Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

  • mag

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 10:50

    Efter alla dessa experiment fick det bli en deltafena så att jag i alla fall slapp tången.
    /Magnus

  • mes

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 11:15

    När ska branschen fatta att det är U-fin som gäller…ger en rullande känsla i svängarna och om man lägger till några gångjärn så att fenan kan tiltas framåt/bakåt så har man ett grymt trimverktyg…ena sekunden bärplan…nästa ubåt…
    🙂

  • mountainfarm

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 20:26

    Eller… Som SURF SPORT beskrev den så in i bomben lilla och extrema (när det begav sig…) BIC Show’s fenuppsättning – KANINÖRON – i lexan. En halvmeter slappeplast hängandes i häcken, dessutom i 2-bbel uppsättning. Twin fin var något annat mot slutet av 1900-talet. Testen nere i Saltis (gamla hemmahamnen) var såååååå grymt imponerande.

    Jajaaa, det är sent och lördag…

  • ola-h

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 20:32

    @mes 533878 wrote:

    När ska branschen fatta att det är U-fin som gäller…ger en rullande känsla i svängarna och om man lägger till några gångjärn så att fenan kan tiltas framåt/bakåt så har man ett grymt trimverktyg…ena sekunden bärplan…nästa ubåt…
    🙂

    Skit i fendiskussionen. Jag vill veta konstruktionen på den brädan. Grymt avancerat med trälaminat med längsgående fibrer i botten men tvärgående i sidokanterna. Berätta!

  • mountainfarm

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 21:01

    LACK – finns på IKEA, ådringen syns bäst i svartbets. Tror leventeratören av “fenan” heter Blum, även en klippa på gångjärn. Mag vet…

  • surfslusken

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 22:00

    @Ola H. 533947 wrote:

    Skit i fendiskussionen.

    ÄNTLIGEN!!!

  • mes

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 22:32

    @Ola H. 533947 wrote:

    Skit i fendiskussionen. Jag vill veta konstruktionen på den brädan. Grymt avancerat med trälaminat med längsgående fibrer i botten men tvärgående i sidokanterna. Berätta!

    Solid ek. Inget laminattrams här inte. Motorsåg och fet rubank!
    Jag skulle gärna vilja ha en *board .3ds-modell istället…;)
    Inte lätt att göra surfbräda med arkitektcadprogram…

  • mes

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 22:35

    @surfslusken 533956 wrote:

    ÄNTLIGEN!!!

    Ah …vår egen Fylking!

  • surfslusken

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 11:38

    @mes 533959 wrote:

    Ah …vår egen Fylking!

    Ja, Ola H har ju redan paxat rollen som vår egen snacksalige
    Horace Engdahl!

  • jlhp

    Medlem
    5 april, 2009 vid 09:07

    Ha, ha, nu har jag rotat hos mina föräldrar och minsann hittade jag inte vad jag sökte. Så håll i er, här åker vi tillbaka till 1985. Tycker broschyren är urläcker, och som sagt, bulbfenor i rosa lexan var det…

  • svenne

    Medlem
    5 april, 2009 vid 10:24

    Åh, Bulb thrusters!

  • jlhp

    Medlem
    5 april, 2009 vid 14:51

    Mmmm, sa ju det. Rosa… Och fot, och fotbolls thrusters och Y-fena. It’s all there! Kan undra om det finns några kvar eller om alla är avbrutna?
    Undra på att man dreglade över Alpin & Surfsports kataloger när det begav sig:-)

  • mag

    Medlem
    5 april, 2009 vid 19:40

    Japp, den katalogen var bibeln på den tiden.
    Precis en sån ROSA bulbfena hade jag!
    /Magnus

  • htn

    Medlem
    5 april, 2009 vid 19:59
    jlhp;538820 wrote:
    Ha, ha, nu har jag rotat hos mina föräldrar och minsann hittade jag inte vad jag sökte. Så håll i er, här åker vi tillbaka till 1985. Tycker broschyren är urläcker, och som sagt, bulbfenor i rosa lexan var det…

    Nostalgi. Kommer ihåg katalogen.
    Fanatic Rat på omslaget. Jag hade en Hot Rat året innan (-84) med staketfena och thrusters. På den tiden en grym 295:a:wink:.

  • sinker

    Medlem
    5 april, 2009 vid 20:46
    Ola H.;533947 wrote:
    Skit i fendiskussionen. Jag vill veta konstruktionen på den brädan. Grymt avancerat med trälaminat med längsgående fibrer i botten men tvärgående i sidokanterna. Berätta!

    Vad gillar ni denna då?
    Hittade den i Autodesk showroom i San Francisco för några veckor sen. Snacka om wood…
    /sinker

Sida 9 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.