Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • kimengqvist

    Medlem
    20 maj, 2016 vid 12:43

    Borde funka med en 7.2 nu på ef/kväll alltså..?🙏🏻😀

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • dendrite

    Medlem
    20 maj, 2016 vid 15:55

    Blev det något i Kapellskär? Själv åkte jag till Näsaäng, en chansning men det är så nära, ca 10 min. Körde 7.1 med 102L freestylebrädan och den kombinationen funkade förvånansvärt bra faktiskt. Vinden var jämn men lite i svagaste laget, var halvplaning i stort sett hela tiden.

  • gregnoll

    Medlem
    20 maj, 2016 vid 16:48

    Vi var två ute på fituna i eftermiddags. Kom vind vid 15-tiden o höll i sig till ca 17 men den låg ett par hundra meter ut så vindmätaren fick aldrig vara med o leka tror jag. 7,5-7,8 men kunde kört med ngn kvm mindre oxå under en timme. Men det var nog mest molnbanken som tryckte vind o inte brisen som sagt..

  • kimengqvist

    Medlem
    20 maj, 2016 vid 20:36

    Nej tyvärr hann jag inte med Kapellskär då tiden drog iväg. Fick sätta mig på cykeln istället och värma upp inför Vättern

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • kimengqvist

    Medlem
    22 maj, 2016 vid 07:04

    Hej! Är det någon som kan ge tips på bra sajter utomlands där man kan köpa nya/beg segel? Är på jakt efter ett Simmer Enduro 5.5-5.9..har V Max 6.6 och 7.2 idag så osäker på vilken strl jag ska kliva ner på. Vad tycker ni?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • bjornen

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 06:33

    Någon som åker till Fituna idag?

    //Björn

  • jiveman

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 06:42

    Jag åker till Ingarö, Björkvik idag kl.11. //Claes

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 08:11

    Måndag – Det är några m/s redan tidigt på fm i södra skärgården så jag gissar att dagen kan bjuda på juste Fitunavind. Svaj i talltopparna på syd!

  • dr-masse

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 08:42

    Är inte Fituna normalt ganska känsligt för ost i sydvinden?

  • labbe

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 09:45

    Åker mot fituna nu, skickar rapport om vinkel och styrka när jag är framme
    /L

  • electric

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 11:24

    @dr Masse 739257 wrote:

    Är inte Fituna normalt ganska känsligt för ost i sydvinden?

    Jo, men visst är det så. Tyvärr drar sjöbrisen drar inte igång där vid ostliga grundvindar, iaf om den har viss styrka (som idag) (och sällan även i övrigt, möjligen bara om den är mycket svag). Nu kl 13.30 vid Landsort är det 135 grader (dvs SO) med kring 8 m/s, dvs inget bra tecken. Om det (mot förmodan) blir nåt så blir det nog kring kl 15 (och då kan hålla i sig lite). Men vi får väl se vad Labbe rapporterar!
    /Lars
    (PS: Att Fitunamätaren just nu visar på kring S-SV tror jag bara beror på “turbulens” eftersom det i princip är på läsidan. Det drar ju ändå in byar. DS).

  • labbe

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 11:35

    Fituna, det har körts 8,6 tidigare med planing bortanför ön, jag testade 6,7 planing vid ön c:a 50 m, riggar större nu, vinkel känns mer som sv än som so märkligt nog/L

  • labbe

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 13:28

    Kör 9:0 funkar bortanför ön, kanske att det ökar något nu…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 15:01

    I södra var det planing bara i de bästa byarna med 8.4! Ganska värdelöst eftersom det var mycket tomt emellan.

  • dendrite

    Medlem
    23 maj, 2016 vid 15:43

    Surfar tyvärr inte men det svajar rätt bra i trädtopparna i Solna nu.

Sida 13 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.