• svennebanan

    Medlem
    23 september, 2011 vid 09:40
    Douglas L;670813 wrote:
    Om man vänder på kuttingen så tror jag vi har betydligt fler Sura män omkring oss. Ta t ex hästar vilket inte är ett intresse man tar fram när det blåser.
    Dom stora asen kräver ca 3 tim skötsel VARJE dag, för att inte tala om kostnader för stallhyra, veterinär, resor, försäkring, prylar, hästtransport, hovslagare, fet bil med dragkrok etc. Snittet för att ha häst ligger väl i nivån med ett nytt segel VARJE månad. Sen kostar ju det elaka faanskapet minst 50 lock i inköp också!
    Så nästa gång ni är på väg till surfet, kolla hur många hästar ni ser på vägen och sänd en tanke till alla stackars drängar i stugorna!

    (…ja vi har haft häst i familjen)

    Men det kunde du väl klämt ur dig innan jag köpte in mig på en dressyrhäst till älsklingen för att kvitta mot surftid. Det stissiga kreaturet såg till att omedelbart bli halt och höll sig oridbar hela sommaren plus veterinärkostnader på det. Hade jag vetat att de kan få nageltrång lika stora som Texas och även käkar ihjäl sig om det får chansen hade jag köpt segel för pengarna istället.

    /Sura Svennegubben

  • sailortrash

    Medlem
    23 september, 2011 vid 10:05

    så om man ger tjejen en häst, som hon lovar att sköta (och betala för) själv…så har alltså lite hävstång i förhandlingarna….kan man tolka det så?

  • henryk

    Medlem
    23 september, 2011 vid 10:11

    Är tjejen intresserad av att rida (-och inte av att vågrida) så är det väl kanon! Då kan en ju en rejäl hävstång komma väl till pass…

  • sailortrash

    Medlem
    23 september, 2011 vid 10:57

    hon vill nog mer ha en katt…hur mkt jobb kräver en sådan? eller finns det små hästar för inomhusbruk…typ falabella eller miniruss eller kanske en liten åsna…finns det ngn modell som passar för villaträdgård? kan man lära dem att bajsa i rabbaten så man får lite gratisgödsel också…?

  • windmiller

    Medlem
    24 september, 2011 vid 18:24

    Svenne banan, förstår hur du tänkte med hästinköpet och lider med dig!
    Tur att man har en fru som vet vad det handlar om med surfingen.. jag är lyckligt lottad, det är tydligt det.

    Fanns det ingenting billigare hon var intresserad av’? :shocked:

    /Morgan

  • svennebanan

    Medlem
    25 september, 2011 vid 10:05
    Windmiller;670973 wrote:
    Svenne banan, förstår hur du tänkte med hästinköpet och lider med dig!
    Tur att man har en fru som vet vad det handlar om med surfingen.. jag är lyckligt lottad, det är tydligt det.

    Fanns det ingenting billigare hon var intresserad av’? :shocked:

    /Morgan

    Det där var ju lite skämtsamt skrivet och jag lider inte nämnvärt. Både häst och vindsurfingprylar är säkert förvarade på behörigt avstånd i ett stall utanför Örebro vilket dramatiskt har sänkt mina negativa stressnivåer. Det är ju trots allt enbart ett beroende;-).

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.