Senaste nytt Forums Vågsurfing Var är alla vågsurfare?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2002 vid 14:51

    Ar dock uppvuxen i Stockholm och bor dar for tillfallet.

    Vem fragar foresten? Och varfor?

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2002 vid 15:52

    Bara kollar! Surfchicks växer inte på träd, ta hand om dig! Keep on surfing / Snäll liten pojk

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2002 vid 15:09

    Det menar du inte. Har inte lyckats finna en endaste surfande tjej i detta land och da har jag letat. Gillar er pojksmurfare massor wink.gif men ibland kan det bli lite val grabbigt i vattnet. En ngt mer balanserad fordelning skulle ju iaf inte skada.

    Kjams

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2002 vid 16:09

    Jag håller med dig. Du får väl gå ut bland chicksen och börja rekrytera smile.gif Stå på de!
    Kramar till ni få/enda surfande tjej/er

  • joeithafish

    Medlem
    26 juli, 2002 vid 18:03

    Du har inte hört med RAN då?
    kanske är några vindsurfchicks som vill testa eller redan håller på med surfing. /windwanker tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juli, 2002 vid 19:49

    Altsa. Problemet med de tjejer jag traffat pa som garna skulle vilja lara sig surfa ar att de vill allt genast. Som ni vet kravs det massa talamod samt att man tal lite kyla, stryk, brutna naglar, sonderskurna fossingar etc. De flesta tjejer orkar heklt enkelt inte med grovgorat.

    Sjalv ar jag en “avhoppad” stureplansbrud vilket inte gor saken enklare precis. Ni kan ju tanka er vilket typ av tjejer den kvinliga delen av min bekantskapskrets i huvudsak bestar av. Alskar dem massor men surfpotentialen e minimal.

    Kjams

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juli, 2002 vid 07:00

    det kallas BRÄDSEGLING din wind wanker….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2002 vid 06:20

    Jag träffade en surfchick en gång på en trumfest på Backstage. Denna surfchick visade sig även vara en riktig dancechick.
    Var det du?

    //Nyfiken

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 juli, 2002 vid 06:25

    hur kan det bli grabbigt i vattnet?…jag släpper inga vågor till någon oberoende kön…

    Vad har surfchick för stereotyp bild av män?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2002 vid 20:22

    Min “stereotypa” bild av män bygger på en hel livstid av empirisk forskning (oftast mer påtvingad än frivillig). Allt för många (dock inte alla) pojkar/män har helt enkelt ingen eller mkt knapphändig beteendekontroll. Lillhjärnan ( annars kallad kuken, snorren, ballefjongen, lilljompa etc, etc) får allt för ofta styra lite som den vill vilket brukar resultera i regresivt neandertalarbeteende av typen “Me Tarzan, you Jane…”. Tja, du fattar säkert vad jag menar. Dessutom resulterar hormonstinnheten ofta i oproportioneligt stora agressionsuppvisningar gentemot andra hanar, triggade av småsaker knapt värda att lägga märke till över huvud taget.

    Vill dock påpeka att när det gäller just senska surfers så har jag bara stött på sådana som är av den trevliga sorten. Det jag menade med “grabbigt i vattnet” var att det ibland kan kännas lite ensamt som enda tjej (många grabbar i vattnet dvs-döh). Snubbarna kliar sig liksom på pungen och mäter centimetrar medan man själv kan känna sig lite utanför.

    Med tanke på din aggro-attityd kan man ju dock börja undra. Attack är ju som sagt oftast bästa (och fösta) försvar…

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 augusti, 2002 vid 13:43

    Jag é helt klart även en dancechick men det var inte mig du träffade på backstage. Helt säker då jag aldrig vart där.

    Kjams

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 augusti, 2002 vid 11:21

    ja de där finns ju…oftast tar de fram machon i sig när de inte har mycket att visa på vattnet.

    Och jag antar att du mest träffar på wannabe surfarna.. (sommarsurfare?!)

    hoppas vi ses en frusen dag i februari, de pungkliande surfarna kommer saknas line up..

    annars kan du alltid ta o läsa kvinnorummet av M. French eller annan litteratur

    //

    anders

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 augusti, 2002 vid 18:00

    De flesta som surfar på denna planet surfar ju endast i varmt klimat. Detta blir som sagt min första hemmasäsong men jag vågar nog redan nu påstå att jag inte kommer att stå på stenstranden i februari. Har inte viljan att lida så mkt för en våg. Då drar jag hellre söderut för att mildra abstinensen. Endå vill jag kalla mig själsmurfare snarare än wannabe (å andra sidan, vill inte alla det?). Har naturligtvis massa respekt och beundran för dem som är villiga att offra tårna för lite swell men jag komer inte känna mig som en sämre mäniska (eller surfare) ifall det visar sig att jag inte tillhör dem.

    Den som lever får se…

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 augusti, 2002 vid 21:09

    Är inte det ganska typiskt Sverige utan någon igentlig surf kultur!?! ” Jag släpper inga vågor till någon”. Tacka vet jag attityden på Nusa Lembongan (Indo) En typ av kö. Ta den du nästa blir min!!!! Det var så dj…a coolt å relaxat1 Så vill i allafall jag ha det inte en massa hotshots som tror att surfing innebär att man måste vara ett svin (typ sthlm locals)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 augusti, 2002 vid 21:32

    JO du surfchick…
    Den empiriska forskning du har bedrivit har säkert varit bunden till en speciell urvalsgrupp. Om du skrapar lite på ytan på den samhällsgrupp som inte bara hänger på stockcitys inneställen kommer du nog kunna hitta en hel del trevliga människor. Världen är mer än bara de muffare som har råd att åka jorden runt ett par gånger om året. Har man tillräckligt med pengar tror man nog att man dessutom får allt annat man pekar/petar på som inte går att köpa för pengar. Ta och skippa Hufvudstadsstilen och flytta ner till sveriges framsida. PÅ Åsa stenstrand lär du hitta såväl surf- som vindsurfingtjejer (de dyker upp då och då)och det inte bara när det är 20 grader i vattnet. Göteborgstjejer är inte rädda för att få skit under naglarna minsannnnnnnn!

    Vet ni förresten att surfare utomlands kan ofta säga om man är en vanlig svensk eller en stockholmare (kräver förstås att de har träffat de olika urtyperna förut)? Rätt kul faktiskt. Fundera på det.

    /gissa vem?

Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Var är alla vågsurfare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.