• staffomania

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 00:28

    Funderar på Gålö idag och ev imorgon var tror ni om det? Hur är Näsby park vid NO-O har aldrig varit där och kört.

  • swe-496

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 05:58

    Nordost är nog bästa riktningen för Näsby Park, ostligt funkar bra det med. NO blir sideshore och ost blir nästan rakt på.

  • petalz

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 09:55

    Tror på Gålö, åker dit nu, lär väl knappast bli ensam!

  • staffomania

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 11:18

    Ser väl ut att vara lite puspunka än så länge. Nåja tar nog med mig grejerna till Gålö och drar dit med familjen och badar.

  • petalz

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 13:32

    Fin 7.5-bris säger jag

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 14:09

    Hoppas Ni fått fin vind idag! På utsidan av Utö har det gässat hela eftermiddagen så någonstans borde väl vinden letat sig in inomskärs…?

    Åkte ut en kort stund på kvällen men vinden hade lagt sig. Blev i alla fall planing på Horsan i 6 m/s med 9.2 o 127 l.

  • staffomania

    Medlem
    11 juli, 2014 vid 07:14

    Körde på Gålö och fick endast några planingar med 8,5an så ni som inte var där missade inget. Blåste på rätt bra bakom “öarna” ett tag men sen dog det. Var väl endast 3-4 vindsurfare och en jäkla massa kitare som körde.

  • petalz

    Medlem
    11 juli, 2014 vid 08:04

    Inser nu att jag glömde två bommar på Gålö igår… Är på väg dit nu o hoppas de ligger kvar, om nån tagit dem så meddela gärna här så fort som möjligt!

  • henryk

    Medlem
    11 juli, 2014 vid 09:28

    Bommarna ligger kvar 🙂 Parkerade precis bredvid
    -Gässar på rätt bra också 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juli, 2014 vid 17:45

    Fredag – Jag antar att Henryk och övriga Gålögänget fick en kalasdag! Vinden verkade aldrig vilja ge sig. Horsan var förhållandevis platt även när det gässade. 9.2 och 8.4 fungerade bra och framåt 19-tiden hade det gått att köra nedåt 7.0 när det tog i som bäst. Planing i ganska långa byar om runt 6-7 m/s.

  • petalz

    Medlem
    11 juli, 2014 vid 19:13

    Jag lämnade Gålö vid fyra och fram till dess var de rätt klent, körde 7.5 med ok drag emellanåt, bättre igår dock… De som stannade fick nog bättre utdelning för det kändes som det började öka när vi åkte

  • staffomania

    Medlem
    11 juli, 2014 vid 20:06

    Gålö
    Jag hade rätt stora problem att komma upp i planing med mitt 8.5 fram till 19 någon gång då det började tokblåsa. Min kompis planade dock typ hela tiden med sitt 8.5 men så väger inte han 105kg heller. Dom två sista timmarna var fan dom bästa i år.

  • swe-496

    Medlem
    12 juli, 2014 vid 07:32

    Torsdagen funkade riktigt bra för Formula på Gålö, Körde med 11,0 och det var helt perfekt. Inte underriggad någon gång. Lätt överrriggad nån enstaka gång. Idag blir det troligen Näsbypark eller Gålö.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juli, 2014 vid 08:22

    Lördag – Samma vindriktning som dagarna innan. Kollade Horsan vi 09.30 och då var det max 4 m/s, kanske 5 i någon by. Vi får hålla tummarna att det ökar! Kl 11.30 ser det bättre ut! Grattis alla som kör lättvindsplankor med rejäla segel!

    Hann bara ut en timme i dag. Bra tryck för Janne med 7.0 och för mig med 8.4. Vinden var starkare än i går och byarna intensivare och längre. De höll för planing på sjömilen. När det drog på som bäst hade man kunnat köra med mindre segel.

  • staffomania

    Medlem
    12 juli, 2014 vid 18:10

    Gålö var grymt idag! Körde tre timmar med 8.5 och planade mest hela tiden. När jag mätte med vindmätare var grundvinden 8 m/s.

    Lite skumt dock att det endast var fyra vindsurfare på plats( en drog när jag kom). Var är alla?

Sida 53 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.