• herr-pelegrin

    Medlem
    3 augusti, 2014 vid 20:32

    Der verkar helt klart som Tyresö står sig bra på SO mätt med andra spots! På Horsan hade inte Vindsökarn fått 26 knop i dag men kanske vid Bruket.

  • staffomania

    Medlem
    3 augusti, 2014 vid 20:56

    Var vid Erstaviken idag och kom väl ut på vattnet vid 15-16. Nästan alla planade utom jag så antar att man behöver ett större segel än 8.5 om man väger över hundringen.

    Var väl en 4-5år sen sedan man var vid TWC och man kan ju lungt säga att en del hade ändrats. Åkte rätt länge och letade efter vägen in till klubben men kom fram till att den blivit bortbyggd.

  • tigerflash

    Medlem
    3 augusti, 2014 vid 21:17

    Kan bara instämma med föregående… Mycket trevlig spot ” första besöket” men blev tvungen att lämna redan vid Tolv men fick ett par härliga timmar på vattnet. Många trevliga personer där.:)

  • raggarn

    Medlem
    4 augusti, 2014 vid 10:56

    Nå´n som hittar vind idag?…rapportera gärna …funkar Tyresö nu runt 13..??
    verkar skum riktning

  • vindsokaren

    Medlem
    4 augusti, 2014 vid 11:01

    Kör också Tyresö idag dock lite sent
    Slutar 16 idag MÅN.
    Svårt att säga om vinden det blir lite på chans.
    Har en 9.0:a som jag försökt sälja billigt men ingen som hört av sig
    Så om jag hittar en lång bom så kanske jag provar det seglet.

  • petalz

    Medlem
    4 augusti, 2014 vid 14:02

    Premiär på Tyresö idag, kul racing me 8.5 mellan ett och tre typ, fanns fortfarande vind när vi åkte men den kräver stora segel…

  • consigliere

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 07:27

    Finns det verkligen inte mer än 4m/s på em någonstans idag från södertälje-norrtälje typ?

  • satlinkan

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 07:46

    Jag letar också. Mitt i stan rör sig träden, så någonstans borde det ju blåsa lite… Är nybörjare, så jag har inte mycket erfarenhet av olika ställen.

  • satlinkan

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 08:03

    Någon som kan hjälpa en vilsen med några möjliga ställen?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 08:31

    Kollade kort på Viva. Det verkar vara varierande riktningar mellan 155 och dryga 300 grader i skärgården. Här hittar ni några spots:

    http://www.sodertornsurf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=55

  • satlinkan

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 09:23

    Tack, jag kollar.

  • tigerflash

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 21:21

    Ser ut som lördag blir bra på syd.:) jag och en kille till kommer köra i torparviken vid Södertälje syd alt vid farstanäs om prognosen håller. Kanske ngr till som vill ut på vattnet.!? Hör av er.. Ju fler ju roligare.:)

  • consigliere

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 21:37

    Jag skulle så sjukt jäkla gärna köra om jag bara hade bil men den har min sambo till landet. Om någon ska ut i helgen och har plats på taket/i bilen så surfar jag gärna. Jag lägger såklart bensinpengar och bjuder på Donken 😀

    Är ledig Fredag, Lördag, Söndag.

  • tigerflash

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 21:58

    @Consigliere 725806 wrote:

    Jag skulle så sjukt jäkla gärna köra om jag bara hade bil men den har min sambo till landet. Om någon ska ut i helgen och har plats på taket/i bilen så surfar jag gärna. Jag lägger såklart bensinpengar och bjuder på Donken 😀

    Är ledig Fredag, Lördag, Söndag.

    Vart bor herrn?? Jag bor söder om stan men har firmabil så jag får plats med dubbla uppsättningar bak i skåpet.:)

  • consigliere

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 23:23

    @Tigerflash 725808 wrote:

    Vart bor herrn?? Jag bor söder om stan men har firmabil så jag får plats med dubbla uppsättningar bak i skåpet.:)

    Fränt! Jag bor på Kungsholmen ungefär vid västerbron. You got mail. 🙂

Sida 61 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.