Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

  • lars_k

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 16:27

    @Ola H. 533423 wrote:

    Ja, det är humor, det är humor. Men Lars K, obs att en av Brunobilderna är singe fin – oh se, även där fladdrar tailen löst i luften.

    Jo, men man ser också att “Bruno” färdas i en rät linje genom luften. Danskens trippelfenor tappar till synes allt grepp och ekipaget såattsäja flänger runt i en rungande spinout. Singlefenan har klart bättre grepp i luften och är att föredra i airials.

    Hmm skulle inte jag hålla käft…?

  • rrd

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 17:55

    @P Malmkvist 533425 wrote:

    Ser nästan ut som slow motion numera..:wink:

    O det är väl extremt skönt, att ta en våg i slowmo! Jag har faktiskt alltid drömt om att kunna frysa vågor för att titta lite närmare på dom innan eller mitt i när dom bryter.

    Förr sa teorierna kring vågor att dom riktigt stora var mycket sällsynta. Idag säger de nya teorierna att riktigt stora vågor är betydligt mer förekommande, och att de är betydligt större än snittet. Fast detta gällde kanske mer farvatten med kända monstervågor som sänker fartyg kring kuster.

    Men att ligga o slajda med max kontroll i en cutback närmar sig slow motion…

  • andreas-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 18:06

    Grepp i luften, hehe.
    -Glæder mig til at besøge de svenske kyster igen snart for at se nærmere på diciplinen air-riding:-P

    Hvad med at kunne klappe finnerne op (som hjulene på et fly) mens man er i luften for bedre aerodynamik -dét må da være den kommende gimmic;-D

  • surfslusken

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 18:47

    @andreas h 533446 wrote:

    Grepp i luften, hehe.
    -Glæder mig til at besøge de svenske kyster igen snart for at se nærmere på diciplinen air-riding:-P

    Hvad med at kunne klappe finnerne op (som hjulene på et fly) mens man er i luften for bedre aerodynamik -dét må da være den kommende gimmic;-D

    Hvorfor har du danskerne så hårdt for at holde dig ædru?

    Vet inte hur rätt de där vart, konsulterade Google översänning igen.

  • lars_k

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 19:23

    @surfslusken 533452 wrote:

    Hvorfor har du danskerne så hårdt for at holde dig ædru?

    Jag fattar ingenting av detta, danska är fanimej helt obegripligt! 🙁

  • andreas-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 20:02

    -mig heller ikke , haha

  • aronh

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 20:11

    Är det verkligen så svårt? Jag fattar inte varför ni norr om Hallandsåsen har så svårt att fatta danska. Speciellt ni halläningar som en gång i tiden också var danskt.

  • surfslusken

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 20:35

    @Aronh 533481 wrote:

    Är det verkligen så svårt? Jag fattar inte varför ni norr om Hallandsåsen har så svårt att fatta danska. Speciellt ni halläningar som en gång i tiden också var danskt.

    Kan oxå va lite vilja som saknas.
    Dessutom e jag född i finland, uppvuxen i Stockholm och inflyttad till
    norra Halland för drygt 5 år sen. Så ja börjar så smått förstå Göteborgarnas läten.

  • aronh

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 20:45

    Ja, du är allt bra en skön typ, surfslusken. (Förlåt, jag vet att du inte gillar fjäsk på Konfen.)

  • lars_k

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 20:49

    @Aronh 533481 wrote:

    Är det verkligen så svårt? Jag fattar inte varför ni norr om Hallandsåsen har så svårt att fatta danska. Speciellt ni halläningar som en gång i tiden också var danskt.

    Jaha, vafan betyder detta då du som är halvdansk?

    “Hvorfor har du danskerne så hårdt for at holde dig ædru?”

  • aronh

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 20:55

    Det kunde jag faktiskt inte vad ædru betyde men å andra sidan så är det översatt av google från svenska. ‘Varför har ni danskar så svårt vid att hålla er nyktra’ blir det på svenska.

  • ola-h

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 06:43

    Jag visste inte ens att ordet “nykter” fanns på danska, en mindre att det kunde användas att gälla ett pluralis av personer för att insinuera att det rent av skulle finnas flera nyktra danskar.

  • lars_k

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 07:38

    Kan det finnas ett samband mellan det obegripliga språket och danskarnas konstanta onykterhet?

  • surfslusken

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 07:48

    @Lars_K 533550 wrote:

    Kan det finnas ett samband mellan det obegripliga språket och danskarnas konstanta onykterhet?

    Absolut, tror faktiskt att dom pratade svenska där i begynnelsen men i och med att dom har så svårt att hålla sej från brännvinet så har dom “utvecklat” de “språket” dom har idag.

    Tar de på Google danska så att Karsten, Preben & Co kan följa denna intressanta tråd.

  • surfslusken

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 07:50

    @Lars_K 533550 wrote:

    Kan det finnas ett samband mellan det obegripliga språket och danskarnas konstanta onykterhet?

    Absolut, tror faktiskt att dom pratade svenska där i begynnelsen men i och med att dom har så svårt att hålla sej från brännvinet så har dom “utvecklat” de “språket” dom har idag.

    Tar de på Google danska så att Karsten, Preben & Co kan följa denna intressanta tråd.

    Absolut, faktisk tror, at de talte engelsk der i begyndelsen, men med at de er så svært at holde derefter fra brandy, så har de “udviklede” de “sprog”, de har i dag.

Sida 5 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.