Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tråd om JP Superlightwind och Ultrasonic 147

  • jr555se

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 18:32

    Absolut. har haft en tanke att det vore kul att jämföra brädor och se om man verkligen märker ngn skillnad på fws och pro..
    Dock bor vi väl rätt långt ifrån varandra?
    (jag bor i tokholm)

    Brädan ligger nu i garaget och ja, den är ju rätt stor. Men såg bredare ut i reklamen/testerna när de tog ett jääättekliv över till andra sidan för att gippa.. Jag är ju lång så jag tycker det känns normalt, iaf i garaget 😀
    Gjutning av nosskydd pågår för fullt och contour stropparna flyttade från sharken.
    f’n vad jag längtar nu..

    -johan

  • jocke87

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 19:18

    Nosskyd va e det för skit 😛

    jr555se;684788 wrote:
    Absolut. har haft en tanke att det vore kul att jämföra brädor och se om man verkligen märker ngn skillnad på fws och pro..
    Dock bor vi väl rätt långt ifrån varandra?
    (jag bor i tokholm)

    Brädan ligger nu i garaget och ja, den är ju rätt stor. Men såg bredare ut i reklamen/testerna när de tog ett jääättekliv över till andra sidan för att gippa.. Jag är ju lång så jag tycker det känns normalt, iaf i garaget 😀
    Gjutning av nosskydd pågår för fullt och contour stropparna flyttade från sharken.
    f’n vad jag längtar nu..

    -johan

  • jr555se

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 19:42

    haha 😉 va rolig du är då.. nä jag måste nog ha blöja där fram om jag ska våga lite..
    fast om det går som förra året är det nog ingen risk. TOKhängde på bakbenet så fort det börja dra i riggen och satt i princip över brädan bak.. insåg att det var fel taktik men likväl så gjorde jag det ändå..(rädsla att fara över bord..antar jag)

    -johan

  • jocke87

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 21:05

    Vad limmar du skyddet med? Funderar på om jag också ska fjanta lite 🙂

    jr555se;684795 wrote:
    haha 😉 va rolig du är då.. nä jag måste nog ha blöja där fram om jag ska våga lite..
    fast om det går som förra året är det nog ingen risk. TOKhängde på bakbenet så fort det börja dra i riggen och satt i princip över brädan bak.. insåg att det var fel taktik men likväl så gjorde jag det ändå..(rädsla att fara över bord..antar jag)

    -johan

  • jr555se

    Medlem
    31 mars, 2012 vid 11:51

    har inte kommit så långt än… 😀 har börjat anamma en snickares tankesätt. dvs att göra och tänka sen(typ)
    tänkte nog bara tejpa till att börja med. Annars har jag läst att akvariesilicon ska vara bra.
    Hade lite blå byggfoam över hemma och sågade upp efter nosen. hade tänkt att klä in toppen med liggunderlag. Insåg att jag inte hade ngt.. sen glappade det lite då brädan trots allt inte är plan. så jag körde lite fogskum. Glömde att fogskum blir som schweizer ost inuti och ja… slutar väl med att skiten väger mer än brädan och då får det vara.

    Jag överarbetar gärna allt.. kunde slutat när jag sågat ut foamen(ser ut som ett U) och sen tejpa fast. men inte jag inte….*suck!*
    eller göra som alla andra och köpa liggunderlag och tejpa fast..
    -johan

  • jocke87

    Medlem
    4 april, 2012 vid 18:34

    Brukar nya brädor vara lite ojämna? Såg att min Jp slw buktade in på två ställen i nosen på undersidan av brädan. som man bara ser i en viss vinkel, Och man känner det när man drar handen över

  • jr555se

    Medlem
    5 april, 2012 vid 18:38

    litegrand Tror jag att de kan vara lite ojämna men det låter som du ha lite mer om det känns med handen =/ är det dock inte mjukt där så skulla jag nog inte oroa mig är nog bara taskigslutfinish innan sista lagret läggs på. Hade ngt liknande på min rrd som för övrigt inte var helt symmetrisk.
    Men..
    Kan du få det på bild kan det ju vara läge att plåta och skicka till säljaren och fråga.

    Tänkte ge mig ut idag. mätte vinden på bryggan 8m/s med 10 i byarna..lite mkt för en lightwind men har ju inget annat längre. Höll dock på att frysa ihjäl så det blev ingen premiär idag heller..
    Så, jag är fortfarande en vekling 😀
    -johan

  • jocke87

    Medlem
    5 april, 2012 vid 20:18

    Haha jag var ute och seglade igår i 5ms med min 9.6 riktigt gött o plana i så lite vind

  • martin-m-a

    Medlem
    20 april, 2012 vid 18:33

    Jaha,då har man fått hem sin nya Isonic 127 carbon 2012. Den ser verkligen ömtålig ut,men ack va skön den var vid premiär surfen .Enligt Starboard själva så ska det yttre lagret vara bättre i år än 2011 s brädor ! . Vi får väll se om det stämmer ,,,
    Har inte seglat Isonic förut men med den här breda brädan på 85 cm och mitt camber segel på 9,5 ,så känns det att detta kan bli att “maxa denna combo 🙂

    Till skillnad mot den Thecno Pro 80 jag seglat förut som lättvindsbräda så verkar denna bräda vara mer att bara segla på fenan. Så klar att alla brädor är det,men denna combo känns verkligen F1.
    Som sagt premiären är bara gjord med detta kitt så vi får väll se senare i höst vad jag tycker…….

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 april, 2012 vid 19:49

    Martin.M.A – Du gillar säkert Din combo även i höst. Personligen suktar jag lite efter en juste rigg på 9.5-10 men det blir nog att hålla sig till mitt maxsegel som är ett gammalt Gaastra GTX på 9.0 med lite uråldrig bom. Lycka till!

  • martin-m-a

    Medlem
    21 april, 2012 vid 08:16

    Herr Pelegrin: Kul att just du svarade. Du har ju en del erfarenhet av 127:an ! Får man vara lite frågvis och undra vad du tycker om den brädan ? Jag menar i detalj,som tex mastfotplacering,fottryck vid gipp, höjdtagning stance,eller andra bra tipps som en ny “Isonic användare ” kan ha nytta av.
    Tackar på förhand…:)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 april, 2012 vid 12:00

    Jag fick min bräda först i oktober efter det att det varit en större tväling som N Kruppa deltagit i. Därför vågar jag inte vara för tvärsäker i några omdömen. Dessutom är det några månader sedan jag stod på den. Det är dock en härlig bräda med skön känsla när den sticker iväg. Vi kan väl göra så att vi stämmer av en bit in på säsongen?

    Tills dess så får Du mycket info genom att gå igenom trådarna på Starboards forum.

  • martin-m-a

    Medlem
    21 april, 2012 vid 12:58

    Låter som ett bra alternativ !
    Vi håller kontakten 🙂


    I am here: http://tapatalk.com/map.php?2t0ftr

  • kapten-k

    Medlem
    21 april, 2012 vid 14:50

    Jag är grymt nöjd med min 127 carbon. Gör sig bäst till 9.3. Då går den grymt bra från 5m/s upp til kanske 10m/s
    Handlade du i tyskland martin? Har nyss fått en 97a därifrån. Har dock inte hunnit prova.

  • martin-m-a

    Medlem
    21 april, 2012 vid 22:03

    Kapten K : beställde den på förvintern av ” on- Water” .
    Bra killar där med mycket kunskap och framför allt den rätta service känslan som nästan är helt borta i dag annars !
    Du får gärna enligt mitt tidigare inlägg ge tipps på stance, tryck med fötterna mm.
    Fan va kul det vore att kanske köra ihop någon gång…. Kanske Haga Park 🙂
    Nää sjung ut nu om brädan så vi kan ljuga lite hi hi


    I am here: http://tapatalk.com/map.php?5ux5bx

Sida 7 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tråd om JP Superlightwind och Ultrasonic 147

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.