Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände med vinden?

  • Vad hände med vinden?

    Publicerad av hakuna på 1 oktober, 2001 vid 13:42

    Den sjönk fortare och mer än mina IT-fonder, och det är mycket det.
    Vart skall man åka nu då? Läjet är väl lite av. Man får nog stanna i Askimsviken idag. :-/

    flintorp svarade 22 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 13:53

    Faan det får ju inte sluta blåsa nu när man har genomlidit en dag på jobbet under dessa förhållanden!!! Fast vinden ser fortfarande rätt okej ut från mitt kontor (torpavallen)… Praying 4 wind..

  • hakuna

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 14:00

    Jag ser ut från mitt jobb över havet utanför Särö http://www.ndc.se/cam.htm och det ser ut som gäss en bit ut iaf. Jag testar Möttvik (gula sidorna, sid 44 ruta D4) i Askimsviken, hoppas det är tillräckligt långt ut.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 14:22

    Cool psykedelisk himmel ! -Purple Haze. Var jobbar du egentligen?!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 14:53

    jag hatar allt som har med avtagande vind att göra. man hoppar över sista lektionen i skolan för att det blåser väldigt skitbra, och vad händer jo för det första så är bilen inte hemma för att föräldrarna tänkte att det blåser ju och regnar väldigt mycket och man kan ju inte surfa när det är kuling och blåser så här mycket och för det andra så när bilen har kommit hem så är det nästan precis helt vindstilla.

    jag funderar starkt på att slå sönder ett hus eller att lägga ner hela skiten.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 14:53

    Fin bild men igen vind alls ju.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 19:46

    du(jag och alla andra här) bor i fel land.
    så e det…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 20:57

    Tror inte att man behöver flytta till nåt annat land.
    Öland i lördags nord 9, Söndag östra sidan sydost 10, idag Grönhögen och Haga
    syd 18 och prognosen ser bra ut hela veckan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 21:14

    FAn vilket missflyt man har ibland, jag hann inte heller segla idag, perfekt drag med 5.0 i halmstad mellan kl12-16, men kl 16:30 då är det ingen vind längre!! FAn i ……………… Man blir så trött!!!!!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 07:14

    Så är det med Windsurfing . En timme Squash hjälper .
    Gubben

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 07:57

    då är det en fördel att ha grejerna vid vattnet.. fast det blir värre när man ska åka nån till nåt annant ställe.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 08:46

    Det är ju helt klart att någon “där uppe” jävlas med en när det blåser upp till 25 m/s under arbetstid för att sedan mojna till 5 m/s… Var det han som fixade östlig vind i en vecka åxå -Fuck him.

  • hakuna

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 09:29

    Jag jobbar i det hus som kameran sitter. Särö, söder om Gbg.
    NDC gör automatiska styrsystem för förarlösa fordon, tex manuelltruckar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 09:37

    Jo tack, jag känner igen känslan… Extra roligt blir det när man tar sig till vattnet och möts av polarna som kommer inpumpandes och förklarar att “du missade det precis, det var kanon fram tills för fem minuter sedan”.
    Då funderar jag starkt på att börja med bridge eller nåt…
    Men nästa gång, då djävlar…

    Har armen gipsad för tillfället, på ett sätt är det skönt för man behöver inte bry sig om vinden och undra “kommer det att blåsa fortfarande när jag slutar jobbet?” och jag kan koncentrera mig på jobbet mycket bättre. Men överlag är det naturligtvis dåligt för jag missar i stort sett hela hösten och all härlig surf..

    /Silversurfarn

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 09:47

    Allt gick så jävla fint i går alltså! Hur jävla asbra som helst…! Tills fen helvetet gick av…satan alltså! Åsså hade ja en gamal dålig liggande hemma men den pajade oxå..! SATAN! Men kul va de!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 12:39

    Dem säger att Curling är cul , kanske något eller orientering , vad sägs om det.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände med vinden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.