Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tidningen WINDSURF

  • Tidningen WINDSURF

    Publicerad av mwp på 13 januari, 2005 vid 19:01

    Vilka brädor var med i test senaste nr (jan-feb)
    då till min besvikelse tidningen är slut på
    press-stop./MWP

    rasmus_w svarade 19 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:14

    Det var test på 14 freeridebrädor 95-107 liter

    AHD FURY 102
    Exocet Compact carve 103
    F2 Stoke 107
    Fanatic Triple x 105
    JP X-Cite Ride 95
    Mistral Screamer 105
    Mistral Syncro 104
    Naish Vector 98
    Starboard Carve 101
    Starboard Combat 95
    T1 X95
    Tabou Rocket Air 59
    Tabou X-Rocket 61
    Tiga Boarder-X 103

    Tror det var allihop
    Har inte läst testerna än…. får bli i helgen

  • mwp

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:22

    Ok tack .
    Var nyfiken på om mistral syncro 104 var
    med. Funderar på den som enda bräda.
    MWP

  • pajas

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:34

    Mistral Syncro var testfavorit
    “One boards does all” eller vad dom skrev
    hade jag bara ekonomi så skulle jag köpa en syncro tror jag … eller en starboard ..eller en tabou
    det är verkligen en härlig tid när alla tester dyker upp i
    surftidningarna … då kan man iaf drömma lite vad man skulle kunna köpa om man hade mera pengar

  • nordgren

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:51

    Vad sa de om Starboard kombaten? Den ser grymt lovande ut tycker jag. smile.gif Skulle jag vinna på lotto och få råd att köpa ny bräda i år så skulle jag lägga till en sådan till utrustningen tror jag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 02:40

    vinna på lotto? Idiot , grin.gif grin.gifbrädan är billig och kan inköpas efter 2 månadslöner. (de vanliga räkningar inräknat)

  • nordgren

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 09:48

    “Idiot”? Nej jag ska inte sänka mig till din barnsliga nivå. Men eftersom jag är studerande men endast studielån till förfogande så är inte ekonomin allt för stark. Enligt IP-koll på dig så borde du förstå eftersom du ligger under “studentnetwork Göteborg”.

    Ta och snyt dig och fundera lite på hur man bemöter folk istället.

  • safesurfer

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 13:47

    Sänk dig inte till att argumentera med en idiot på hans nivå för han kommer att vinna av erfarenhet!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 11:59

    hmm tycker det e lite underligt att mistral får så GRYMMA omdömen i alla tester Windsurf gör!!Detsamma gäller tushingham seglen som inte sällan får epitetet Highly Recomended

    HEnke

  • manno

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 12:36

    Tja förra årets syncro va GRYMT skön! Den har nog knappast blivit sämre, de andra mistralbrädorna kan jag inte säga nåt om mer än att dom är snygga!

  • smurff

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 18:23

    Å andra sidan är det sällan som något segel eller någon bräda får ett direkt dåligt omdöme heller. En av deras testfavoriter har ju varit Simmer crossover 5.3/5.7 de senaste tre åren och de görs ju inte av Tushingham som bekant. Sen e de ju klart att de säkert inte skriver ner ett segel som är inhemskt i onödan. Jag tycker att de oftast lyckas med att fånga det som e viktigt med respektive produkt, vad köparen e ute efter att få veta så att säga. sen om deras tester stämmer med en ens egen uppfattning är ju en helt annan sak. smile.gif

  • nordgren

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 19:10

    Men är det någon som kör på tush här? Tänkte om de verkligen är toppensegel eller om dom helt enkelt fjäskar för inhemska märken, men jag tror faktiskt att de är bra.

  • pripps

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 19:56

    trodde att min maxxride 62,104 l skulle räcka som endabräda!men jag måste köpa en vågis ändå,den är för stor när det brallar i.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 00:06

    Hur som haver så vet jag inte om jag tycker deras test av Explosion (i lättvindsbrädetestet i juninumret 2004) var så himla snällt mot den. Visst skrev de att den var snäll och kul att segla, men det som fastnade i skallen när jag läst testet var att de i stort sett sa rätt ut att den var långsam upp i planing och inte var så imponerande snabb. Absolut inte vad jag vill läsa om en lättvindsbräda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tidningen WINDSURF

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.