Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • staffomania

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 12:42

    Just nu ligger det väl precis på gränsen vid Farstanäs. 257grader är väl typ VVSV.

  • electric

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 13:39

    @staffomania 733577 wrote:

    Just nu ligger det väl precis på gränsen vid Farstanäs. 257grader är väl typ VVSV.

    Ja, det är gränsfall. Svårt dock att avgöra exakt utan att vara på plats. Men om du är beredd på (och har bräda med tillräcklig storlek för) att guppa/kryssa in i delvis frånlandsvind så kan du ju våga ge dig ut om du trots allt ger dig dit och det ser bra ut när du kommer.
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 14:53

    Kl 16.50 – Tyvärr hade jag annat på em denna fina dag. Vinden pumpar oförtrutet på o verkar aldrig ge sig. Vissa kanske funderar på kvällssurf o hittills ser det mkt lovande ut. Det blev ingen sjöbris, grundvind på väst.

  • calle

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 19:10

    Ängbybadet! Där lärde jag mig vindsurfa på 80-talet. Skönt gäng snubbar som hade surfskola och förvaring fanns i en del av ett hus där.

    Fick en dryg timme med 7.8 racesegel vid Närlunda mellan 18-19 idag.

    / Calle

  • vindsokaren

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 21:06

    Å helgen kan ju bli bra också.

  • staffomania

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 07:47

    Blev Farstanäs igår. Var som Electric sa rätt byigt och svårt att ta sig ut men vinden vred dock mer mot SV på kvällen och fick några riktigt sköna repor på helplatt vatten med bra tryck i 7.5. Körde till 2030.

    I helgen jobbar min bättre hälft och så ska dottern på tre kalas men hoppas ni andra får grym surf då prognosen ser ju riktigt bra ut.

  • nachoman

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 09:00

    Blir väl Käringviken imorrn igen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 09:19

    Ni som prickade in en ledig dag på rätt spot i västvinden i går hade inte mycket mer att önska. Första sommardagen och drag i seglet hela dagen, om det nu inte är så att Ni vill ha +10 m/s förstås. Det låg väl strax därunder.

    Fredag är det ju upplagt för sjöbris nu när västvinden är mycket svagare än i går. Kl 11.15 är det fjösig västvind och ingen antydan än till sjöbris än men solen skiner. Det är inte klarblå himmel men endast lite höga moln. Inga stackmoln syns inöver land från Horsan.

  • richardfb

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 15:12

    @Herr Pelegrin 733594 wrote:

    Ni som prickade in en ledig dag på rätt spot i västvinden i går hade inte mycket mer att önska. Första sommardagen och drag i seglet hela dagen, om det nu inte är så att Ni vill ha +10 m/s förstås. Det låg väl strax därunder.

    Fredag är det ju upplagt för sjöbris nu när västvinden är mycket svagare än i går. Kl 11.15 är det fjösig västvind och ingen antydan än till sjöbris än men solen skiner. Det är inte klarblå himmel men endast lite höga moln. Inga stackmoln syns inöver land från Horsan.

    Närlunda hade strax över 10m/s runt lunch igår, fullt tryck i 5,6! Fantastisk dag med sol 😀

  • jox

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 20:28

    Funderar på att köra Dalarö imorgon och Shweizerbadet… Är det dit man ska dra vid sydliga vindar om man tar sig ut till Dalarö? Eller har ni andra förslag?

    Tacksam för svar då spotguiden verkar ligga nere…

  • speedfreak

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 05:41

    Någon som funderar på trälhavet eller annan spot i norrort? Skulle vara kul med sällskap. Har inte bestämt någon tid men det ser ju fint ut hela helgen 😀

  • tigerflash

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 06:44

    @RichardFB 733603 wrote:

    Närlunda hade strax över 10m/s runt lunch igår, fullt tryck i 5,6! Fantastisk dag med sol 😀

    Hallå! Tänkte höra om sjön blir hög på närlunda när det drar på? Åkte över bron häromdagen mot stenhamra och det drog på bra men det såg inte ut som det vågade så mycket. Funderar då morgondagen”söndag” verkar blir kanon men dock kommer man köra överriggad om prognos håller då minsta segel består av 5,7. .:)

  • nachoman

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 06:57

    Japp, det är Schweizerbadet som gäller på Dalarö vid S-SV. Vill du åka lite längre är det bra på Torö också. Käringviken är kul med bump&jump-vågor.

  • nachoman

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 08:00

    Sketchy prognos idag! Sitter i valet och kvalet om man ska dra till Torö/Käringviken på em. Nån annan som har kolla på vädret idag?

  • oscarpettersson

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 08:33

    Tjena! Ny här i Stockholm när det kommer till kite så håller på att försöka etablera lite kontakter så att man kan samåka med mere + lära sig alla spots. Jag och min flickvän är super sugna på att dra ut imorgon och köra årets första session. Tänkte på dalarö eller torö, hör jätte gärna av er till mig om ni funderar på att dra någonstans, 0705766628. Vi bor på Telefonplan 😉

Sida 17 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.