Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

  • andreas-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 08:46

    hehe 😉

  • surfslusken

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 09:02

    @andreas h 533321 wrote:

    )

    “AHD är inte den första med tri-fenor.
    Witch Craft Fuerteventura segelbrädor har haft dem fasta på program på sina egna skivor i ett längre tidsperspektiv och serier styrelser sedan 2007.
    Hade en w-båtar 71HDD i Kaapstad här i februari Det fungerade helt helt tillfredsställande
    (fotocred Liz Metcalfe – http://www.capesessions.com)”

    Körde ditt inlägg i Google översättning eftersom du tydligen inte kan göra oss den tjänsten själv, men fattar inte mer för de:(

  • svenne

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 09:37
    andreas h;533321 wrote:
    AHD er nu ikke de første med tri-fins.

    Nej, och HiFly har haft twinfin sen stenåldern.

  • andreas-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 09:48

    haha, det er smukt;-P

    Absolut vodka hedder i så fald Helt vodka i Svea, eller?

    😉

    cheers

  • andreas-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 09:51

    @Svenne 533371 wrote:

    Nej, och HiFly har haft twinfin sen stenåldern.

    og endda på deres freeriders….

  • s66

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:00

    @Lars_K 533345 wrote:

    Japp. En singlefin hade aldrig fått den typen av luftburen spinout i toppsvängen!

    Nix, de där tror jag inte ett skit på. Hela denna sekvensen har inte ett dugg att göra med hur många fenor han har på där bak.
    I det där fallet så är detta går han på en helt vanlig cutback men “råkar” få lite lyft och därför blir det en typ av spinout. Har till och med skotat in så kraftigt i cutbacken att han får backslag i seglet i luften.
    Mina brädor me twin är fasen så mkt bättre i all vågridning, greppet går ju inte ens jämföra me singlefin anser jag.

    Nu lät jag negativ mot Dansken…sjyssta pics dude!

    Hälsn från SA

    Andreas

  • dr-masse

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:24
  • jesper_b

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:30

    Jag har haft olika size på mina i ett år nu… Klart att det ska vara två, då slipper man hamna på bild i såna dära fladdriga skitarials som dansken…

    Skojade bara, lite inspirerad av S66. Eller kanske menade jag det ändå? Nu går jag och spränger Barsebäck i ren frustration!! Vi behöver värme, vind och svall!!

    /JB

  • lars_k

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:35

    @S66 533378 wrote:

    Nix, de där tror jag inte ett skit på. Hela denna sekvensen har inte ett dugg att göra med hur många fenor han har på där bak.
    I det där fallet så är detta går han på en helt vanlig cutback men “råkar” få lite lyft och därför blir det en typ av spinout. Har till och med skotat in så kraftigt i cutbacken att han får backslag i seglet i luften.
    Mina brädor me twin är fasen så mkt bättre i all vågridning, greppet går ju inte ens jämföra me singlefin anser jag.

    Nu lät jag negativ mot Dansken…sjyssta pics dude!

    Hälsn från SA

    Andreas

    Nä du har nog rätt där S66. Jag kryper tillbaka in i min håla igen och håller käft i fortsättningen.

    :santa:

  • andreas-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 10:52

    d’herre, tak for analyserne:-)
    ..kan nu godt huske netop den bølge i sekvensen -ja måske med en anelse for meget power i afsættet …og lidt for tweaked til en 100% safe landing -sidste billede forsvandt i censuren;-)

    Mht finner 1, 2, 3 eller 4, skal man jo bare finde et board der funker bedst for netop een selv -og ingen andre!
    -Mest ekstremt så vi jo det med angulo vs kauli på Kap Verde.
    Og så skal man ikke glemme at shapen betyder mindst ligeså meget som antallet af finner!

    Så det er jo bare at komme på vandet og prøve 🙂

    cheers

    PS iøvrigt er det min (amatør) erfaring at man med flere (små finner) lidt nemmere (og bevidst) kan dosere mellem sliding og skarpe turns ved at bruge railen mere eller mindre ved topturn. Selvfælgelig gælder det samme med singlefin men her vil finnerne trods alt være noget større.

  • surfslusken

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 11:35

    Här är vad Karsten försöker säga, enligt Google iaf.

    “d’Herre, tack för de tester 🙂
    .. Minns just den våg i sekvensen, kanske med lite för mycket makt i tilldelats … och något tweaked med en 100% säker landning sista bilden försvann i censuren 😉

    Mht fenor 1, 2, 3 eller 4, du behöver bara hitta en kartong för att fungera bäst med bara en själv och ingen annan!
    -De flesta extrema som vi är med Angulo vs kauli i Kap Verde.
    Och så en får inte glömma att formen är minst lika mycket som antalet fenor!

    Så det är bara att komma på vatten och försök 🙂

    skål

    PS så det är min (amatör) erfarenhet att det i flera (små fenor) lite enklare (och medvetet) kan dosen mellan glidande och skarpa svängar använder järnväg mer eller mindre av topturn. Selvfælgelig samma sak med singlefin men finländarna trots allt vara något större.”

  • surfslusken

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 11:47

    @S66 533378 wrote:

    Nix, de där tror jag inte ett skit på. Hela denna sekvensen har inte ett dugg att göra med hur många fenor han har på där bak.

    Hälsn från SA

    Andrea

    Du borde kanske inte ha nån fena alls på dina brädor eftersom du alltid lyckas trycka in dom i benen, vare sej de är en eller två. Hur ska de då bli me 3 eller 4???

  • andreas-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 11:54

    @surfslusken 533392 wrote:

    Här är vad Karsten försöker säga, enligt Google iaf.

    “d’Herre, tack för de tester 🙂
    .. Minns just den våg i sekvensen, kanske med lite för mycket makt i tilldelats … och något tweaked med en 100% säker landning sista bilden försvann i censuren 😉

    Mht fenor 1, 2, 3 eller 4, du behöver bara hitta en kartong för att fungera bäst med bara en själv och ingen annan!
    -De flesta extrema som vi är med Angulo vs kauli i Kap Verde.
    Och så en får inte glömma att formen är minst lika mycket som antalet fenor!

    Så det är bara att komma på vatten och försök 🙂

    skål

    PS så det är min (amatör) erfarenhet att det i flera (små fenor) lite enklare (och medvetet) kan dosen mellan glidande och skarpa svängar använder järnväg mer eller mindre av topturn. Selvfælgelig samma sak med singlefin men finländarna trots allt vara något större.”

    -Sjovt har aldrig set en svensker bruge google i spritbutikkerne i Helsingör…

    😀

  • ola-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 15:18

    Ja, det är humor, det är humor. Men Lars K, obs att en av Brunobilderna är singe fin – oh se, även där fladdrar tailen löst i luften.

    ====

    Seriöst: Jag körde också (helt ovetande om andra trendsättare som Keith, Jeppa och Pascal) lite olika storlekar på vänster och högerfenan några dagar.

  • p-malmkvist

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 15:38

    Nu har jag iof inte stenkoll på vågbrädor annat än de utan segel.. Men tycker mig se att när JP var i toppform och seglade singelfin kring år 2000 så var det betydligt mer fart och aggressivitet på vågen än när dagens vågseglare använder twin/trifins eller har ni något filmclip som visar motsatsen.. Ser nästan ut som slow motion numera..:wink:

Sida 4 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.