Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm nu i helgen 25-26 sept!

  • Stockholm nu i helgen 25-26 sept!

    Publicerad av rizze på 23 september, 2010 vid 16:51

    Verkar bli vind från nord i helgen! Var tänker ni köra?

    Jag brukar mest köra i mälaren, men verkar inte som vinden kommer in hit…

    Gålö kanske?

    maca svarade 13 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • stoorfaen

    Medlem
    23 september, 2010 vid 17:37

    Nope, det lär smälla högre vid kusten…nordligt känns som Väddö igen!!!!!! Faen va det smäller där nu asså

  • evermin

    Medlem
    24 september, 2010 vid 04:58

    de e sjukt långt att köra dit ju 🙂

  • maca

    Medlem
    24 september, 2010 vid 18:55

    Hmmm, ang Väddö ser vinden ut att komma först sen em och vågorna först kvällen/natten mot söndag. Vill man verkligen åka vågor gör man nog säkrast i att köra Rullsand lördag och sen Rullsand/Väddö söndag. Rullsand verkar bjuda upp till dans med härliga 7-8 grader och regn.

    Någon sa det tidigare; ta med allt vad neopren heter om ni åker.

    Väddö är långt, men brukar vara värt det, iaf på NV. Nu bjuds det NO som jag själv aldrig kört på Väddö. Rullsand lär var grymt på NO, Skälåker ser annars bra ut söndag om man inte måste ha vågor…

  • dude

    Medlem
    24 september, 2010 vid 19:49

    Hej du MacA, jag har vart där på Rullsand en gång, men jag funderar – säg mig, på vilket sätt är Rullsand grymt på NO? Blir det bra hoppramper i najs cross-on med långt mellan vågorna. Bra vinkel för vågridning vet jag inte…

  • maca

    Medlem
    24 september, 2010 vid 21:02

    Har själv endast vart i Rullsand en ynka gång. Då på NV-progg som höll måttet vindmässigt (fullt ställ 4.0) men inte riktningen utan snarare N och dead on. Man fick starta mot älvmynningen och lifta med ut en bit. Regnade gjorde det också 😉

    Har hört att NO-O är klockren sida – tror Herr Cullin har bra koll.
    Annars kan du alltid läsa här:
    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=50531924&areaId=23&windDir=NE&#spot

  • patriks

    Medlem
    24 september, 2010 vid 22:00

    Det var ett väldigt tjat om mycket neopren. Det är ju inte ens kallt i vattnet ännu! När vi börjar snacka om snö på marken och ett par minusgrader i luften kanske det kan vara dags att se sig efter mer gummi, men det är ju faktiskt fortfarande september. Löven har ju knappt börjat gulna 😉

  • stoorfaen

    Medlem
    25 september, 2010 vid 08:18

    MacA, jag var på salnö i tisdags och trots att det bara blåste några timmar på EM så hade vi rätt kul brytande vågor runt 1,5m mellan skären!

  • rizze

    Medlem
    25 september, 2010 vid 08:29

    Verkar ju inte bli nått idag iaf. Jag kör imorrn. Funderar på trinntorp i tyresö eller gålö i skälåker.

    Början på nästa vecka ser också lovande ut! 🙂

  • maca

    Medlem
    25 september, 2010 vid 09:43

    Stoorfaen, kanske har du rätt i vind och vågor på sen em/kväll Väddö. Jag kollar här: http://www.klart.se/örskär-söderarm/vågor.html
    och då ser det ut att bli uppåt de 1-1,5 först när det är kolsvart ute. Söndag ser trevligare ut…

    Följer med spänning obsarna på nätet, kl 11 Söderarm SV 4-9 och Örskär N 14-17…det är på väg.

    Får se om jag kommer loss idag eller om man ska satsa på heldag söndag ist.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm nu i helgen 25-26 sept!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.