Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 april, 2015 vid 17:26

    Bruket är bra på SO om man vill ha långa repor ner mot Nynäs o få en del plattvatten här o var bakom öar. Kolla på karta så ser Ni!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 april, 2015 vid 11:54

    Missar denna fina dag med 8-10 m/s på 170 grader i solsken. Ni som är ute lär ju få en kanondag!

  • electric

    Medlem
    30 april, 2015 vid 12:18

    Jag missar också pga att min bil är på verkstan … 🙁 .
    /Lars

  • vindsokaren

    Medlem
    30 april, 2015 vid 17:11

    Jorå nu är man människa igen:-D

  • staffomania

    Medlem
    1 maj, 2015 vid 09:27

    Skönt att komma iväg på en premiärtur igår. Började rätt uselt hemma då brädan blåste av bilen och träffade mig i huvudet, men som tur var skulle jag bära in hjälmen i bilen och hade satt den på skallen :).

    Drog sen till Dalarö och där blåste det av någon konstig anledning mindre än hemma, men solen lös i alla fall. Det var rätt byigt också, sen riggade jag mitt segel helt fel (för lite nerhal) så jag fick kastfall efter kastfall i byarna och det kändes riktigt uselt. Drog till slut tillbaka och drog lite mer nerhal och skillnaden var enorm.

    Det seglades 5-6.9 av vad jag såg. Jag körde 6.5 och det passade bra på en stor bräda och en tung seglare.

  • vindsokaren

    Medlem
    1 maj, 2015 vid 11:58

    Dalarö var väl bäst vid 17 tiden jämnare vind och en topp på nästan 11ms.
    Visserligen körde jag kite men w-surf hade varit roligast på slutet.

  • consigliere

    Medlem
    1 maj, 2015 vid 12:55

    Någon som har någon helgjuten idé för imorgon mellan 13-19? Är dålig på Nordliga spots. Kickass säger Trinntorp… Hur funkar den om det vrider mer mot väst?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 12:08

    Lördag 13.15 – fjösig vind runt 4 m/s i södra.

    Lördag 14.00 – Det gässar ordentligt på Horsan.

  • staffomania

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 12:13

    @Consigliere 732468 wrote:

    Någon som har någon helgjuten idé för imorgon mellan 13-19? Är dålig på Nordliga spots. Kickass säger Trinntorp… Hur funkar den om det vrider mer mot väst?

    Norr är svårt. Sandvikens brygga är ju bra men gillar inte det såhär tidigt på säsongen då man är ovan, grejerna inte helt intrimmade och det är kallt i vattnet. Det är rätt stora vågor och lite bökigt att ta sig ut dessutom blir det ju väldigt kallt i vinden. Premiärseglade där förra året och då fick jag hämta min kompis borta vid sommarstugorna efter han fastnat där.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 12:17

    För Er som inte kommit ut så kan meddelas att det ser riktigt bra ut och enligt SMHI verkar det ju hålla i sig under eftermiddagen.

    Det bör kanske tilläggas att det lagt sig ett par m/s när klockan blivit 14.45…

  • consigliere

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 20:46

    Det blev ett “premiärdopp” på Trinntorp. Längre in vid TWC var det inte så mkt vind alls men vid Trinntorp var det allt mellan 6-11.5. Ganska byigt och, för mig lite bökig sjö så här första gången på säsongen. Riggade 6.5 på 114L. Ingenting kändes särskilt bra: Bommen satte jag nog för lågt, masten för långt bak, hängseletamparna var olika på bägge sidor av bommen och midjeselen satt uppe vid öronen. 🙂

    Jag tror att jag spände mig väldigt mkt då jag ogärna ville bada i onödan. Fick för mig att jag tog bra med höjd och planade iväg tvärs över fjärden, på vägen tillbaka fick jag kriga hårt för att komma tillbaka till stranden. Trillade i och hade tokstasade underarmar och fick ligga och vila i 5 minuter innan jag orkade göra ett försök till. Det var inte vackert men jag tog mig in. Fick en fin planande repa sista biten och tänkte avsluta med en fin jipp. Svänger runt 90 grader brädan wobblar som en tok, ramlar i och drar masten i huvudet. // Nu får det bli revansch på Haga

    Papphammar – over and out.

  • vindsokaren

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 21:40

    Hade bra surf i två timmar vid Tyresö klubben mellan 16:30-18:30 synd att vi inte kunde köra ihop vilken tid var du vid Trinntorp? Topp drygt 26knop och vinterns isseglande gav resultat även på vattnet.

  • vindsokaren

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 21:45

    Kan tänka mej att vinden inte nådde in ibland till Trinntorpsbadet.

  • consigliere

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 21:57

    @vindsökaren 732502 wrote:

    Hade bra surf i två timmar vid Tyresö klubben mellan 16:30-18:30 synd att vi inte kunde köra ihop vilken tid var du vid Trinntorp? Topp drygt 26knop och vinterns isseglande gav resultat även på vattnet.

    Ah, du var där! Min medseglare Christian var där och rekade vid 13 och då var det ingen vind alls och inte en kotte där. Vi lämnade TT 16.30 tror jag. (Har ni bytt plats nu förresten när bygget är klart och så? Hade för mig att klubben skulle få en ny spot längre ut?) Angående vind vid Trinntorp. Nja det är ju lite vindhål men precis utanför ångbåtsbryggan brallade det på rätt bra.

    edit:
    Helt OT kan jag säga att vi försökte hitta din fina lagning i min bräda idag… Vi hittade den inte!!! Helt sjukt. Så om någon läser denna tråd och vill ha en fint lagad bräda så vet ni vart ni ska gå. 🙂

  • vindsokaren

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 22:13

    Jag kommer åka efter jobbet (16) vid strandbadet Tyresö ska väl bli OK SSO vind då.Hoppas man får sällskap.

Sida 4 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.