• herr-pelegrin

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 15:15

    Horsan var riktigt bra en bit in på eftermiddagen. Två åkare körde 6.7 och en 7.0. Mindre hade också fungerat. Det gick att spätta på rätt över fjärden på sjömilen. I dag hade det fungerat att gå ut från Söderby. Det är lite plattare in mot Söderby än ute på Horsan. Bäst vind var det, som vanligt, mellan Långgarn och Muskö.

    Såg att det drog på rätt bra in på kvällningen. En o annan lär väl ha passat på. Hur gick det för Er övriga…?

  • levieux

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 16:41

    Kapellskär, vinden har lagt sig. Folk ute med formula. Jä*la prognos

  • staffomania

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 19:54

    Var ute vid mitt landställe (en avkrok i mälaren i närheten av Bålsta) och körde med 8.5. Det var sjukt byigt och var överriggad i byarna men fick många sköna planingsvändor ändå.

  • bjornen

    Medlem
    4 juli, 2014 vid 06:07

    Någon som åker till fituna idag?

  • hanlar

    Medlem
    4 juli, 2014 vid 06:17

    Tjena Björne. Jag åker dit vid tre om du vill ha rapport. Ser ju ut som skapliga förutsättningar för lite brisförstärkning idag.

  • pete

    Medlem
    4 juli, 2014 vid 07:08

    Fastnade i jobb igår torsdag å sen regnade det friskt precis när jag hade tänkt packa mig iväg – hur funkade Fituna o Dalarö igår?

  • vindsokaren

    Medlem
    4 juli, 2014 vid 07:17

    Blidde ett kvällspass fram till 20:30
    Många fina byar I Tyresö igår med topp 26knop.

  • bjornen

    Medlem
    4 juli, 2014 vid 07:17

    Dalarö var ganska bra. Lite upp och ner med vinden. När jag åkte därifrån 18:30 blåste det runt 8-9 ms

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juli, 2014 vid 10:54

    Fredag – Sjöbrisen är i gång. Solen skiner men stackmoln in över fastlandet. De som satsar på Fituna bör få en fin dag! Kl 15.00 är det forfarande ok vind vid Muskö.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juli, 2014 vid 17:20

    Det var inte mycket att läsa denna fina sjöbrisdag! Flera borde haft riktigt bra förhållanden. Janne och jag kom ut sent vid 15.30 och körde med 145 l o 8.2 kvm och 127 l o 9.2 kvm till framåt 18.00 på frånlandsvind, vilket ofta funkar bra sådana här dagar. Det räckte till 250- men inte till 500-metersrepor.

  • hanlar

    Medlem
    4 juli, 2014 vid 18:56

    Fituna blev riktigt bra. Kom dit vid halv tre. Det hade blåst bra sen tolv enligt uppgift. Vi körde 7.8 slalom och neråt. Själv körde jag 6.7 men runt 4 halvv fem ökade det så då hade man nog kunnat kör mindre en stund iaf. Brisen dök upp idag och det ser väl ut att bli repris imorn. Dyker upp vid lunch å det lät som att flera andra gör likadant.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juli, 2014 vid 09:32

    Lördag – Kl 11.30 blåser det nästan inget. Kl 12.00 ser det lika illa ut. Det går nog inte att hoppas på en repris på gårdagens fina sjöbris…
    Kl 13.00 är det lika illa. Max 2-3 m/s på fjärden. 14.30 lika kört!

  • petalz

    Medlem
    5 juli, 2014 vid 15:51

    Kommer det inte rapport om drag på fituna nu på em blir jag mycket förvånad!

  • surfing_is_great

    Medlem
    5 juli, 2014 vid 16:35

    Jag + 4 var på fituna!

    3 repor med 8,1, roligare vart det inte!

  • petalz

    Medlem
    5 juli, 2014 vid 17:39

    Är det sant! Vivas mätare i brandalssund toppade lika fint idag som igår. Men då kan jag släppa ångesten att jag inte åkte då;-)

Sida 51 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.