Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 10:54

    Som sagt, det blåste upp och gässar friskt i södra innerskärgården. 10-15 m/s i byarna vid 13-tiden och mycket väst i vinden. Hörde dessutom att det drar på rejält i Linköping så det lär väl fortsätta så här ett tag till…

  • raggarn

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 12:00

    Ja…..va säger man….!!! bara stort Grattis ledighetskommitten…… !!! Måndag lunch em osv.. alltså
    segla fint nu….ja e int bitter…..

    håller alla tummar för onsd..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 13:17

    Det blåser småspik. Överriggad lättvindsgubbe fick problem i byarna. I dag planar ni med vad som helst. Från min utgångspunkt såg det ut att blåsa grymt fint utmed land upp mot Årsta Havsbad. Kan vara ett tips för dagen!

  • staffomania

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 20:19

    Fick akut huvudvärk så blev inget idag men såg att det blåste rätt rejält här hemma. Kanske var tur att jag inte kom ut då jag har rätt stora grejer.

    Imorgon då. Ser ut att vara SSO på eftermiddag/kväll. Då funkar väl Farstanäs?

  • electric

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 21:07

    @staffomania 733457 wrote:

    Imorgon då. Ser ut att vara SSO på eftermiddag/kväll. Då funkar väl Farstanäs?

    Ja, bara det inte drar ännu mer mot SO, ty då blir det mer ojämn vind (men det funkar ändå, men inte så bra). Men det blir nog inga problem. F ö funkar ju Fituna på SSO, och jag tolka inte prognoserna som att det kommer att bli mer mot SO, snarare mot S (hoppas det iaf, ty jag och några till siktar på att köra där).
    /Lars

  • vindsokaren

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 07:16

    Missade hela helgens fyrverkeri men på
    ons då ska jag ta i från tårna(Dalarö

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 08:14

    Tisdag kl 10.10 – Det blåser än enligt prog, runt 5-7 m/s i innerskärgården. Ser ut att vara rätt på S men det kan väl kanske vara lite ost i kakan.

  • goose

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 08:47

    Ingen som satsar på Torö?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 09:49

    Utsidan Muskö 11.45 – Runt 6 m/s. Gässar inte än. Ser ut som S utan ost.

  • petalz

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 10:48

    Vi bli två som kör en liten AW på Näsaäng i Täby!

  • electric

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 11:23

    Hr Pelegrin rapporterar från Mysingen nu kl 13.15 att vinden i princip lagt sig hel där. Mätarna i Landsort, Brandal, Nynäs visar på medel 6-7 m/s. det känns som samma sak här i Södertälje. Men det vore ju märkligt om det inte ökade framåt em – SÅ fel kan ju inte prognoserna vara. Jag m fl drar iaf till Fituna … (eller om det är för mycket SO får det väl bli Skanssundet).
    /Lars

  • goose

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 12:10

    @petalz 733477 wrote:

    Vi bli två som kör en liten AW på Näsaäng i Täby!

    Funkar det på Syd?

  • petalz

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 12:15

    @Goose 733483 wrote:

    Funkar det på Syd?

    Hyggligt, vinden har ju en dragning åt SO som är bra riktning där. Det är en inomskärsspot så mer eller mindre byigt är det väl alltid, har dock inte tid att åka längre idag =)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 13:41

    15.30 – Vinden kom mycket riktigt men inte full kräm. Senaste timmen har det blåst planing med 7.6 vid Bruket, där det ligger på rakt in från Mysingen. Det finns inga tendenser nedåt i alla fall.
    16.10 gässar det på i vindökningen. Kan nog bli bra för de som kliver på nu!

  • larubia

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 20:52

    Vilka ska till Torö eller Dalarö imorgon efter jobbet?

Sida 14 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.