Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing undrande i köptagen

  • undrande i köptagen

    Publicerad av anonym-anvandare på 7 september, 2001 vid 09:21

    e det att rekommedera att köpa en Bic Astro Rock om man e nybörjare….har aldrig seglat funboard innan…bara bräda med centerbord….e den lätt att lära sig på och går det att utvecklas på den ??.

    Undrande i köptagen

    anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • larry

    Medlem
    7 september, 2001 vid 09:54

    Den brädan kommer nog att passa dig som handsken. Perfekt första funboard. Förmodligen bra pris också.

  • frank

    Medlem
    7 september, 2001 vid 10:00

    har en Astro rock till salu, komplett med rigg och allt. om du är intresserad

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2001 vid 10:14

    ge mig info.
    Var finns den ?
    Vad e det för utrustning till (segel, storlek, bom osv)
    Vad koster den ?

    Undrande i köptagen

  • mexi_

    Medlem
    7 september, 2001 vid 10:55

    Astron är en kanonbra första funboard. Problemet med denna och andra Bic-brädor är halkskyddet. Jag har provat de flesta knep med de fungerar halvdåligt.

    Dojjor fungerar hyfsat.

    No pain no gain wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2001 vid 11:07

    Om du inte sitter på en budget i tusenkronorsklassen tycker jag du ska satsa på en begagnad formula bräda. Lättare och snabbare. Dessutom är det definitivt roligare att segla en modern Formula än en Astro…

  • k-p

    Medlem
    7 september, 2001 vid 11:10

    Du kommer att lära dig mkt fortare med en modernare bräda med mer volym. Om du vill ha bic så är ju deras Techno 283 redan en legend för nybörjare/medelgoda surfare… Men den är ju lite dyrare. Du kanske kan hitta en techno för 4000:-
    För en astro skall du inte ge mer än 1100:- Kolla så att fenan sitter tight i boxen så det inte glappar för mkt. Det är en vanlig åkomma på gamla brädor, det går iofs att fixa med tunna remsor av utskuren öl burk!

    Lycka till!

  • frank

    Medlem
    7 september, 2001 vid 11:11

    finns i jönköping, ett 6.2 segel och passande mast och bom. pris ca 2300 för hela kitet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2001 vid 11:28

    Tack för alla synpunkter….jag tror nog att jag går på en astro rock…ingen ideé att lägga en massa pengar om man inte vet om det e så kul som alla verkar tycka.

    En lite mindre undrande i köptagen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing undrande i köptagen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.