• speedfreak

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 18:54

    Riktigt kul i björkvik också. Mycket vind och rikligt med vågor.

  • trimmarn

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 20:47

    Dalarö från sin bästa sida. 5.4 perfect drag och liten bräda för en gångs skull.

  • staffomania

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 20:52

    Årspremiär på Fituna och bästa dan i år för mig och helt klart värt att ta en semesterdag för. Körde 7.5 först men var då rejält överriggad och bytte till 6.5 men hade nog kunna kört med ett mindre segel.

  • vindsokaren

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 21:59

    Verkar som många Stockholmare fick full pung idag:-)

  • consigliere

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 00:55

    Trots att man är Stockholmare har jag inte surfat så mycket här men om man ska ge sig ut i helgen är det Björkvik eller någonstans där Tyresöklubben håller hus som kan vara vettig på S-SO? Vill inte ha allt för hög sjö för då blir det lite svårt för mig.

    … och: Vad skriver man för ort/plats på vädersiterna så man vet vad man kan vänta sig?

  • tigerflash

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 07:22

    Om du inte redan har denna site så kolla här http://spotguide.kicks-ass.net/ där står det ang plattvattet.:)
    Är själv sugen på att ev köra idag om jag hinner. Är ju inget proffs men älskar att surfa.!
    / Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 10:45

    Lördag – Kl 12.45 är det på Mysingen som på Viva Landsort, bara ett par m/s. Tendens under sista kvarten något ökande.

    Beträffande fredagen så hörde jag från de som körde på Horsan att det var värre drag i byarna och mer byigt än det var under torsdagen. Kul att vi fick två kanondagar på raken!

  • staffomania

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 10:54

    @Consigliere 725584 wrote:

    Trots att man är Stockholmare har jag inte surfat så mycket här men om man ska ge sig ut i helgen är det Björkvik eller någonstans där Tyresöklubben håller hus som kan vara vettig på S-SO? Vill inte ha allt för hög sjö för då blir det lite svårt för mig.

    … och: Vad skriver man för ort/plats på vädersiterna så man vet vad man kan vänta sig?

    Pröva surfklubben vid Tyresö. Där brukar det finnas lite folk också.
    För prognos kan du kolla upp Erstaviken på Windguru.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 11:36

    Glöm ökningen! Nära stiltje kl 13.30.

  • tigerflash

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 12:09

    Testar och åker till twc och kollar. Har börjat röra sig i trädtopparna här i Botkyrka 🙂
    “Håller tummarna”

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 12:44

    Ingen direkt vindökning när molndiset drev in från S-SO, tyvärr!

  • consigliere

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 15:20

    @Tigerflash 725588 wrote:

    Om du inte redan har denna site så kolla här http://spotguide.kicks-ass.net/ där står det ang plattvattet.:)
    Är själv sugen på att ev köra idag om jag hinner. Är ju inget proffs men älskar att surfa.!
    / Erik

    Tack för länken. Ska genast botanisera.

    @staffomania 725596 wrote:

    Pröva surfklubben vid Tyresö. Där brukar det finnas lite folk också.
    För prognos kan du kolla upp Erstaviken på Windguru.

    Cool. Men inför morgondagen måste man kanske längre ut om man inte kör formula kanske.

  • vindsokaren

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 15:47

    Jag är på plats i Tyresö strand imorrn vid 10.
    Blåser lite mer då än idag.

  • trimmarn

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 16:26

    jag kommer oxo förbi tyresöstrand.

  • tigerflash

    Medlem
    2 augusti, 2014 vid 19:41

    Om jag hinner så kanske jag kommer också vid 10 och jobbar med utvecklingen:) aldrig surfat där så det ska i så fall bli kul.:)

Sida 59 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.