Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • pedersen

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 10:50

    Skribenterna från västkusten verkar minskat drastiskt.
    Ingen lägger längre var de skall köra eller foto på det som var. Kitarna använder surfses flitigt, men Halmstads vindsurfarna är hemliga …

  • petalz

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 12:12

    Då kan jag bidra med att Dalarö var finfint i förmiddags, fullt drag i 5.3 o 85l mellan åtta o elva. De lär dessutom fortsätta så resten av dagen!

  • gustaf78

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 14:04

    håller med, riktigt bra drag på dalarö idag.

  • dr-masse

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 14:49

    Surfzone är, i viss mån, min egen lilla protest mot stora social media sajter där man måste bli medlem för att “alla” är det… och i de där flödena så drunknar typ allt efter 10 minuter.

    Vill man ha egna grupper här på Surfzone kan det också ordnas. Tror jag. 🙂

  • robosurf

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 15:08

    En liten bild från Dalarö!

  • g_l

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 15:21

    Vi är några tappra som trots byiga förhållanden surfar norr om stan också, även om det inte skrivs nåt om det i “Stockholmstråden”.
    Kanske skulle ha en “Stockholm Nord-tråd” också? Eller två; en NV (Mälaren) och en NO (Värtan, Trälhavet, Kapellskär…).

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 17:28

    G_L – Kul idé med lite specad tråd för “norrlänningarna”! Jag vet inte riktigt varför det blivit så att det är mest kommentarer från södra delen. Det kan ju vara Fituna, Dalarö, Torö och Gålö men ni har ju fina spoter norr över också. En som skrev mycket tidigare var Stefan Lindmark. Då var det väl Trälhavet som fick mycket kommentarer.

  • electric

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 18:34

    Fast lite av nyttan med (eller mesta nyttan av!) Stockholmstråden är att man där (förhoppningsvis, om folk skriver i förväg eller väl på plats!!) kan få ledning till vart man ska åka. Faktum är ju att de flesta är “rörliga” och även om de bor i “norr” inte drar sig för att åka till “söder” om de bjuder på bra förhållanden. (Jag tippar att nästan hälften av de som frekventerar Fituna är från “norr”! Det är ju ingen slump att det skrivs mest om de södra spotsen; de är oftast värda att åka till även om det finns spots “hemmavid”).

    Så det man allra helst vill ha här i tråden är att de skrivs något här INNAN man åker eller NÄR man är på plats! Fast det är såklart både kul och givande att få rapporter också … De bygger på den egna “erfarenhetsbanken”. Så fortsätt med det! (Det ska jag göra, om nu nån misstänkte nåt annat 🙂 ).

    /Lars

  • electric

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 18:46

    Fituna idag, söndag; Mitt på dan blåste det som f-n. Jag körde 4.7 vilket var helt lagom, men övriga körde 5.0-5.7, vilket var lagom för dem! Suveräna förhållanden, faktiskt. Men så framåt 15-tiden började vinden bete sig “konstigt”; förutom att den minskade i styrka så kom den “ryckvis”. De som riggade om till 6.0 (som jag) och större fick planingar ibland, men ibland inte. Förklaringen till den “konstiga” vinden kom vid 17-tiden: mer och mer väst i vinden (vilket också syns på statistiken från Landsort, Brandalsund och andra mätare, som visar att riktningen då var uppe och nosade på 240 grader vilket som bekant inte funkar på Fituna).

    Vi var inte fler än uppemot 15 pers totalt på Fituna idag, trots söndag! Varför? För att det var så mycket vind att det funkade bra även på många andra ställen. (Vore trevligt med rapporter, t ex från Käringviken dit jag vet att flera åkte).

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 18:57

    Härligt ändå att Du kanske skriva att “vi var inte mer än 15 pers totalt”. Det visar ju ändå potentialen med Fituna. För egen del blåste det nog lite väl mycket för mig i dag och jag har haft massa annat för mig dessutom under några dagar. Hoppas på SV-V i morgon men det får bli hemmaplan.

  • jox

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 20:58

    Jag drog till Farstanäs och var framme där vid 13-tiden… Bra vind men precis då drog ett regnoväder in och det blev total punka. Hann inte ens rigga upp… Bestämde mig för att överraska morsan med en bukett blommor istället vilket måste ha medfört god karma. På hemvägen stannade jag till igen och då hade det ökat. Precis som Electric skrev så var det mer västligt… Riggade 5.4 och hade fullt drag! Var dock ensam så blev inte överdrivet många vändor men gött att ha Sverige-premiären gjord! Ser ut att kunna bli mer vind i veckan 🙂

  • electric

    Medlem
    31 maj, 2015 vid 22:05

    @Jox 733415 wrote:

    Jag drog till Farstanäs och var framme där vid 13-tiden… Bra vind men precis då drog ett regnoväder in och det blev total punka. Hann inte ens rigga upp… Bestämde mig för att överraska morsan med en bukett blommor istället vilket måste ha medfört god karma. På hemvägen stannade jag till igen och då hade det ökat. Precis som Electric skrev så var det mer västligt… Riggade 5.4 och hade fullt drag! Var dock ensam så blev inte överdrivet många vändor men gött att ha Sverige-premiären gjord! Ser ut att kunna bli mer vind i veckan 🙂

    … och någon av dagarna kommer nog just Farstanäs att gå av! Onsdag och i synnerhet torsdag verkar ju bli väst-dagar!
    /Lars
    (PS: Kul f ö med en rapport från Farstanäs (men nog trodde jag det skulle vara fler där!). Jag funtade faktiskt lite på det eftersom med tillräckligt stark vind från SV(-V) blir det ju väldigt kul där, men jag trodde det skulle hålla sig på syd och då blev det Fituna. DS)

  • nike_shikari

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 05:51

    I was at dalarö bet 12 and 2, with 6sq/120lt at bit overpowered. It looked good even when I left. But driving back I saw rain, which I guess was heading to Dalarö.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 09:27

    Welcome Nike!

    I dag, måndag, brallade det på S i södra fram till dess regnet upphörde. Det blåser tydligen på Landsort och Nynäs kl 11.20 men lite längre norrut vid Horsan är det bara 1 m/s ungefär. Vinden tvärdog med andra ord. Det fanns inget med i SMHI:s prog om detta. I skrivande stund ser jag dock en svag ökning så det kanske kan bli något ändå…

    11.35 kom ökningen och vridet mot V samtidigt som det klarnar upp något.

  • slim_jim

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 09:53

    @nike_shikari 733424 wrote:

    I was at dalarö bet 12 and 2, with 6sq/120lt at bit overpowered. It looked good even when I left. But driving back I saw rain, which I guess was heading to Dalarö.

    A bit overpowered???, I can imagine 🙂
    Me and a few other guys was riding 4.3sqm/100l

Sida 13 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.