Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tisdagssegling i långedrag

  • tisdagssegling i långedrag

    Publicerad av storm på 15 augusti, 2001 vid 21:52

    Vi har fått iden att dra igång formula tisdagsseglingar vid LSS (Långedrag, Göteborg) och tänkte kolla om det finns något intresse för detta. I så fall kan ni väl säga till här så vi kan anordna nått kul.

    /Marcus

    storm svarade 22 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 06:02

    Låter kul. Blir det av så kommer jag. Skriv på konfen när det kör igång.

    mvh Jonas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 07:41

    låter helt klart intressant, lägger ni ut en riktig bana och start med startbåt eller hur har ni tänkt?

    skriv gärna lite mer om era planer.

    //Martin

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 08:41

    ja med!

    MVH Lurchen

  • storm

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 09:37

    Tisdagsseglignarna på LSS är en gammal tradition för jollar och folkbåtar. Så själva organisationen finns redan.
    Start sker mellan två bojar som ligger cirka 100m från land. På land finns signalställ, och gamla seglarrävar, som kör igång oss.
    Banan är en s.k. djungelbana. vilket innebär: Det finns redan en massa mörken utlagda i seglingsområdet. Beroende på vindförhållanden så använder man olika av dessa märken, men man kan få både kryss slör halvvind och läns.

    Vi utgår från det nya jolledäcket vid Lss som ligger ca 200 m norr om GKSS, jag kan beskriva nogrannare om det blir aktuellt. Vattnena vi kör i är ungefär som fiskebäck, kanske aningen choppigare och så gott som inga grund.
    Om det fortfarande är intressant, kan ni svara på det här meddelandet så tar jag och förbereder de gamla rävarna i långedrag.

    /Marcus

  • surfordie

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 09:59

    lille jake är med

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 10:24

    ta och skriv en lapp och sätt upp den i Fiskebäck där man kan anmäla sitt intresse till dig via e-mail, ringa eller nått så kan du ju se hur många som svarar och på så sätt se om det blir tillräckligt många för att det skulle vara intressant för LSS att arrgangera nåt eller ej.

    //Martin

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 11:00

    Dehär är SVENAPÅ!!!

    Nu på Tisdag redan eller?
    Vi kommer garanterat ( i alla fall jag!!).

    Vilken tid?

    MVH Staffan…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 11:20

    Skulle tippa på att ni får ihop 15-20 personer lätt faktiskt…….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 11:29

    Grymt bra initiativ, haha, fyfan va kul, kan bli hur grymmt som helst, ring mig ikväll

    /Emil

  • storm

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 20:31

    Jag har fått klartecken ifrån LSS att vi arrangerar formularace på deras tisdagsseglingar.
    Första start är kl 18.30, jag kommer att vara där och ta emot anmälningar redan en timme innan. Anmälningsavgiften vet jag inte riktigt men den är inte så hög.
    Om ni tycker att det verkar intressant kan ni ringa mig på 0733-100612,för att få ett hum om hur många som kommer, om jag inte svarar spela bara in ett meddelande.
    Hoppas vi kan göra något kul av det
    /Marcus SWE-120

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tisdagssegling i långedrag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.