Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 18:06

    Om man skulle givit sig ut på onsdagen så var det mitt på dagen som gällde. På em var det jämna 4 och ca 6 m/s i byarna innan regnet kom, vinden dog och man hade kryss en sjömil tillbaka. 8.4 räckte inte till mer än några fina repor. Proggen höll inte.

  • staffomania

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 18:53

    @Herr Pelegrin 733934 wrote:

    Om man skulle givit sig ut på onsdagen så var det mitt på dagen som gällde. På em var det jämna 4 och ca 6 m/s i byarna innan regnet kom, vinden dog och man hade kryss en sjömil tillbaka. 8.4 räckte inte till mer än några fina repor. Proggen höll inte.

    Var på Fituna precis när regnet kom och vinden dog. Blåste bra när jag åkte hemifrån men var både fel riktning och för lite tryck i vinden. Riggade grejerna för säkerhets skull men cyklade sen lite mtb på stigarna kring Fituna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 19:16

    @staffomania 733935 wrote:

    Var på Fituna precis när regnet kom och vinden dog. Blåste bra när jag åkte hemifrån men var både fel riktning och för lite tryck i vinden. Riggade grejerna för säkerhets skull men cyklade sen lite mtb på stigarna kring Fituna.

    Bra med alternativ ibland – så att man får röra på sig!

  • finafisken

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 19:42

    Var på Fituna mellan 15.00 och c:à 17.00 fullt drag i 7,9!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 juni, 2015 vid 12:37

    Söndag – Upplagt för sjöbris. Endast enstaka moln på solig himmel MEN kl 14.30 är det nada!

  • vindsokaren

    Medlem
    21 juni, 2015 vid 20:38

    Tydligen planade dom på Erstaviken med SO bris idag 7-8ms såg att det susa i säven lite.

  • tigerflash

    Medlem
    22 juni, 2015 vid 06:00

    Godmorgon allihop! Någon som ska till twc vid 16-17 tiden idag? Funderar på att dra åt det hållet om alla bitar faller på plats idag.:)
    / Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 juni, 2015 vid 10:05

    Vindsökarn bör väl inte vara svår att lura ut från TWC?

    Tisdag – Redan kl 12.00 har molnen i stort sett dragit undan. Der har blåst ca 2-4 m/s under fm. Drar en blänkare om det ökar.

  • tigerflash

    Medlem
    22 juni, 2015 vid 10:23

    Vi tackar för det vakande ögat:) är i älta och jobbar med prylarna i bilen så jag har inte så långt. Kommer nog åka dit och kika innan jag tar åt något annat håll. Det ska öka framåt dagen såg jag och hoppas dom har rätt.:)
    / Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 juni, 2015 vid 12:39

    😀 kl 14.30 har det tyvärr inte kommit igång. Viva Nynäs 4-6 o inomskärs södra 2-4, kanske 5 ibland.

  • tigerflash

    Medlem
    22 juni, 2015 vid 12:48

    Twc nu… Riggar 8,0. 6-8,5ms nyss… Gässar här ute… Håller tummarna får vi se. Återkommer.:) / Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 juni, 2015 vid 14:57

    Viss ökning södra sen eftermiddag.

  • tigerflash

    Medlem
    22 juni, 2015 vid 15:59

    @Tigerflash 733993 wrote:

    Twc nu… Riggar 8,0. 6-8,5ms nyss… Gässar här ute… Håller tummarna får vi se. Återkommer.:) / Erik

    Det blev typ 4 repor över erstaviken med hyfsat drag och planing sedan ville inte vinden mer.:( dock är det alltid något.. Nys tag imorn när det bjuds på ostlig vind.

  • kimengqvist

    Medlem
    22 juni, 2015 vid 19:50

    Hej allihopa!
    Undrar om någon funderar på Tyresö Strand eller Dalarö/Askfatshamnen ons/tors? Tycker prognosen ser lovande ut, men man vet ju aldrig.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juni, 2015 vid 09:09

    Tisdag – Proggen ser ju ok ut på NO men vid 11-tiden har det inte riktigt kommit igång i södra.

    Vid 12 har vinden ökat. Det gässar inte inomskärs men kan vara runt 5-6 m/s, plus kanske lite till i de bästa byarna.

Sida 21 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.