Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • tigerflash

    Medlem
    13 juni, 2015 vid 09:33

    Jag och “Wahlgren ” testar Farstanäs strax.. Ej framme än. Hoppas få någon repa i alla fall. Av ren lathet blir det inte längre resa idag.” Håller tummarna” / Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 juni, 2015 vid 10:12

    Lördag – kl 12.10 är det inte mycket vind men det syns antydan till sjöbris. Det borde nog rätt säkert gå att förutsätta att den kommer igång inom den närmsta tiden.

  • electric

    Medlem
    13 juni, 2015 vid 10:53

    @Tigerflash 733801 wrote:

    Jag och “Wahlgren ” testar Farstanäs strax.. Ej framme än. Hoppas få någon repa i alla fall. Av ren lathet blir det inte längre resa idag.” Håller tummarna” / Erik

    OM det är sjöbris ni riktar in er på så får ni vänta ett par timmar; den når sitt max 14.30 eller nån timme därefter, och då kan den *kanske* räcka för vindsurfing. *OM* det nu ö h t blir sjöbris vid Farstanäs idag, vilket inte är säkert! (Frågan är om det ens blir sjöbris vid Fituna idag? Jättesvårt att gissa med dagens förhållanden och prognos). Men har ni tur kanske grundvinden räcker till istället; även om den drar något mot VSV (vilket det ju kan bli idag) så funkar ju den riktningen vid Farstanäs.
    /Lars
    (PS: Ang Fituna så hörde jag att det igår, fredag, var ganska dåligt med vind där. Bara de med stora grejor kunde köra ö h t. DS)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 juni, 2015 vid 11:39

    Tack Electric! Då höll södra Horsan utanför Söderby ganska bra mot Fituna i går. Kul att veta!

  • tigerflash

    Medlem
    13 juni, 2015 vid 13:09

    Om sanningen ska fram har vi väntat och solat och badat på Farstanäs till nu. Puttrat runt med 8,0-7,5 och fått ett par byar med planing men inget mer. Summan blir att det blev några timmar i solen. Bättre lycka nästa gång.:) / Erik

  • Frezzie72

    Medlem
    13 juni, 2015 vid 18:32

    Fituna levererade inte sitt bästa idag, men blev ändock 1 1/2 timmes segling med mestadels planing seglade 120 l & 7.8. Man fick höjda så man kom högre upp så fungerade det helt ok☀️

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 09:17

    Det är ju ett fenomen i sig, det där att hitta ställen där vinden trycks ihop i passager mellan öar. Jag känner igen det där att man måste kryssa upp från öppen fjärd till blåshål för att få ett par m/s extra. Vid vissa vindar så märker man från gång till annan att det ser precis likadant ut varje repa man är ute.

    Måndag – Kl 11.15 gässar det på NV i södra skärgården. Det är kyligt men inte mycket moln.

  • niclasb

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 10:52

    Tjena! Är ganska ny inom sporten och har nyligen skaffat bil så kan ju lättare ta mig till olika spots nu. Finns det några ställen förutom trälhavet (österskär) som bjuder på bra vindsurf och gött häng? Har en 120 L och segel på 7.5 m2. Mycket tacksam för alla svar!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 12:16

    En möjlighet är att gå med i Södertörns Surfklubb och träffa andra surfare vid Fituna!

    Måndag – kl 14.15 har jag varit ute ca 2 tim med 6.5. En dag med bara av och på (!) men byarna är helt ok med runt 7-8 m/s. Det har dock mattats något men det kan bara vara tillfälligt. Sådana här dagar är det knappt någon idé att välja stort segel eftersom det blir för bökigt att balansera mellan byarna.

  • electric

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 14:13

    @Niclasb 733847 wrote:

    Tjena! Är ganska ny inom sporten och har nyligen skaffat bil så kan ju lättare ta mig till olika spots nu. Finns det några ställen förutom trälhavet (österskär) som bjuder på bra vindsurf och gött häng? Har en 120 L och segel på 7.5 m2. Mycket tacksam för alla svar!

    Här finner du en karta över populära spots (inkl passande vindriktningar) samt textbeskrivningar av dessa: http://www.sodertornsurf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=55

    /Lars

  • niclasb

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 15:25

    Okej då vet jag, tack för svaren!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 17:31

    Eftermiddagen blev sådär efter västvridet då vinden tappade lite kraft. Byarna var dock mer ihållande men det var å andra sidan långt emellan dem. En hel del plöja med 8.4.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 12:37

    Tisdag – proggen fel från SMHI 14.30. NV har upphört och ersatts med SV. Okänt om det är sjöbris. Tyvärr för lite – max 5 m/s.

  • staffomania

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 08:14

    Vad tror ni om Fituna ikväll?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 10:35

    Om det håller i sig med motsvarande vind som det är nu, kl 12.30, så borde det ju vara rätt klockrent. Proggen håller och det drar på riktigt hyfsat på syd sedan någon timme. Har inte varit ute men gissar på runt 7 m/s i innerskärgården.

    Kl 15.00 blåser det tyvärr mindre inomskärs.

Sida 20 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.