Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • skrellet

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 18:09

    Kul att läsa om alla rapporter! Idag för mkt vind för mig men imorrn tänkte jag premiäråka i år på farstanäs efter kl 16, tar med nya minsta seglet 6,5 och hoppas de blåser lite lagom, och att fler kommer dit! Sol, västligt å 8-10 m/s lovar gott

  • electric

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 18:25

    @Skrellet 733540 wrote:

    Kul att läsa om alla rapporter! Idag för mkt vind för mig men imorrn tänkte jag premiäråka i år på farstanäs efter kl 16, tar med nya minsta seglet 6,5 och hoppas de blåser lite lagom, och att fler kommer dit! Sol, västligt å 8-10 m/s lovar gott

    Kolla bara att det inte är för mycket väst (med dragning mot NV), vilket det finns risk för i morgon. Ty med ren väst (270 grader) och däröver blir det mer eller mindre frånlandsvind och det kan vara svårt att ta sig in.
    /Lars

  • tigerflash

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 18:56

    Vi var två segel vid brandalssund mellan 17-19 idag och trängdes bland kitare . Körde 5,7 och 5,3… Lite stort i i byarna men ok stundtals” har inget mindre ” var bra innan det vred mot väst då det blev lite av och på.
    Såg två segel som verkade ha bra tryck ute vid Farstanäs vid samma tid. Åkte aldrig dit då delar av sällskapet körde kite.
    Mycket härlig eftermiddag i sol och vind.:)

  • _frippe_

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 19:45

    @Electric 733538 wrote:

    … (Undrar var alla andra körde idag? Närlunda?)

    Jag har i brist på tid kört två dagar vid Kallhällsbadet, norr om Stockholm. För att vara Mälaren har det varit riktigt bra. 5.0 i måndags och 5.7 idag (med väldigt bra drag). Kallhällsbadet funkar bra på sydväst, men det är nog inte så populärt att köra där när badsäsongen drar igång.
    http://life-of-frippe.blogspot.se

  • larubia

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 20:47

    Var på Torö ikväll igen, grymt bra inne i viken, körde 4.0 hela kvällen 🙂

  • compact

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 21:26

    Det seglades på Ängbybadet ikäll oxå. Segelstorlek runt 6.0

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 06:51

    Kul med bilder från Ängbybadet, där det sommartid på 80-talet varje tisdag kl 18.00 var tävling på tringelbana! Jag har för mig jag hade en Windglider på den tiden.

    Torsdag – Viva har kommit igång igen och proggen håller med grundvind runt 6 m/s. I södra så är det uppenbart så att vinden lagt sig jämfört med i går kväll och att det är mer nord i västvinden men det kan nog bli en perfekt surfdag för de som ger sig ut.

  • brad-token

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 07:08

    Härligt att se att set surfas vid Ängbybadet!
    brukade hålla till där 89-90 med Tiga 320 i byig vind!
    Har funderat på att testa nu efter återfallet men aldrig sett nån annan köra där.
    nu blir det nya tag.

  • vindsokaren

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 07:12

    Klurig vind på Dalarö,första två timmarna guppa blandat med full tryck i 5.0 /86 lit. i västvinden
    In å käka bytte till 4.5 för att kompisen var ledsen i ögat med sin 4.5:a(frånåkt)
    Körde ända bort till kastellet åt Ornö hållet och där var det tryck i västvinden.
    Körde till 21 då vinden droppade.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 07:29

    Vindsökaren – Du fick väl en match i byarna i går antar jag. Det måste brallat 17-18 m/s. Är Dalarö bättre än Årsta Havsbad på väst?

    Torsdag kl 09.25 – Grundvinden ökade plötsligt och nu gässar det på hemmaviken. Soligt är det också för den delen.

  • skrellet

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 10:00

    @Electric 733541 wrote:

    Kolla bara att det inte är för mycket väst (med dragning mot NV), vilket det finns risk för i morgon. Ty med ren väst (270 grader) och däröver blir det mer eller mindre frånlandsvind och det kan vara svårt att ta sig in.
    /Lars

    Tack Lars, det visste jag inte, då får vi se hur de utvecklar sig, 256 vid landsort å brandalssund nu.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 10:16

    Just avslutat kort vända på Horsan med 6.5. Vindvridet något mer åt NV försvann o det dippade ett tag men nu gässar Horsan fint och det är SOMMAR! En klalasdag för vindsurfing!

  • richardfb

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 10:18

    Jag har kört 2 timmar i närlunda, byigt men funkar! Kör 5,6 =)

  • staffomania

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 10:33

    Verkar väl vara Närlunda som gäller om man ska ut ikväll eller tror ni vinden kommer vända mer åt SV så Farstanäs funkar?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 11:02

    Jag tänkte just att så kunde bli fallet när jag var ute. Det är ju en typisk dag upplagd för sjöbris. Inte omöjligt att det kan vrida lite mot SV men Electric kan väl det där bättre. Kl 13 är det hursomhelst fortfarande västligt i södra o blåser helt ok.

Sida 16 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.