Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The sound of Nämndöfjärden.

  • watertouch

    Medlem
    18 oktober, 2001 vid 17:13

    Finns ‘soundtracket’ att hämta hem nånstans eller missade jag det bara?

    /O.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 oktober, 2001 vid 18:25

    Nej det finns inte att ladda ned.
    Funderar som bäst på hur man ska bete sig med detta osannolika soundtrack.
    Troligtvis en medborgerlig rättighet.
    Vad är NRJ och Rockklassiker mot det här.

    Återkommer.

  • teabag

    Medlem
    18 oktober, 2001 vid 20:01

    Tjenare Bosse, så du är tillbaka. En sanslös och bra historia. Jag har kollat in siten förr och gillar vad jag ser.Om du vill kan jag fixa billiga (gratis) CD-R för vidare distribution till oss med CD i bilen. Har du möjlighet att koda om bilderna kan man ju även lägga dom på en CD så att vi nyfikna kan se dom i vår dator.
    Vad blir nästa äventyr för GPS surfarna?
    Är egentliga vanliga shortboards lämpliga att surfa runt med ? jag frågar eftersom det tycks som om de korta inte tar motvind alls lika bra som gamla pråmar,windsurfers, och formulabrädor ?
    Maila bara om du är intresserad så skall jag bränna upp lite skivor för vidare distribution. Sånna här äventyr skall definitivt premieras tycker jag…
    Ha´t bra

    “ever training….always learning”
    Uffe

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 oktober, 2001 vid 05:33

    Tack Uffe
    Siten håller långsamt, långsamt på att mogna och glädjande är att allt fler långt
    borta ifrån går in nu. Fast det tar nog ett år till innan den börjar nå dit vi vill. En lätt
    vrickad utvecklings-site för Windsurfing, för likasinnade.

    Tack också för det mycket generösa erbjudandet att bränna ljudfiler och bilder,
    ska ha det i åtanke men just nu ligger jag lågt därför att focus ligger nu 100% på
    att få ihop en verkligt schysst musik-video byggd på sanslösa
    boardvideos. Riddarfjärden, en extrem repa i chop, och en unik sekvens när man
    surfar i brytande vågor på natten och har med sig egen kraftig belysning på
    brädan riktad framåt, är några sekvenser som är bestämda.

    Som tur är har jag också möjlighet att få två surfare som verkligen kan surfa (till
    skillnad från mig) att hjälpa till med sekvenserna. Fast boardspeed i chop över 25
    knop är inte att rekommendera med tanke på videokameror har vi upptäckt.

    Det är 100% focus på detta, så tex realtids GSM-GPS:n “se på en karta på siten i
    realtid när vi surfar,” ligger i vila fast alla prylarna finns för det sen länge.

    Vad gäller brädstorlek och man inte ev. ska tävla så gäller följande enkla regel
    för några av oss. Har man tex två brädor med sig till stranden och bägge kan
    plana i vinden tar man alltid den minsta för just surfkänslan. Det märker man fort
    om man som vi switchat en given rigg om och om igen mellan olika brädor under
    ett antal år.

    Tack igen Uffe, jag återkommer om det schyssta erbjudandet.
    /Bosse

  • teabag

    Medlem
    21 oktober, 2001 vid 19:43

    Hej igen, nästa vecka får jag bredband så då är det bara att skicka över filer dvs även filmer över nätet. Jag har easy cd creator och tror att det går att skapa CD-I filmer där för att få ut på CD.Jag vill ju inte vara sån men … jag kan fixa extremt billiga tryckta CD och DVD också samt VHS kopior om du nu vill få ut bilder etc i större upplagor (jag är i “tomma” mediabranchen).
    Jag tror fortfarande att Riddarfjärden verkligen är en höjdare och nu visar det sig att det snart är med på en video – showen har precis just börjat …
    ha´t bra

    “ever training….always learning”
    Uffe

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 oktober, 2001 vid 20:43

    Kanon Uffe.
    Jag skall verkligen ha detta i åtanke. Jag jobbar ju inte precis med detta 100%
    (tyvärr) så allt tar sin tid men en max 3 minuters boardvideo med schysst musik
    till skulle verkligen sitta fint (20 “mycket annorlunda” osannolika sekunder +
    en 5 sekunders RM sekvens finns redan faktiskt)

    Musiken är redan fixad via kändis-kontakt + lite inhyrning. (Musiken måste
    matcha bilderna inte tvärt om så den kommer sist.)

    På nåt underligt sätt misstänker jag att det går att sälja en sån här
    produkt. OK visst kan det floppa i det stora, men so what hur många såna här
    projekt får man driva i sitt liv? (Bara projektet i sig är ju värt en video.)

    Var precis på väg att köpa en nytt 1/2-pro videored.program när jag läste att
    wind2000 rutiner finns ej ännu ….. typ dir*.* sorglig tekniskt mörkning som
    vanligt. Man måste uppenbarligen sikta högre.

    Kan jag få upp ca 10-15 kg till på formulan så har jag en 600W spot med mig ut
    och kan få “inte helt vanliga” nattbilder. En 800*600 pix IR kamera-PAL finns
    redan att tillgå (en fördel med att ha sysslat med luriga uppdrag under lång lång tid..)

    Såna här projekt gillar jag dom är ju tom roliga att bara fundera på och
    DVD och VHS i större upplagor är klart intressant.

    Återkommer när den första någorlunda sekvensen finns på tape. Det är alltid bra
    med pre-releaser. Ska hämta två Carbonbommar till på Skidsport i veckan sen är
    det ut igen.
    /Bosse

    (Antalet besökare på gpswindsurfing per vecka överstiger nu grandiost min jobb
    site trots att hela siten är en enda stor skiss gjord i Word och egentligen ska
    upp om två år ca. Man kanske ska byta inriktning)

  • q-lobo

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 09:40

    hej bosse, som nystartad surfare blir jag mer och mer nyfiken på vad ni håller på med. var inne på er hemsida men den gav sisådär info tyckte jag, går det att bli medlem hos er ?

    /q-lobo

    icq: 62346138

  • spokdjur

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 14:42

    Å så kan klippa till en kamera i uvläge,
    BILD:
    “Man ser choppen underifrån, gässen ser lite spejsade ut.
    En 60+ fena skär diagonalt genom bilden lämnandes ett
    skivformat bubbelmoln efter sig.”

    Å sen har vi ju belysningen,; kombinationen strålkastarljus,
    klart höstvatten och frånvaro sol är väldigt rolig.
    Har själv snorklat en del på natten med ficklampa, praktisk
    höstadiefysik typ, det händer mycket skoj i gränsskiktet vatten/luft.

    Idéer;
    -belysning under brädan eller rakt fran genom plexifönster i nosen.
    (man ser inte så bra men spejsigare på bild.)
    -Laser, framåtriktad inplastad i fenspetsen för uvbilderna(syns kanske
    även ovanifrån?), ELFA har billiga batteridrivna.

    -Laser, monterad på brädan roterande i brädans plan, sprider en “skiva”
    av ljus runt brädan som klipper choppen framför/bakom beroende på
    brädans läge och sedan dyker ned i vattenytan/skummet i en
    parabolisk/hyperbolisk pixelsoppa.

    -Laser i masttoppen för “sail by” bilder.

    -Försvaret spårljus(Den iden har varit uppe förut kom jag just på.)

    -Ljud inspelat i uvläge, helt annat än det från brädan; Man klipper
    från brädkamerans trashspeedmetaltillvaro till undervattensvärldens
    lugn, musiken är tyst, millisekunden senare brummar en väldigt ickeslipad fena förbi,bubbel-ekot ligger kvar någon sekund, sen brakar man tillbaks till övervärlden, musiken dunkar igång på första bilden, ihaaaaaaaaa!!

    /s

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 20:13

    Hej
    Vi får fler och fler frågor om detta men tanken är att under längre tid utveckla VAD som om några år ska bli en utvecklingssite för windsurfing för någorlunda likasinnande.Så tyvärr finns inget medlemskap ännu.

    Just nu är focus 100% inställt på en kortare video om windsurfing. Intressant är att det verkar finnas en och annan surfare på det här klotet som tilltalas av den här tanken så vi får fler och fler besökare.
    Mvh Bosse

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 20:18

    Spökdjur
    Vi är bara glada amatörer i jänmförelse med dig, du har ju talang det har inte vi.
    Varför inte göra en konkurrerande surf-video?

    Högst upp på Voxpop vinner

  • q-lobo

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 20:45

    bra, kom ihåg mitt namn bara så att jag hamnar på topp100 listan över medlemmar, kan ni inte dra igång en surfpub när ni ändå håller på ?

    icq: 62346138

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 08:53

    Självklart det är noterat (och utprintat).

    Spana in http://www.gpswindsurfing.com på konf. inlägg + svar så finns det
    ytterligare lite mer info om denna test site. Det här är dock definitivt inte för alla
    man måste ha lite distans för att greppa det här. Fast alla synpunkter vilka som
    helst är kanon.

    (OBS Siten fanns redan för två år sen.)
    Mvh / Bosse

  • q-lobo

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 12:20

    ok, den ligger redan i favoriter och hålls under uppsikt.

    icq: 62346138

  • q-lobo

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 12:33

    är det nåt sånthär som ni h´åller på med?

    (se attatch)

    icq: 62346138

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 13:17

    Kanonbild, ja då förstår du precis.

    Vi väntar med spänning på den enda bärbara nödbelysningen modell
    räddningstjänst av klass att ta med ut på brädan. Vi har beställt en sån. Det är vi
    och israeliska armén som är första köpare. Fast dom använder den mer seriöst förtståss.

    Nåt som är direkt trevligt med nattsurfing här i landet med grova lampor är den
    totala avsaknaden av stygga fiskar. En kompis i sydafrika sitter f.n. på en pir och
    fiskar såna just nu. Inget Nite_Lite_Surf där inte.

    Återkommer
    /Bosse

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The sound of Nämndöfjärden.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.