Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trångt för fötterna

  • rasmus_w

    Medlem
    10 juli, 2007 vid 14:36

    Jag funderar på om det där med stroppvidden kan ha med stance att göra. Jag seglar oftast med kroppen en bra bit utanför brädan, benen nästan parallella med vattnet och därmed ganska sträckta vrister och då brukar det kännas rätt läskigt med stor öppning på stropparna, hälen på bakre foten hamnar på brädans mittlinje om jag kör enkelstropp, stroppen sitter snarare över underbenet än över foten och det känns som att minsta oväntat chopp kan få foten att åka rakt igenom. Kan det vara så att vida stroppar funkar bättre om man kortar linorna lite och seglar lite mer upprätt?

  • tropic

    Medlem
    10 juli, 2007 vid 17:12

    @Rasmus_W 396106 wrote:

    Jag funderar på om det där med stroppvidden kan ha med stance att göra. Jag seglar oftast med kroppen en bra bit utanför brädan, benen nästan parallella med vattnet och därmed ganska sträckta vrister och då brukar det kännas rätt läskigt med stor öppning på stropparna, hälen på bakre foten hamnar på brädans mittlinje om jag kör enkelstropp, stroppen sitter snarare över underbenet än över foten och det känns som att minsta oväntat chopp kan få foten att åka rakt igenom. Kan det vara så att vida stroppar funkar bättre om man kortar linorna lite och seglar lite mer upprätt?

    Prova så får du väl svar på frågan. Allt inom stancer och sånt är ju väldigt personligt…och jag tycker att det löste mina problem…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trångt för fötterna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.