Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • sundheden

    Medlem
    30 maj, 2016 vid 19:27

    Var i Näsby Park efter jobbet idag för lite mer surfskola för flickvännen.
    Ett par killar var redo att dra hem när vi kom dit, de hade kört formula med 11 och 12 kvm-segel.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 maj, 2016 vid 10:06

    Mick – Horsfjärden är svår att nå eftersom det är militärt område från fastlandssidan om man inte vill langa i grejorna från bryggan vid Söderby Brygga. Jag kliver på från Muskö. Horsan är inte bättre eller sämre än någon annan fjärd i södra skärgården men däremot är Årsta Havsbad vid norra Horsfjärden antagligen en underskattad spot. De flesta verkar ju hellre trängas på Dalarö. Årsta ligger bra till för vanlig sommarvind på SV och V men skulle säkert fungera bra dessa dagar med O bara det inte drar för mycket åt NO men som i går t ex är jag rätt övertygad om att det hade gått bra.

  • mick

    Medlem
    31 maj, 2016 vid 21:02

    Tack, Pelegrin, Det får bli Årsta Havsbad vid nästa Ostan. Eller Nyköping där Björnen fick en grym dag i söndags.

  • sundheden

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 08:18

    Hur är det att vindsurfa vid Gålö? Jag har fått uppfattningen att det är en spot för kajtare när man kollar spotguide.
    Är det väldigt grunt där tro?

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • electric

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 11:36

    @Sundheden 739459 wrote:

    Hur är det att vindsurfa vid Gålö? Jag har fått uppfattningen att det är en spot för kajtare när man kollar spotguide.
    Är det väldigt grunt där tro?
    / Stefan Sundheden

    Ja, det är märklig info på spotguide, som ger intryck av att det är kasst för vindsurfing. Verkar som om texten är skriven av kitare för att de ska slippa oss vindsurfare. Men stället är helt OK för vindsurfing OM det är kraftiga vindar från omkring NO (vilket är sällsynt) och OM man ser till att så snabbt som möjligt kryssa långt ut så man slipper kitarna (som är många men i allmänhet håller sig långt in).

    Så här står det om spoten på sodertornsurf.se:
    “Ett bra ställe vid stark NO vind – för både vindsurfare och kitare. Nybörjarvänligt, för alla kategorier, i och med att det är långgrunt och en skyddad vik. Kan bli lite trångt längst inne i viken vid bra vindar då det svärmar av kitare och vindsurfare, men då är det bara att kryssa ut en bit. Enorm parkeringsplats; 20 kr per dag; 200 m att bära grejorna till vattnet. Enorm plats att rigga på.”

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 12:29

    Fredag – Kl 14.20 framgår att det är surfvind på sydväst i Landsort och surfvind i rakt motsatt riktning Loudden. I södra skärgården SV men prog säger ost om någon timme! Lycka Till att pricka rätt i dag(!).

    16.40 – Brisen gjorde vad den kunde för att hålla emot fronten i skärgården men till slut kom den. Vinden ok men risk att hamna mitt i åskan.

  • kimengqvist

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 19:32

    Befinner mig i Norrtälje i helgen! Prognosen ser ok ut för nordvindar. Nån som har erfarenhet av Fagervik,Gräddö? Eller nån som har tips på nåt annat nordspot som kan funka?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • dendrite

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 19:35

    Jag tänkte pröva Blidö, ligger rätt nära Norrtälje!

  • sundheden

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 20:51

    Alltså jag vette fan vart jag ska sikta in mig på imorrn.
    Blidö tar 2 timmar att köra till från mig.
    Vid Näsby Park lär vinden bli knapp och byig. Vill få lite kvalitativ surf nu. 😛

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • kimengqvist

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 21:13

    Är morgondagen bättre än söndagen?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • kimengqvist

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 21:13

    Ingen som surfat vid Gräddö…??

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juni, 2016 vid 13:03

    Lördag – Snurrigt värre! Kl 14.50 SO i Nynäs. Lite längre norrut i södra skärgården är det N. Den kantboll som var i södra verkar dö ut. Längre norrut kanske det funkar på NO?

  • kimengqvist

    Medlem
    4 juni, 2016 vid 14:21

    Hur var Blidö?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • dendrite

    Medlem
    4 juni, 2016 vid 15:13

    @Kimengqvist 739482 wrote:

    Hur var Blidö?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Hann inte åka till Blidö, så det blev Näsaäng idag med lite planing och lite guppande.
    Imorgon blir det troligtvis en tur norrut.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juni, 2016 vid 16:34

    På Gålö körde man tydligen på nord mitt på dagen. På Horsan längre söderut var ostvinden från kl 16 och framåt den bästa. Vi körde 7.0 och 8.4.

Sida 16 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.