Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tokig återfalls-surfare?

  • rasmus_w

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 23:21

    Bic Jazz (1988)
    Bic Calypso (1988)
    Bic Electric Rock (1989)
    CLS 250 (1988?, har fortfarande kvar den)
    Copello 285 (1995)
    RRD 286-proto (1996, fortfarande kvar)

    8 år utan surf.
    Bic Techno II (2003)
    Fanatic Freewave 86 (2008)
    Fanatic Newwave 75 (2008)

  • booman

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 07:23

    @andersbq 525815 wrote:

    På G:
    Naish SP60
    Naish SP135

    men det riktigt jobbiga är ju att jag har långt över hälften av dessa kvar…!

    Nej, lägg av…:tongue: :laugh:

    Skönt med alla inlägg, Då kan JAG andas ut, jag är helt “normal” och även lugna frun… Jag får ha mina två brädor m tillbehör bara hon får in bilen i garaget…

    Andersbq: Jag kan känna beslutsångest ibland när jag ska ut, så båda brädor åker med för det mesta, men hur bär du dig åt???

  • Knatte

    Gäst
    16 januari, 2009 vid 07:35

    Anders! Hoppas att du har ett stort garage/förråd så att du får plats med alla prylarna:laugh: Att du har en förstående fru redan, är ju uppenbart :tongue: :p

    Vad är detta för brädor?? Har aldrig hört talats om detta innan..
    Performance 280 Slalom -88
    Performance 255 Wave -88
    Performance 280 Slalom -89
    Steve B 8,6 (Naish) -89

  • rasmus_w

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 08:58

    Annars kan man göra som jag: Bygga ett brädförråd i köket. Tanken är att det ska rymma fyra brädor, den största en formula. Just nu står där fem brädor men ingen formula.

  • stinger

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 09:32

    @Rasmus_W 525852 wrote:

    Annars kan man göra som jag: Bygga ett brädförråd i köket. Tanken är att det ska rymma fyra brädor, den största en formula. Just nu står där fem brädor men ingen formula.

    Är du singel? Jag hade en Mountainbike i matrummet när jag var singel och två brädor i varsitt hörn i vardagsrummet 😮

  • jps

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 09:36

    Singel är nog vad som gäller om man ska bygga brädförråd i köket och/eller ha dem som prydnader i vardagsrummet.

    Jag behöver inte fråga för att veta regeringens svar på detta…

  • sinker

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 09:38

    Hörde jag någon fråga om windsurfingindustrin är på ruinens brant?
    -Nej jag tänkte väl det, för vem tror att listorna inte blir dubbelt så långa de närmsta 10 åren… Handen upp dom som redan köpt sin sista bräda!
    /sinker

  • rasmus_w

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 10:01

    @JPS 525855 wrote:

    Singel är nog vad som gäller om man ska bygga brädförråd i köket och/eller ha dem som prydnader i vardagsrummet.

    Bor man i lägenhet så finns ungefär ett ställe där man kan förvara brädorna: i lägenheten. Och då kan man välja att göra det snyggt eller fult. Jag har valt att låta en byggfirma göra det snyggt. Men ja, jag är singel.

  • jps

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 12:04

    Jag bor också i lägenhet. Är dock så lyckligt lottad att jag har ett förråd i källaren och ett i lägenheten. Detta gör att jag kan trolla in ett antal kompletta surfutrustningar utan att det påverkar familjefriden alltför mycket.

  • rasmus_w

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 12:09

    Hur som, den dagen en tjej flyttar in hos mig så har jag en bunt duster att ta. Sju datorer, rejäla högtalare, två cm tjocka riktigt styva sladdar som lever sitt eget liv… Plus då surfprylarna.

  • surfslusken

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 12:19

    @Rasmus_W 525861 wrote:

    Bor man i lägenhet så finns ungefär ett ställe där man kan förvara brädorna: i lägenheten. Och då kan man välja att göra det snyggt eller fult. Jag har valt att låta en byggfirma göra det snyggt. Men ja, jag är singel.

    @Rasmus_W 525888 wrote:

    Hur som, den dagen en tjej flyttar in hos mig så har jag en bunt duster att ta. Sju datorer, rejäla högtalare, två cm tjocka riktigt styva sladdar som lever sitt eget liv… Plus då surfprylarna.

    Hmm….där fick man ju förklaringen till ett o annant.

  • swingout

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 14:47

    @kinetic 525824 wrote:

    Bic Allegro (1991)

    Nämen hur kunde jag glömma det?!
    Jag har oxå haft en Bic Allegro 😀

    Det är faktist en av de brädor jag ångrar mest att jag gjorde mig av med. Hade varit grymt kul å testa den idag.
    Brukade köra 6,2 Wallen Worldcup Race (eller Slalom?) på den.
    Speed var kul redan då 🙂

  • kinetic

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 15:40

    Swingout: Jag har kvar min:grin: , givetvis “moddad” med rejält bakåtflyttade stroppar (gjorde detta i princip så fort jag köpte den, testkörde typ 30min o tyckte att stropparna satt alldeles för långt fram:grin: )…Det enda som saknas för att ta en sväng med den är en fena (US-box), men det ska jag nog ordna:grin:

  • swingout

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 15:45

    Ha! Jag kanske till och med har kvar orginal fenan nånstans. En grå fin sak med jätte tjock profil. Ser mer ut som en wave fena. Men det står ju Jimmy Lewis på den, då måste den vara snabb! :rolleyes:

  • Knatte

    Gäst
    16 januari, 2009 vid 17:45

    @Swingout 525932 wrote:

    Ha! Jag kanske till och med har kvar orginal fenan nånstans. En grå fin sak med jätte tjock profil. Ser mer ut som en wave fena. Men det står ju Jimmy Lewis på den, då måste den vara snabb! :rolleyes:

    var det en Jimmy Lewis med fönsterslot ??:wink: Alla Bicar hade ju sådana ett tag. Jag minns första gången jag lånade en Bic Allergro från Brädbyggarna på 80-talet.
    Vilket acc det var då..:cool2: Antagligen ingenting mot dagens slalom/speedbrädor..

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tokig återfalls-surfare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.