Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • staffomania

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 22:47

    @Electric 733672 wrote:

    Kul med rapport från Farstanäs! (Fast synd att du pajjade seglet. Läge för ett mindre?). Hade jag varit på hemmaplan hade jag också varit där (om det var 250 grader, för det var det väl??). Nu råkade jag vara på besök “norrut” så därför blev det Närlunda som var närmare (men kul också att köra där som omväxling!). Men på torsdag blir det Farstanäs, om man ska tro proggen! (Jag tar med mig gräsklipparen så jag har alternativ sysselsättning ifall det inte blåser. Jäklar vad gräset växer snabbt i år 🙁 ).
    /Lars

    Funderade på Närlunda också men det brukar vara så stökigt med parkering o sånt vid bra prognoser på helger. Tyvärr pajade jag min 6.1 tidigare i veckan och hade 5.5 riggat på stranden men skulle bara ta en repa till och kolla om jag verkligen behövde byta segel :).

  • pelikanen

    Medlem
    8 juni, 2015 vid 13:05

    Finns de något riktigt bra plattvatten-ställe i stockholmstrakten?
    Bakom någon plan udde eller någon insjö omgiven av åkrar? 🙂 våghöjd på max 1 dec eftersökes

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juni, 2015 vid 11:46

    Sorry – dålig koll på plattvattenställen. Fysingen ligger dock bra till för speed på nord, har jag hört från den som kan.

    Tisdag – Kl 13.45 Electric Breeze i södra skärgården. Det verkar dra i rätt hyfsat stundtals.
    Bara så jag inte lurar ut någon – de lätta stackmolnen har dragit sig utåt och mattat vinden. Det är svårbedömbart för eftermiddagen.
    Nej, det som var dog ut …

  • electric

    Medlem
    10 juni, 2015 vid 11:06

    Mycket väst i vinden idag. Jag drar till Farstanäs nu kl 13 i hopp att vinden räcker åtminstone ett par timmar till (den lär ju avta senare i em). Men jag är ändå på plats där hela e.m. eftersom jag efter surfen ska ägna mig åt att klippa gräset på vår (SWCs) spot …
    /Lars

  • electric

    Medlem
    11 juni, 2015 vid 10:50

    Jag drar till Fituna nu (torsdag); chansar på ok sjöbris där nu i e.m. Är där från kl 13.30.
    /Lars

  • malmorama

    Medlem
    11 juni, 2015 vid 15:19

    Blev det något bris? Hur stark? Imorgon eftermiddag ser väl mkt lovande ut för bris med grundvind på morgonen och mer på eftermiddagen?

  • pete

    Medlem
    11 juni, 2015 vid 19:00

    Jodå! Imorrn blir det ytterligare en fin-fin Fituna-fredag!
    (Men hur det blev idag vet jag inte – Electric..?)

  • electric

    Medlem
    11 juni, 2015 vid 20:14

    Fituna torsdag blev väldigt bra! Eftermiddagen inleddes som en regelrätt sjöbrisdag, dvs ökade gradvis under tidig e.m. för att slutligen ligga på max kl 14-16, lagom för mycket bra, härlig segling med 6.9 kvm. Sedan började den avta långsamt, precis som brukligt, och framåt 17-tiden var det för lite för mitt 6.9 så då la jag av.

    Men precis när jag packat ihop och var klar att dra hem så började vinden öka igen! Helt oväntat – och det var helt klart inte sjöbris. Och eftersom jag vid det laget fått sällskap av en annan person så kunde jag bara inte låta bli att börja om från början igen. Vi riggade 6.0 resp 6.1 och kunde så köra i väldigt fina förhållanden fram till framåt 19-tiden!

    Synd bara att inte fler var där. Och konstigt – alla tecken pekade ju på sjöbris! Jag var ensam där fram till kl 16, sedan kom en person till. Men inga fler. Tänk vilket slöseri med vind!!

    /Lars

    (Betr morgondagen, fredag, så tänker jag inte spå. Jag har f ö inte tid själv då …)

  • henryk

    Medlem
    11 juni, 2015 vid 20:32

    Slöseri – skandal ! Men tur att du var där då 🙂 Hoppas på en sån där sen vindpust imorrn också !

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • getwet

    Medlem
    12 juni, 2015 vid 07:19

    Såg hemma att det brisade, och att det stod på mer senare………Svor över måsten! Ser ännu bättre ut för dagens efm, men måste svära igen…..Tröstar mig med att det är sista dagen med måste, sedan är det fria tyglar fram till mitten av augusti…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juni, 2015 vid 11:12

    Fredag – kl 13 är sjöbris så Fituna lär väl funka. Horsan har gissningsvis 6-7 m/s o Fituna bör ju ha minst det.

  • staffomania

    Medlem
    12 juni, 2015 vid 12:14

    @Herr Pelegrin 733786 wrote:

    Fredag – kl 13 är sjöbris så Fituna lär väl funka. Horsan har gissningsvis 6-7 m/s o Fituna bör ju ha minst det.

    Var någon jävel som backade på min bil utanför surfspot så nu är det på verkstan. Den största hyrbilen jag fick tag på är på tok för liten för att få plats med några surfgrejor i. Ska ut på landet i helgen och där har jag en nybörjarbräda som man kanske kan köra lite med om det blåser något.

    Avd: JAg är inte bitter.

    Det blåser förresten rätt fint på riddarfjärden emellanåt.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juni, 2015 vid 18:13

    På södra Horfjärden mellan Muskö och Långgarn gässade det lätt in på kvällen. Jag klev av 19.30 och då var det fortfarande vind. Mitt dilemma var att jag kom ut sent och fick för mycket kryss för att ta mig upp till bästa stället. En hel del justa byar blev det dock med 8.4.

    Fituna måste ju ha levererat under eftermiddagen?

  • tigerflash

    Medlem
    12 juni, 2015 vid 18:19

    Hallå alla!! Någon som varit ute idag och fångat nån vind?? Viva visade betydligt mer vind än prognosen. Vi funderar på morgondagen och hoppas på samma cenario imorn med mer vind än prognosen visar. Några fler som ska ut och chansa imorn??😃👍
    / Erik

  • petalz

    Medlem
    12 juni, 2015 vid 18:39

    Dalarö från kl två idag vart inte de tryck jag förväntat mig. Brukar kunna bli hyfsad bris där annars

    Orkade inte rigga om så de blev mest guppande med 6.2..

Sida 19 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.