Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa utan bil i Göteborg

  • Surfa utan bil i Göteborg

    Publicerad av isletwig på 13 juli, 2014 vid 09:16

    Snart är det dags att återgå till studierna efter sommaruppehållet. Det innebär för mig flytt från villa med garage och fri tillgång till bil och båt på östkusten, till min vindslägenhet i Göteborg där det varken finns bra förrådsmöjligheter eller tillgång till bil.

    Är det någon som har tips på hur man kan surfa i Göteborg utan tillgång till bil? Jag har hört att det ska gå att hyra sjöbodar nära bra surfspots? Vilka ställen har bäst förbindelse med kollektivtrafik?

    Anton

    stefan_gbg svarade 9 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • hakman

    Medlem
    13 juli, 2014 vid 16:59

    Fiskebäck!!
    [vimeo]https://vimeo.com/30686589[/vimeo]

  • isletwig

    Medlem
    13 juli, 2014 vid 17:37

    @Håkman 725007 wrote:

    Fiskebäck!!
    [vimeo]https://vimeo.com/30686589[/vimeo]

    Ja Fiskebäck verkar ju onekligen bra, särskilt eftersom jag vill börja med freestyle så fort jag har kommit ur nybörjarfasen. Men hur får man tag i en sjöbod? Och vad kostar en sån?

  • andekar

    Medlem
    13 juli, 2014 vid 18:12

    I fiskebäck kan man hyra sjöbod av grefab (http://www.grefab.se/fiskeback/hytter–sjobodar), tror det ligger runt 7-800 per år. Jag har hört att även GWC kan ha nått förråd eller något sådant?

  • isletwig

    Medlem
    13 juli, 2014 vid 18:21

    Det var ju inte så farligt. Ska ta och ställa mig i kö, det verkade vara rätt fullt just nu hos Grefab.

  • daffman

    Medlem
    13 juli, 2014 vid 19:57

    Tjenare! Rekommenderar varmt Fiskebäck! Finns tillsynes en hel del lediga bodar i fiskebäck(de står öppna), vad jag hade gjort är hittat en ledig bod, tagit numret på boden och ringt och sagt att den är ledig och att du vill ha den.
    Jag hyr själv bodplats i en gemensam bod via GWC(Göteborgs Windsurfing Club) för 700 kr per år, bra grejer.
    Sen att GWC har varma duschar, mikrovågsugn, kyl/frys och andra underbara faciliteter gör inte det hela sämre, 350 kr per år och 100 kr för nyckel(engångskostnad) och har du tillgång till dessa!

    GWC

  • isletwig

    Medlem
    13 juli, 2014 vid 21:05

    Ja dusch låter onekligen lyxigt. Det ska bli skönt att ha andra surfare i närheten också. Nu är jag alltid ensam på vattnet.

    Tack för tipsen!

  • isletwig

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 10:59

    Jag är nu stolt medlem i GWC och Grefab har sagt att det finns ett flertal lediga bodar nära klubbhuset som jag kan titta på när jag kommer ner.

  • stefan_gbg

    Medlem
    17 juli, 2014 vid 05:40

    Nästa alltid folk i Fiskebäck, var där före 07.00 igår och ändå bara tredje på vattnet.
    Omklädningsrum och dusch är en riktig bonus.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa utan bil i Göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.