Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2009orna? -Rekordtidig Trend 2009-tråd?

  • sinker

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 15:33

    Frågvis idag…
    Och varför har dom satt wingers i fören???
    Gimmik eller brilliant?
    Får vi se swallownose snart också?
    /sinker

  • rasmus_w

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 16:36

    @Sinker 527748 wrote:

    Frågvis idag…
    Och varför har dom satt wingers i fören???

    För att angulo är en sån där freestylenisse och vill kunna slida på nosen.

  • doc

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 13:13

    Suck. Mina twins är bara några månader gamla och helt ute. Kauli kör Quads på Cabo Verde…

  • lars_k

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 06:58

    @Doc 528138 wrote:

    Suck. Mina twins är bara några månader gamla och helt ute. Kauli kör Quads på Cabo Verde…

    Nä, det är inte lätt att hänga med. det verkar som han betar av alla fenuppsättningar och gimmicks som har testats genom åren. För att ligga steget före får du be Moo att plasta upp en “Bonzer” till dej! En sån kommer Kauli att köra på KapVerde 2012:

  • ola-h

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 09:43

    Den VERKLIGA trenden som Kauli jobbar på handlar inte om antalet fenor utan om att förverkliga sina egna ideer. Om inte Kauli är bevis nog, kolla bara in Kelly Slater: http://www.surfline.com/surf-news/kelly-slater-talks-about-the-innovative-deep-six-shortboard-that-won-him-the-billabong-pipeline-masters-magic-_21187/

    …och som av en händelse är mitt eget hemmameck just färdigt.

    Hitta på några mer eller mindre vilda teorier och skapa lite kurvor som passar:

    bb2_matlab.jpg

    Sätt in i ett bräddesignprogram (boardcad.org)

    bb2_boardcad.jpg

    Plutta ut filer i format som din byggare kan läsa (Rhino i detta fallet):

    bb2_rhino.jpg

    Låt någon med en bra fräs och koll på konstruktion och bygge sätta ihop det hela:

    bb2_image_.jpg

    Testa:
    bb2_kuau2_.jpg

    bb2_kuau_.jpg

  • mats_o

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 10:12

    @Ola H. 528356 wrote:

    Testa:

    bb2_kuau_.jpg

    Ser inte så mycket av shapen men ÄÄÄÄNTLIGEN nån som fattar hur en windsurfbräda ska airbrushas! Faller helt i min smak, men du har väl snappat upp lite när vi snackat just grafik o windsurfbrädor kan jag tro 😉
    Kör hårt!!

  • ola-h

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 10:23

    Jag är nog obildbar när det gäller grafiken, men när jag stod uppe hos Maurizio och han frågade om jag ville ha någon grafik så tänkte jag att den PSH SUP jag hade på biltaket så rätt snygg ut…så varför inte färgade rails med svart pinline? Tidlöst och klassiskt.

  • dr-masse

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 10:29

    Oj, vad kul! När får vi en gedigen Ola H. rapport av det däringa?

    Ere Jonas som har kört fräs, eller?

  • ola-h

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 10:46

    @dr Masse 528364 wrote:

    Oj, vad kul! När får vi en gedigen Ola H. rapport av det däringa?

    Ere Jonas som har kört fräs, eller?

    Rapport kommer när vi fått lite rejälare förhållanden och lite mer bilder.

    Nej, den är Maurizio Ubaldi som fräst. Anders Bringdals gamla shaper som var med och startade AB+. Nu driver han brädsidan av JinLi som bland annat bygger mycket SUP:ar, och vågsurf (bl a Santa Cruz) samt T1 vindsurfingbrädor. Men han sedan många år en fräs stående på Maui också, numer i sitt nybyggda hus i Haiku. Maurizio vet en sak eller två om brädkonstruktion. Hans idéer för JinLi (som handlar om allt från personalpolitik till konstruktion och produktion) är värda en egen tråd någon gång. Så själva bygget kan nog inte bli bättre. När det gäller shapen är jag dock “on my own”. Men så här långt känns det bra.

  • adde

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 11:38

    Appropå grafiken så liknar den faktiskt Naishs limited edition med stinger och trä längs sidorna…

    Tummen upp för Ola som också förverkligar sina ideer!!!

  • doc

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 11:47

    Grym!
    You da man!

    För att nu föregripa rapporten lite – kan du avslöja måtten? Den ser relativ bred ut?

  • surfslusken

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 12:04

    Men du Ola….fattas de inte typ 2-3 fenor på den??
    Singelfins slutade väl alla med redan på -09 protona???

  • mats_o

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 12:19

    @surfslusken 528379 wrote:

    Men du Ola….fattas de inte typ 2-3 fenor på den??
    Singelfins slutade väl alla med redan på -09 protona???

    Tyckte också det var en först men när man gnuggar ur ögonen ser man en till. Eller är det fler?

  • larry

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 12:31

    Kul projekt. Brädan ser riktigt fin ut. Tanka gärna upp mer bilder.

    Det där är framtiden! Single, Twin spelar ingen roll. Framtiden är egendesignade brädor som går rakt in i fräsen.

    //L

  • adde

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 12:32

    Fräsigt var ordet!

Sida 13 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2009orna? -Rekordtidig Trend 2009-tråd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.