Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Stockholm söndag

  • Stockholm söndag

    Publicerad av filipl på 24 oktober, 2008 vid 20:38

    Prognosen nu visar på 16-20 m/s sydväst på söndag.

    Jag skulle vilja speeda lite, men är inte så sugen på Dalarö eller Fituna, det blir nog för choppigt där.

    Det borde finnas en del andra ställen som ger svagare vind, men plattare vatten.

    Hur funkar t ex Kalhällsbadet vid så stark vind, blir det hyfsat platt vatten?

    Hur funkar Brevik vid så stark vind kring sydväst?

    Någon som har något tips på något annat ställe?

    Filip

    broderisak svarade 15 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • andreas-t

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 21:25

    Brevik blir rätt byigt på SV. Det brukar dock vara ordentligt tryck i byarna. Blir lite jämnare när det vrider upp mot V. Någon sa att Ullnasjön var bättre än Brevik på SV. Där är det dessutom riktigt plattvatten. Åkrar och golfbanor på västra sidan om sjön. Har dock inte varit där och rekat något ställe att kliva i än, men sett att det sett bra ut när det gäller vinden vid ett flertal tillfälllen när jag åkt till Brevik. Kikar man på flygfoton (Eniro) ser man att det finns en liten allmän strand och en liten parkering i ett litet område som heter Torkan. Kanske kan vara något?

  • sumo

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 07:52

    Ullna sjön låter intressant, har alltid tittat åt det hållet när man kör förbi.
    kollade lite på eniro.sågarviken såg ut som ett möjligt klivaiställe.

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    25 oktober, 2008 vid 11:02

    Jag hänger gärna med. Var i Fituna igår 10-14 m/s och det var väldigt choppigt………Lär blir ännu värre imorgon. Kan ni beskriva precis var ni går i så jag hittar dit ?

  • broderisak

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 14:38

    Vallentuna sjön funkar också! Det finns bra med ställen att rigga på också samt att det inte blir så choopigt då sjön inte djup alls.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Stockholm söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.