Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om täck släpvagn / surftrailer

  • Tips om täck släpvagn / surftrailer

    Publicerad av kinabalu på 16 oktober, 2015 vid 21:30

    Har råkat sälja huset, så nu måste jag ha en trailer att stuva in prylarna i…

    Har någon tips och ideer om vad man skall köpa?

    Vilken storlek behövs för typ 4 brädor och 7-8 segel ett gäng master och några bommar?

    Kanske någon som har en släpvagn / surftrailer till salu eller vet någon som vill sälja? Hojta gärna till i så fall!

    /Anders

    kinabalu svarade 8 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • bulanb

    Medlem
    17 oktober, 2015 vid 08:13

    Sålt huset, blir det Öland på heltid nu eller😜.
    Jag köpte obromsat med glasfiberkåpa. Det rymmer 5 brädor och 6-7 segel. Nackdelen är att du får ha 8,6 och 490 som största rigg. Men å andra sidan slipper du stulet med bromsar som krånglar och släpet rullar lätt efter bilen.
    Skickar över en bild på ett proffs släp för surf byggt på ett sänkt ridsläp.
    Ha det.

  • kinabalu

    Medlem
    17 oktober, 2015 vid 17:10

    Haha, bo heltid på Öland hade varit trevligt! Det blir lite långt att pendla till jobbat bara.. 😉 Vi vet inte riktigt vad vi ska göra. Det blev lite väl snabbt och spontant med husförsäljningen, så vi har ingen riktig plan ännu.

    Tack för bilden! Såg inte fel ut den där…

    Fast obromsat med kåpa kanske är den enklaste lösningen ändå. Så slipper man ju har större segel än 8.6 också… 😉 Vilket fabrikat/märke har du? Längd? Funkar det att ha en ställning för brädor/segel när man har kåpa? Har du några bilder på ditt ekipage?

  • bulanb

    Medlem
    18 oktober, 2015 vid 11:49

    Släpet jag har heter Fogelsta 650 och är 258×128 innermått. Glasfiberkåpan är 130 cm hög.
    Jag byggde en ställning i trä i somras. Jag har plockat ur den och ska bygga en ny i fyrkantsprofiler.
    5 segel och master i botten. 3 hyllor 124×23 för brädor och segelöver det. Skiva på toppen med bommar, fenor och dräkter.
    Ja sen är det fullt.
    En av formula seglarna i Kalmar köpte ett större Fogelsta släp och där ryms allt och lite till, kolla det med.

  • webrant

    Medlem
    19 oktober, 2015 vid 05:44
  • kinabalu

    Medlem
    21 november, 2015 vid 12:39

    Har tittat en del på Fogelsta släpet och det känns grymt stabilt och bra byggt! Bra pris också, för själva vagnen, men jäklar vad det det drar iväg i pris med glasfiberkåpan… Så efter lite övervägande fick det bli en Debon C255, med en ordentlig bakdörr istället… För ungefär samma peng.

    Så nu är det bara att sätta igång och bygga! 🙂

    Ni som byggt inredning/ställning i en vagn får gärna lägga ut bilder på hur ni gjort, så man får lite inspiration och idéer!

  • bulanb

    Medlem
    22 november, 2015 vid 08:45

    Ser ut som en riktigt bra vagn, blir stort utrymme med skåp. Har handlat material och ska börja bygga min inredning i kväll om allt funkar.
    Bilder kommer.

  • kinabalu

    Medlem
    22 november, 2015 vid 19:47

    Fick lite bilder på FB (tack Lukas), med idéer på hur man kan bygga. Slänger upp dom här om någon annan går i samma funderingar som jag och behöver idéer.

    Dom här är lite fetare än min lilla vagn bara… 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om täck släpvagn / surftrailer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.