Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad händer med BOARDS mag?

  • rrd

    Medlem
    24 november, 2011 vid 06:33

    Jag vad händer eg? Inte helt enkelt att tolka och det viktigaste, hur det verkligen blir. Kanske bäst att avvakta med att förnya pren, men jag vill verkligen ha det kommande numret med test av tex Simmers vågbråda, Flywave…

  • doc

    Medlem
    24 november, 2011 vid 19:25

    Varför inte testa den själv istället? Du har ju testbräda tillgänglig och vind på väg. Jämfört med vad du själv tycker är väl deras test helt rent ut sagt ointressant? Förutom att man önskar för Olas skull att hans brädor får ett gott omdöme, såklart.

  • rrd

    Medlem
    24 november, 2011 vid 20:39

    Självklart har jag testat den, även Quantum 75. Men en test där seglarna under veckor jämför många brädor mot varandra i skiftande förhållanden med olika segelstorlekar tycker jag känns intressant. Det är inte många som har seglat olika märkens brädor och har bra referenser. Men till sist prioriterar man såklart sina egna krav på hur en bräda ska kännas. Om man nu är så säker på att man vet det…

  • doc

    Medlem
    25 november, 2011 vid 23:56

    Är det verkligen så ingående som dom har testat varje bräda tror du? Jag har mina tvivel. Vissa tester verkar vara genomförda i alla hast, minst sagt. Och dom kommer ju alltid fram till att alla brädor och segel passar till olika seglare i en rad olika förhållanden… Att dagens brädor är bra överlag är väl ingen nyhet direkt. Det man vill veta är ju mer hur dom är jämfört med varandra. Vad är egentligen skillnaden mellan en Simmer och en JP-quad? Det lägger dom alldeles för lite fokus på.
    Jag slutade läsa tester för några år sedan, när jag upptäckte att jag inte höll med om vad dom kom fram till. Och när man väl börjat köra custom så blir det ju helt meningslöst 😉

  • svenne

    Medlem
    26 november, 2011 vid 00:46

    De flesta tester är gjorda över en långhelg eller som bäst en vecka, de har inte döljt att de drar till Pozo eller annat valfritt turisthål med charterbiljetter från England. Dessutom är det aldrig samma seglare över tid, så det allt annat än vetenskapligt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad händer med BOARDS mag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.