvind mot Nynäs, där man kan höjda aningens på första vändan och sen bara köra halvvind. Vinden ökade successivt under eftermiddagen. Mellan öarna bygger det på tvärs Mysingen. 8.4 och 7.6 fungerade bra men på slutet hade det nog fungerat med nedåt 6 kvm.

  • levieux

    Medlem
    29 juni, 2014 vid 21:33

    @Electric 724519 wrote:

    man behöver ju ändå bara kolla de senaste inläggen.
    /Lars

    Tack för tipset. Blir mycket enklare att läsa tråden f.o.m nu. Måste erkänna att jag tidigare bävade inför tanken att behöva läsa allt varje gång. Tråden har ju blivit ganska omfattande.

  • electric

    Medlem
    30 juni, 2014 vid 00:07

    @LeVieux 724560 wrote:

    Tack för tipset. Blir mycket enklare att läsa tråden f.o.m nu. Måste erkänna att jag tidigare bävade inför tanken att behöva läsa allt varje gång. Tråden har ju blivit ganska omfattande.

    Vad bra att du blev hjälp av tipset! Men seriöst: orsaken till att jag skrev detta självklara var att det är just längden som somliga anfört som argument mot tråden, dvs något som faktiskt inte har någon relevans här (utom möjligen ur teknisk/praktisk synpunkt, typ ev. begränsningar vad gäller antalet möjliga inlägg per tråd – men så tycks det ju inte vara).

    /Lars

  • henryk

    Medlem
    30 juni, 2014 vid 04:39

    Jaha, så när du plötsligt är på västkusten och ska börja läsa västkustråden, så hittar du enkelt relevant information som du leter efter bland 750 inlägg med sökfunktionen – perfekt !

    /Lars
    Det vore faktiskt trevligt om det fanns sådana trådar! Som det nu är existerar ju inte Västkusten och Skåne på Surfzone. Är själv på Västkusten nu och skulle verkligen uppskatta en tråd för detta, typ den för Stockholm!

Sida 49 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.