Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Styren monomer ?=? polyester

  • Styren monomer ?=? polyester

    Publicerad av dude på 2 juli, 2015 vid 15:43

    Tjena,

    Jag har hemma hittat Plastic Padding Glasfiberspackel med styren monomer i.

    Jag har också en surfbräda, som jag antar är gjord i polyester, som jag tänkte laga då den har en skada med hål, där man ser skumkärnan, mellan FCSpluggarna.

    Så jag tänkte fråga er, vet ni om det är rätt lösning till rätt problem. Eller kommer jag fräta sönder skumkärnan nu? 🙂 :santa:

    Niklas

    canoya svarade 8 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • challgren

    Medlem
    2 juli, 2015 vid 22:52

    Var är Svenne när man behöver honom? …ja just det…han är på Hawaii…

  • jesper-b

    Medlem
    2 juli, 2015 vid 23:12

    Men dude för f-n. Är den gjord i polyester – inga problem, eftsom skummet då tål styren, mm. Är den i epoxy är skummet TROLIGEN EPS (frigolit) och då kommer Plasticpadding lösa upp skummet. Slipa lite på laminatet, luktar det polyester är det polyester. Kläm lite på skummet, verkar det vara små kulor som kan pillas loss, flexar en hel del, då är det eps. Men varför inte använda ett epoxyspackel, eller blanda lite q-cell eller liknande i epoxy? Då är du på säkra sidan, och du bör ndå laminera över med en liten glaslapp, dvs du borde ha lite epoxy mm i garaget!

    /JB

  • dude

    Medlem
    3 juli, 2015 vid 11:30

    Men vaf-n, de e klart jag har epoxy hemma. Men är det en polyesterbräda det här så går väl inte det?!

    Det är väl två vägar, alltså att varken epoxy funkar på en polyesterbräda eller polyester funkar på en epoxybräda?

  • canoya

    Medlem
    3 juli, 2015 vid 22:43

    Epoxy funkar på både och!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Styren monomer ?=? polyester

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.