Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trick med 150 liters bräda

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 11:18

    VILL DU PLANA? Tag en dag som denna tisdag – en ganska typisk sommardag med vindar pendlande mellan SV och SO. Det blåser (på Horsan) cirka 5-6 m/s. Jag var ute och hade kul i planing med JP SLW o NP 7.5 V. Vad gör man med en liten bräda? Väntar på mer vind, eller gör något annat…? Om grejen är att få många timmar i planing så får man nog gilla läget och titta efter en kompletterande större bräda! Det blåser inte alltid tillräckligt ens för brädor på 120-130 liter.

  • pgvirtual

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 11:34

    Med bara 5000 SEK i budgeten är det inte lätt. Botanisera på SurfZones Köp&Sälj så får du se (men det har du ju redan gjort…). I stort är det så att budgeten räcker till en hyggligt ny bräda ELLER en rigg i hyggligt skick, men knappast båda. En möjlighet är att leta reda på en bräda från slutet av 90-talet (some kostar näst intill ingenting) och komplementera med EN lite nyare rigg.

  • tobc

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 12:14

    Ja, klart jag vill plana!
    Och ja, självklart är det så att man inte kan få surf ALLA dagar under sommaren, det fattar jag.

    Och som PGVirtual säger så är det inte lätt med bara 5 papp budget så jag kollar på brädor från 2002 och framåt, och förhoppningsvis få tag på ett något nyare segel som kan väga upp lite för omoderniteten. 😉
    Hur som helst, jag tror jag har en plan nu tack vare alla svar, jag hoppas det går vägen!

  • tws

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 13:54

    150L nei. 100L ja. Og da er det bare brukt freestylebrett som kan anbefales.

  • imported_macts

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 10:32

    Det verkar ju onekligen som om du är intresserad av trick i första hand så jag tror att en stor freestyle skulle vara nåt för dig. ca 110–115l.

    Segelsnurrarna (läs freestyleseglarna) verkar kunna pumpa igång dessa brädor grymt tidigt och göra trick i läta vindar

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trick med 150 liters bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.