Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Trasig och vandrande bom?

Taggad: 

  • Trasig och vandrande bom?

    Publicerad av ulrik på 16 juni, 2009 vid 09:35

    Hej, här är två bomfrågor:

    1. Min Chinook-bom (formula) har gått av både bak och fram. Närmare bestämt är det s a s en sida som är av vid fram- och bakstycke.

    Frågan är nu om det är någon idé att laga den och hur då i så fall? Mottager tacksamt detaljerad beskrivning eller kanske tips på lagare (i Stockholmsområdet).

    2. Den nyss nämnda bommen och den lite svajigare bommen jag nu använder vandrar neråt på masten om jag inte drar åt dem så hårt att jag knappt får igen beslaget, vilket inte kan vara bra för masten. Har prövat med att limma gummi vilket inte fungerar speciellt bra. Har någon tipps för detta?

    Tacksam för svar!

    ulrik svarade 14 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • swe-496

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 13:59

    1. Chinook har reservdelar om det hjälper..Hur gammal är bommen? Kan du lägga upp bild på bommen med skadan?
    2. Tejpa med t ex eltejp där du har bommen eller så tar du cykelslang som funkar bra när bommar glider. Trä den på masten så den hamnar där du vill ha bommen.

  • ulrik

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 10:57

    Hej och tack för tipsen för att få bommen att göra halt.

    Här kommer bilder på de 4 brottytorna.

    Vet inte säkert hur gammal bommen är men gissar på 04-05.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Trasig och vandrande bom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.