• andersbq

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 11:35

    Innan jag hade moderna slalomprylar så åkte jag 34 knop med Naish All Terrain 6.0 på en Naish Global Wave med US-box. http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=25351&uid=2558
    Men för att åka snabbare så bör man lägga på ett lite större cambersegel.

  • windkiller

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 13:21

    Klart intressanta svar 🙂

    Så de flesta här tycker alltså att vågridning är intressantare än att pudra på i högsta hastighet.

  • Knatte

    Gäst
    8 augusti, 2010 vid 15:03
    Windkiller;624627 wrote:
    Klart intressanta svar 🙂

    Så de flesta här tycker alltså att vågridning är intressantare än att pudra på i högsta hastighet.

    Nä, det tycker väl ingen 😉 Vågridning vad är det??

  • surfslusken

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 15:27

    De e just vågorna som skiljer vindsurfing från brädsegling!

  • jester

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 16:21
    Windkiller;624627 wrote:
    Klart intressanta svar 🙂

    Så de flesta här tycker alltså att vågridning är intressantare än att pudra på i högsta hastighet.

    Njae… Bara att kolla deltagarantalet på SWTs olika tävlingar… Upp mot 50 pers brukar komma på dom stora Speed-tävlingarna här i Sverige.

    Här på “vanliga” konfen hänger det mest hopp-o-skutt åkare… Hoppa in på slalom/speed-konfen, där slipper du sluskar….

  • surfslusken

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 17:12
    Jester;624646 wrote:
    Njae… Bara att kolla deltagarantalet på SWTs olika tävlingar… Upp mot 50 pers brukar komma på dom stora Speed-tävlingarna här i Sverige.

    Här på “vanliga” konfen hänger det mest hopp-o-skutt åkare… Hoppa in på slalom/speed-konfen, där slipper du sluskar….

    Bara kolla deltagarantalet på Gotia Cup eller Oringen…Upp mot, ja en jävla massa deltagare.
    Ändå tycker ja segla vågor e betydligt mkt roligare än både lira fotboll o ränna i skogen.
    Så ni lär slippa sluskar både på brädseglingsforumet o i TT.

  • pelle_o

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 17:21

    Heja Slusken, äntligen en till som kan skilja vindsurfing och brädsegling. Vindsurfing har samma rötter som skateboard och snowboard men brädsegling kommer ifrån båtsport.

  • jester

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 19:07
    surfslusken;624652 wrote:
    Bara kolla deltagarantalet på Gotia Cup eller Oringen…Upp mot, ja en jävla massa deltagare.
    Ändå tycker ja segla vågor e betydligt mkt roligare än både lira fotboll o ränna i skogen.
    Så ni lär slippa sluskar både på brädseglingsforumet o i TT.

    Så bra

  • m3lk3r

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 01:00

    Nääää n u kramas vi

  • walle_gbg

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 10:13

    Vad är det långsammaste ni har kört någon gång?

    Jag har nog satt nytt personligt denna sommaren i alla fall.

  • mahi

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 12:45

    Dom är för goa i den åldern…

  • pedersen

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 13:28
    Walle_gbg;624750 wrote:
    Vad är det långsammaste ni har kört någon gång?

    Jag har nog satt nytt personligt denna sommaren i alla fall.

    I så fall är detta också min bästa sommar någonsin 😉

  • windmiller

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 19:40

    Va pratar ni om, det har blåst som in i h-vete den här sommaren ju, vart har ni varit? 😀

  • alken

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 19:49

    Inte här på ostkusten i alla fall, och när det mot förmodan har blåst så har det varit västligt vilket kraftigt begränsar antalet ställen….

  • nachoman

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 06:59
    Alken;624864 wrote:
    Inte här på ostkusten i alla fall, och när det mot förmodan har blåst så har det varit västligt vilket kraftigt begränsar antalet ställen….

    Och jag som råkade tajma in 2 dagar i Västervik med fantastisk OSO på Lucernafjärden. Helt underbara dagar med sol, bra vind och barbacka surfning. Känns som att det alltid blåser i Vvik när jag är där.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.