• anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 2001 vid 09:06

    Det blev inställt. Dom bokade och åkte ner för VM. Men sen ställde dom in VM.
    Men dom for ändå.

  • surfsport

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 13:30

    @Anonym användare 27919 wrote:

    Finns tidningen Surf Sport fortfarande, om inte när och varför slutade den ges ut?

    Surf on!
    Hanna

    Hej Hanna,
    Det var jag, Mats Hagman, Bengt Odéen och Göran Gross som startade Surfspprt och gav ut den i drygt tio år. Jag har alla exemplaren kvar och det är riktigt kul att gå tillbaka och titta i dem ibland. Har du frågor så kan jag säkert svara på dem. Hälsn,
    Mats

  • kinetic

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 14:38

    Hm….Årtusendets trådlyft:)?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 april, 2014 vid 19:05

    Jag var med från 1979 el -80. Det tävlades relativt mycket runt stan, bl a tisdagskvällar kl 18.00 vid Ängbybadet. Varje år kördes windsurfing på SvD:s Segelbåtens Dag. På Riddarfjärden kunde man se rätt många brädor samtidigt. I Centralhäktet på Långholmen byggde entusiaster funboards.

    Anledningen till att sporten dog var bl a att tidningarna som fanns bara haussade sinkers och dissade “vanliga” brädor. Det fanns knappt en stockholmare som kunde få förutsättningar att lära sig segla sinker. Tesen” ju mindre ju häftigare” tog död på windsurfingen!

    Trots alla år som gått sedan sporten “dog” så har inte marknadskrafterna lyckats få drag i seglandet till en bråkdel av vad vi kunde uppleva på 80-talet. Ändå borde det finnas utrymme för att åtminstone locka fler gamla Windglider-, Dufour- och Järvinenägare att kliva på igen.

  • booman

    Medlem
    18 april, 2014 vid 09:33

    Har ett gäng nummer från Surfsport, Nån som vill ha, så skänker jag dem gärna… Finns i Falun, eller kan förstås skickas, mot fraktkostnad… 🙂

  • kjellorix

    Medlem
    3 maj, 2014 vid 07:26

    Jag seglar fortfarande pråm alla vindfattiga dagar på sommaren från -78.
    Använder den som kajak med dubbelpaddel, när jag vill bada på fjärden.
    Alltid redo upphängd i båthustaket, där samma temp som vattnet
    (tål inte temperatur ändringar, luftfylld med ventil öppen. Skulle jag ta den från vattnet till sol utan att öppna ventilen, så exploderar den)

    Jätteskön kryss på Sailboard pinto pro, kryssar ifrån alla segelbåtar.
    Och Cool segla långtur Singö/Fogdö-sten runt.
    Men när det plötsligt blåser upp, väldigt bökigt att slöra på den.
    En 7,2 rigg med 90% carbonbom till den ligger redo ute hela sommaren.
    (Mycket märkligt gammat speed/convertibelt, funkar jättebäst utan Chambers, med alternativa lattor, och lattstop påskruvade utanpå, igenom seglet efter breda mastfickan. Raudashl sail.)

    Men har Fanatic boa, mamba, proversioner, med Gaastra Speed 6,6/wave 5, på 2 st 90% carbon bomar/master, en RDM, allt färdigriggat i garaget, nära vattnet vid sjötomten.
    Rotholmaviken vid Singöfjärden.

    Har även en gammal speed 9,8 funkar inte alls, + många fungerade mindre segel, minsta 2,8.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 maj, 2014 vid 20:00

    Blev lite sugen att damma av Järvinen efter Din beskrivning och ta en långvända i sommar, kanske med ett juste lättvindsegel i sjöbris. Vi har tävlat lite i viken och ett år gick den bättre än en Hobie Cat 18 ft men det hör inte till vanligheterna.

  • *********

    Gäst
    6 maj, 2014 vid 20:53

    Märket BeachBoard som gjöts i Bredaryd och fylldes med expanderande skum, det var första brädan för mig. Den var som en matta att segla. Den följde vågorna fint,
    Roligast att titta tillbaka på i alla gamla surftidningar är alla mer eller tokiga ideer.
    Som Symfoil på bilderna.Ingen större hit:confused2:

    men det försöktes iallafall… cred

    Peter

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.