Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på utrustning för nybörjare

  • canoya

    Medlem
    6 september, 2006 vid 12:22

    Om du får ett paket med ny bräda och nytt segel men begagnad mast och bom för bara 1000 kr mer än ett begagnat skol-kit så tycker jag att det borde vara värt de extrapengarna. Andrahandsvärdet verkar ju ligga rätt högt på sådana paket, som du säkert sett när du letat begagnat.

    Det är klart att du kommer tycka det är kul!!! Har man bara fått känna på planing en gång så är man fast! Jag tror att du kommer att ha en bräda som passar dig som enda bräda i åtminstone 2 år (om inte du tänker vara på vattnet alltid, då kanske du kommer att lära dig snabbare). Finessen med en sån bräda är att man gott kan behålla den även när man lärt sig hantera mindre bräda, men då för att kunna segla med planing i lätta vindar med större segel, där en liten bräda inte kommer i gång.
    Köp och ha skoj!
    /Håkan

  • christa

    Medlem
    6 september, 2006 vid 13:30

    Var och skulle köpa paketet idag men brädan som skulle vara ny såg väldigt begagnad ut, smutsig och repad på flera ställen. Och seglet som enl dom också skulle vara nytt hade massor av “bubblor” i plasten.

    Enligt killen där så såg alla nya brädor ut så men sen åkte jag till skidsport i bromma och deras brädor såg jättefina ut…:confused2:

  • canoya

    Medlem
    6 september, 2006 vid 14:25

    Då verkar ju den butiken inte så seriös! Kunde de inte plocka ihop nåt bra kit på skidsport till rätt pris?

  • christa

    Medlem
    6 september, 2006 vid 14:29

    Där skulle de ta ca 12000 för ett paket och eftersom budgeten egentligen var ca 5000 kr så blir det för dyrt… :frown:

  • swe-514

    Medlem
    6 september, 2006 vid 14:41

    Det här var den mest fantastiska “tråd” jag läst på länge – att saker och ting måste vara så oerhört komplicerade? – fast det är klart nått ska man göra….:wink:
    /Rikard

  • Knatte

    Gäst
    6 september, 2006 vid 15:38
    Christa wrote:
    Var och skulle köpa paketet idag men brädan som skulle vara ny såg väldigt begagnad ut, smutsig och repad på flera ställen. Och seglet som enl dom också skulle vara nytt hade massor av “bubblor” i plasten.

    Enligt killen där så såg alla nya brädor ut så men sen åkte jag till skidsport i bromma och deras brädor såg jättefina ut…:confused2:
    Kan du inte gå tillbaka till butiken (Beli marin?) och be att de sänker priset på brädan och att de fixar fram ett helt och inte bubbligt segel.

    Säg att du känner dig lurad av deras beteende, då deras prylar inte vart i utlovat skick. Att brädan är repad och smutsig, kan man leva med om de drar av på priset. (Den blir väldigt snart repad ändå)
    Men bubbliga segel låter inte ok 😡 😡 Har de inga andra segel, som inte var trasiga??
    Ev satsa på brädan och fixa en rigg här på konfen. Det finns många paket här 🙂

  • salle2

    Medlem
    6 september, 2006 vid 22:21

    Christa! som du håller på att dalta runt om får du aldrig något vettig utrustning. Fina rrd eller starboard pakett från förra året som är nybörjare eller fortsättningutrustninganpassade för 9 tusen säljs på 1 timma då de har kostat oftast ca 18 tusen för 1 år sen. Här gäller det att vara skitsnabb. Sen om ditt budget är 4-5 papp får nog du leta efter helt andra prylar
    Avvaktar du å frågar runt om hinner grejerna blir sålda och du får oftast köpa skiten som få vill ha för då ligger annonser kvar förstås..
    Polarn sålde förra månaden en fin starboard go pakett som han betalade 19000 förra året för 10 jämt. Efter annonsen kom upp gick hela affären på drygt 20 min bara så du vet…

    Mvh Mats

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på utrustning för nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.