Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • mick

    Medlem
    7 maj, 2015 vid 09:15

    Gött, jag är på väg om en stund också. + Björnen. + Peppe.

  • staffomania

    Medlem
    7 maj, 2015 vid 09:44

    Blir nog Dalarö för mig. Med lite tur hinner man ut innan vinden dör helt.

  • electric

    Medlem
    7 maj, 2015 vid 10:00

    Betr Fituna: Tyvärr har ju chansen till sjöbriseffekt minskat pga att ett molnflak dragit in. Men man får väl hoppas på att den “vanliga” vinden räcker.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 maj, 2015 vid 18:48

    Electric – blev det en bra dag? Det blåste rätt bra i stan så jag antar Ni hade vind på F.

  • electric

    Medlem
    7 maj, 2015 vid 21:09

    @Herr Pelegrin 732609 wrote:

    Electric – blev det en bra dag? Det blåste rätt bra i stan så jag antar Ni hade vind på F.

    För flertalet av oss 7-8 pers som var på F så blev dagen helt ok. Men som vanligt gällde det bara de som hade hyfsad segelstorlek. Vilket inte jag hade: mitt största var 6.0, vilket bara gav någon enstaka planing. Men en viss lättviktare (du vet vem jag menar, nästan jämnårig med mig 🙂 ) hade konstant planing med 6.2 hela e.m. För övriga, med segel kring 7 kvm eller drygt, så var det mestadels planing men även lite guppa i början.

    Tillräcklig vind för att köra var det från ca kl 14, men inte sjöbris då pga molnflaken i norr och väst. Dock jobbade sig sjöbrisen in så småningom, men den kom först kl 16 (dvs ovanligt sent), och ungefär med samma vindstyrka som grundvinden före dess vilket gjorde att samma segel kunde användas. (Men det räckte alltså inte för mig; borde haft mitt 6.9 vilket är det normala för mig i sjöbrisen). Brisen varade sedan till ca 17 då den dog i ett passerande skurområde.

    /Lars

    (PS: I morgon (fredag) tycks det blir mer väst och då lutar det åt Farstanäs för mig. DS)

  • pelikanen

    Medlem
    8 maj, 2015 vid 09:51

    Vart fräser ni idag? Jag ruller ner mot Dalarö om ett tag. Aningen mycket väst i vinden kanske

  • staffomania

    Medlem
    8 maj, 2015 vid 10:10

    Var i Dalarö igår och fick någon repa vid 18 med 8.5. Men för andra gången i rad fick jag inte riktigt till seglet. Min kompis (som är lite lättare) planade mer med sitt 8.5 men det var under en halvtimma vid 18 tiden det blåste lite. Känner att jag måste köpa ett större segel 🙂

    Körde även på en sten en av de få gånger då jag kom upp i planing.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 maj, 2015 vid 16:27

    Staffomania – alltid kul att läsa Dina självutlämnande inlägg! Lycka till med utrustningen.

    Fredag – Dalarö borde varit ok på em. Horsan gässade åtminstone mellan 16 o 18. Höll mig dock i södra kanten solo utan nödlur. Där var det bara drag i byarna med 6.5 o 127 l. Lite av o på.

  • electric

    Medlem
    8 maj, 2015 vid 17:30

    Rapport från Farstanäs fredag em: Strax före kl 15 drog vinden igång från VSV. Sedan blev det riktigt bra åka (frånsett enstaka “luckor” i vinden) för oss 6 pers där, med segel 6-6.5 kvm, under resten av em. Härlig dag!
    /Lars

  • skrellet

    Medlem
    9 maj, 2015 vid 06:29

    Vad tror vi om chans till surf å bris idag? 5.8 m/s, 258 grader å vridande till syd vid landsort nu. Ser fint å klart ut över Trosa skärgård iaf!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 maj, 2015 vid 09:57

    Lördag kl 12.00 – Brisen igång i södra! Soligt med mycket lätta stackmoln som har svårt att ta sig ut.

  • Frezzie72

    Medlem
    9 maj, 2015 vid 16:21

    Grym dag på Fituna idag!

    Sol bris och massor av planing. Seglades med 8,6-6,2.

    Vi var 5 st surfare där som fick njuta av ett Fituna som visade sig från sin bästa sida.

  • staffomania

    Medlem
    9 maj, 2015 vid 20:26

    @Fredde G 732642 wrote:

    Grym dag på Fituna idag!

    Sol bris och massor av planing. Seglades med 8,6-6,2.

    Vi var 5 st surfare där som fick njuta av ett Fituna som visade sig från sin bästa sida.

    Fan trodde inte det skulle bli något så körde mtb istället. Någon som vet om det finns några sköna mtbstigar i närheten av fituna?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 maj, 2015 vid 12:48

    Söndag 14.45 – Hastigt påkommen vindökning. För Er som inte fullt dissat denna dag kan det vara värt att ha koll på Viva o Dalarös vindmätare. Det blåser lätt 8 m/s i innerskärgården!

    Hobicaten var ute nästan direkt vindökningen kom men när jag kom ut 20 min senare så dog den. Troligen var det några mörka moln som levererade vind.

  • electric

    Medlem
    11 maj, 2015 vid 11:40

    Vi är några på g till Fituna nu måndag em. Med lite tur blir det först sjöbris och sedan fortsättning med ökande grundvind.

    /Lars

    (PS: Vi vill uppmana alla att lägga Passerkort Fituna under vindrutan (vi har ju inte behövt det eftersom vi “känt alla”, men nu är vi så många att det inte går). Vi har nämligen noterat att det ibland är folk på plats som varken är medlemmar i Södertörns surfklubb eller har löst Fituna Passerkort. Det är inte OK eftersom det är ett krav från såväl klubben som markägaren att vi har koll på vilka som är behöriga. Lars och Stefan – Fitunasektionen/Södertörns surfklubb)

Sida 6 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.