Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2009orna? -Rekordtidig Trend 2009-tråd?

  • lars_k

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 13:15

    Jag ser två fenor men jag kanske ser dubbelt… 😛
    Grymt projekt att fundera ut och shapa sin egen bräda och sedan förverkliga och testa den, dessutom på Maui. Hatten av för det!

  • surfslusken

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 13:59

    @Mats_O 528385 wrote:

    Tyckte också det var en först men när man gnuggar ur ögonen ser man en till. Eller är det fler?

    Sant som du säger, de va visst en till där i skuggan.
    Men ändå, twin är väl nästan oldschool numera, eller??
    Dessutomär ju Olas mellannamn “cutting edge” när de gäller
    utrustning, så att han desajnar twins brädor i början på 2009 är ju en skräll.

  • mag

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 16:51

    Gött Ola!
    Jag kör nog samma race nästa år.

    Har för mig att brädan är 53cm på ett ungefär, eller?

    Snygg snabb, vertikal bottensväng där Ola!

    /Magnus

  • ola-h

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 18:08

    Tackar. 225*53, så snarare rätt smal. 67 liter. När det gäller feorna, och hela shapen egentligen, har jag kört rätt “safe” och försökt hålla mig till sådant jag är hyfsat säker på att det funkar.

  • koa

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 18:25

    @Ola H. 528356 wrote:

    Den VERKLIGA trenden som Kauli jobbar på handlar inte om antalet fenor utan om att förverkliga sina egna ideer. Om inte Kauli är bevis nog, kolla bara in Kelly Slater: http://www.surfline.com/surf-news/kelly-slater-talks-about-the-innovative-deep-six-shortboard-that-won-him-the-billabong-pipeline-masters-magic-_21187/

    …och som av en händelse är mitt eget hemmameck just färdigt.

    Skön shape Ola ser fint ut, kul att du länkade till den länk och info jag nämde till dig 😉
    Riktigt intressant hur Al Merrick & Kelly Slater framförallt ser på nya shaper och utveckling…

    Ser ut som det blir riktigt fint på Maui i veckan.

    Calle N 😉

  • koa

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 18:30

    @Ola H. 528356 wrote:

    Den VERKLIGA trenden som Kauli jobbar på handlar inte om antalet fenor utan om att förverkliga sina egna ideer. Om inte Kauli är bevis nog, kolla bara in Kelly Slater: http://www.surfline.com/surf-news/kelly-slater-talks-about-the-innovative-deep-six-shortboard-that-won-him-the-billabong-pipeline-masters-magic-_21187/

    …och som av en händelse är mitt eget hemmameck just färdigt.

    Skön shape Ola ser riktigt fint ut,
    och det vi pratade om är den länk och info jag nämde till dig verkar ju funka för Kelly Slater.
    Ser ut som det blir riktigt fint på Maui i veckan, rippar järnet!

    Calle N

  • koa

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 18:38

    @Ola H. 528356 wrote:

    Den VERKLIGA trenden som Kauli jobbar på handlar inte om antalet fenor utan om att förverkliga sina egna ideer. Om inte Kauli är bevis nog, kolla bara in Kelly Slater: http://www.surfline.com/surf-news/kelly-slater-talks-about-the-innovative-deep-six-shortboard-that-won-him-the-billabong-pipeline-masters-magic-_21187/

    …och som av en händelse är mitt eget hemmameck just färdigt.

    Skön shape Ola ser fint ut,
    och det vi pratade och den länk och info jag nämde till dig verkar ju funka för Kelly Slater.
    Riktigt intressant hur Al Merrick & Kelly Slater framförallt ser på nya shaper och utveckling…
    http://www.surfline.com/surf-news/ke…-magic-_21187/

    Ser ut som det blir riktigt fint på Maui i veckan, rippa järnet och njut av livet!

    Aloha

    Calle N

    …och cred till Gisela till de fina bilderna.

Sida 14 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2009orna? -Rekordtidig Trend 2009-tråd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.