Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

  • hanlar

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 20:31
    Electric;696788 wrote:
    Jo, och du verkligen den förste att praktisera det! Alltså att åka på allt. Med undantag för igår då … (trots att du visste!).

    /Lars

    Självklart hade jag dykt upp men var tvungen att hämta ut hunden efter operation tyvärr. Nu har jag förflyttat mig till Haga, hoppas på lite vind här..

  • electric

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 20:43
    hanlar;696829 wrote:
    Självklart hade jag dykt upp men var tvungen att hämta ut hunden efter operation tyvärr. Nu har jag förflyttat mig till Haga, hoppas på lite vind här..

    Hehe … jag bara kunde inte låta bli att pika dig när jag för en gångs skull hade chansen! (Normalt är det ju tvärtom … )

    (Och nu lär jag väl få dagliga rapporter från Haga hur bra vind ni har, medan vi häruppe får sitta på stranden (om vi ens orkar masa oss ut till Farstanäs, Fituna etc)).

    /Lars

  • hanlar

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 05:55

    Idag ser det bra ut iaf. Sol å hyffsad grundvind.

  • oscarlj

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 18:14

    Någon som ska köra imorgon em? Verkar bli S-SO. Funderar på lövstabadet igen.

  • hamberg

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 05:25

    Skall ut idag och bada, blir mest det för min del, vid Näsa äng. Tror ni det kan funka vindmässigt? Har bara ett 6 kvm segel och skall ut vid kl 16-17 idag. Är det lagom storlek tror ni?

  • andreas-t

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 06:45

    Jag åker till Näsaäng efter kl 17:30. Hoppas att det fortsätter blåsa hela kvällen, som prognosen säger!

  • labbe

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 07:51

    Jag testar kärringviken eller fituna, åker från stan om en timme /L

  • electric

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 09:21
    labbe;696918 wrote:
    Jag testar kärringviken eller fituna, åker från stan om en timme /L

    Betr Fituna idag gäller det att hålla koll på vindriktningen; det är rätt mycket SO redan nu kl 11. Fituna funkar en bit ner på SO, men det finns en gräns. Närbelägna (nåja) Skanssundet funkar på SO.

    /Lars

  • jr555se

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 09:45

    AndreasT o hamberg lysande..
    jag kommer dit runt 17 om det håller i sig.
    Väger mellan Österskär eller Näsa men kvällarna börjar bli korta så det blir nog Näsa.

    hamberg, lagom eller inte är ju en teknik och viktfråga. du kan säkert plana om det blåser runt 6. Höjda och hålla plan kanske blir jobbigare.
    Jag hoppas kunna få revansch med mitt 9.8 men vill inte sluta som på lövstabadet heller(fick inte upp riggen typ) då jag lär behöva dumpa riggen en del ggr för att rensa sjögräs..

    Kul med fler!
    -johan

  • henke_a

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 10:05

    Nån är på/har varit på Torö får gärna lägga en snabb rapport så slipper jag riskera jobbet för en 3:e bomkörning i rad.

  • oscarlj

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 10:57

    Jag hoppas och tror att 6m2 räcker, det största jag har.
    Kör väl på Näsby jag också, det funkar även om det är mycket syd?

  • andreas-t

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 11:27

    [Näsaäng] När man kommit förbi ön (Bastuholmen), så tycker jag att det brukar funka rätt bra på syd- SSV.

  • jr555se

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 11:35

    Tack Andreas, det var lite min oro att syd blir förstört av land. Som det ser ut nu på loudden(7 i grund och 10 i by) mätaren räcker nog 6 rätt bra.vet inte hur mkt som tappas på vägen dock.
    -johan
    pappaledig..

  • hamberg

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 11:47

    Teknik existerar inte så jag får förlita mig på vikt, har aldrig planat än så gråter inte om jag inte gör det nu heller. Hoppas man får se er där nere idag då! Kul!

  • oscarlj

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 11:50
    hamberg;696949 wrote:
    Teknik existerar inte så jag får förlita mig på vikt, har aldrig planat än så gråter inte om jag inte gör det nu heller. Hoppas man får se er där nere idag då! Kul!

    Klart du kommer plana idag, och vilken grej det är 🙂

Sida 4 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.